Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een verwarrend verhaal met die verkeerde benamingen.Probleem opgelost, een kennis gaat de huidige kroonplaat aanpassen.
Vraag is wel, wanneer ik nu mijn huidige kroonplaat op de vorken vastzet met de twee moeren(dus niet de moer onderaan) mag ik dan heel voorzichtig enkele km's met de motor rijden om deze weg te doen ?
Probleem opgelost, een kennis gaat de huidige kroonplaat aanpassen.
Vraag is wel, wanneer ik nu mijn huidige kroonplaat op de vorken vastzet met de twee moeren(dus niet de moer onderaan) mag ik dan heel voorzichtig enkele km's met de motor rijden om deze weg te doen ?
Tenenkrommend, echt waarDe vorken zitten onderaan toch ook stevig vast geklemd. Maar ik heb de plaat tijdelijk terug gezet.
De kroonplaat is best wel stevig en we gaan er nu twee verstevingen op lassen waarmee ik de vorken kan vastzetten. Of zouden jullie onder de kroonplaat nog een extra plaat lassen?
Dat zou een goede optie zijn.Dat bedoelde ik eigenlijk dat de bovenste kroonplaat een duplicaat gaat worden van de onderste vorkhouder. Plaats is er genoeg.
Het wordt tegenwoordig vaker gedaan. Een onderste kroonplaat rond de balhoofdpen af frezen tot de 4mm die nodig is. En dan ondersteboven bovenop monteren. Ik vind het eng, een stalen plaat vervangen door een dun stukje aluminium.Dat bedoelde ik eigenlijk dat de bovenste kroonplaat een duplicaat gaat worden van de onderste vorkhouder. Plaats is er genoeg.
Die kroonplaat frezen lijkt je simpeler?@v.d.v , dat is allemaal snel gezegd maar zo simpel lijkt het me allemaal niet. Wordt de vering dan ook niet veel stugger ? Moet je dan ook niet de boragen en olie mee vervangen ?
Mijn idee was dit dus.
[afbeelding]
Nee dat is niet om te lachen. Als je hem 5mm verlaagt zal je het verschil al gaan merken. Je motor zal Nerveuzer gaan sturen en de bocht in vallen. Jouw motor zal niet zo extreem sturen dan veel sportmotoren maar 5cm verlagen is absurd, tenzij het je niets kan schelen dat het stuurgedrag veel verslechterd.Boragen = dichtingen
Dat was toch om te lachen veronderstel ik dat wanneer de voorkant 5 cm zakt de motor niet meer stuurt en dergelijke ?
Ik begrijp de drukte niet zo goed over die 5 cm die je vooraan zakt, je ziet niet eens dat de motorblok lager hangt nu, de benzinetank hangt ook nog steeds horizontaal.
Wat denk je zelf?En wat dan met deze motor ?
[afbeelding]
Hier maak je een denkfout denk ik,je bedoeld een bus over de demperstang vermoed ik.Die kroonplaat frezen lijkt je simpeler?
Als je 5cm van een veer van 50cm af haald zal hij 10% stugger worden. Waar hij nu 10cm in veert zal hij dat dan nog 9cm doen. Ik denk dat alleen maar gunstiger is voor een motor die zo op zijn neus komt staan. Wat denk je dat er met je stuurgedrag gebeurd als die motor 5cm lager komt staan?
je moet de binnenpoot uit de buitenpoot halen. je maakt een bus van 5cm lang die over de binnenpoot past en tegen de terugslagveer komt liggen. de veren kort je 5cm in. En voila, je hebt een motor die niet meer stuurt, in de bocht en van de stoep af meteen de grond raakt en die je niet meer kan opbokken.
Wat zijn boragen?
Uiteraard moet ook de luchtkamer aangepast worden, deze moet even groot blijven als hij nu is, dus het olieniveau moet 5cm zakken.