Motorkleding kopen op beurs

Jurgendb

MF veteraan
7 jan 2008
8.436
38
Meerkerk
Hi allemaal,

Ik wil op de motorbeurs in Utrecht kijken voor een paar motorlaarzen en handschoenen.
Nou ben ik nog nooit op zo'n beurs geweest (ik heb ook nog geen rbw voor de motor) en vraag me eigenlijk af of het wel verstandig is om dit daar te kopen.

Zijn er eigenlijk meer medeforummers die gaan voor kleding en voor wat dan?
 
Gewoon doen, het is net zoals in de winkel kopen alleen zijn er nu heel veel winkels op een paar meter lopen.
Het enige is dat wanneer er wat is met de kleding kan het zijn dat de betreffende winkel een eind weg is. Maar ik heb t nog niet meegemaakt en heb er 2 pakken en 2 paar laarzen gekocht. Zal me er niet te druk om maken en lekker rondneuzen.
 
Hi allemaal,

Ik wil op de motorbeurs in Utrecht kijken voor een paar motorlaarzen en handschoenen.
Nou ben ik nog nooit op zo'n beurs geweest (ik heb ook nog geen rbw voor de motor) en vraag me eigenlijk af of het wel verstandig is om dit daar te kopen.

Zijn er eigenlijk meer medeforummers die gaan voor kleding en voor wat dan?


De beurs is juist waar je dan moet zijn, overjarige kleding die je voor weinig kunt aanschaffen je moet er wel snel bij zijn, want het is vaak kleding die dealers niet verkopen vanwege een bepaalde maat die ze overhouden en proberen dat te slijten op de beurs. Je kan dus voor weing iets kopen alleen is het niet meer trendy en zowat je bent toch geen dief van je eigen portemonee.
 
En goed de prijzen in de gaten houden want soms zijn ze hoger als in de winkel. :X

:Y

Kalsbeek bijv. hanteert op de beurs dezelfde prijzen als in de winkel, maar voor de winkel hoef je geen entree te betalen, en de koffie is inbegrepen ;)

Ik vind het in de winkel veel prettiger, zeker als je nog van helemaal niets weet. Op de beurs is er weinig tijd voor een goed advies en het is er te druk om veel dingen te passen. Voor mij geen beurs meer voor de kleding :N
 
Laatst bewerkt:
Ja, het zal wel druk zijn ja, maar ik ga voor het eerst motorlaarzen kopen en wil eigenlijk vanalles passen enzo. Ik klamp me gewoon vast aan een verkoopster en ga niet weg voor ik wat heb wat me bevalt.
 
Heb er vorig jaar een pak, laarzen en handschoenen gekocht. Oh ja, en een motor voor mijn meisje ;) Het pak is perfect, scheelde 150 of 200 euro ofzo, van Macna.

De laarzen en handschoenen (voor respectievelijk 80 en 20 euro) ben ik niet kapot van. Handschoenen waren na 30 lessen al op 3 plekken kapot, laarzen vind ik ook niet al te best meer. Maar goed, dat kan ook gewoon aan het merk liggen, niet persee aan dat ze op de beurs slecht spul verkochten.
 
Laatst bewerkt:
Ah, da's een goeie tip. Ik ging er al blindeloos *D vanuit dat het goedkoper zou zijn...

Als je iets ziet wat je interessant vindt, dan onthou je het ff en loop je de andere stands af... dan zie je de verschillen en mogelijkheden... durf ook om korting te vragen... ;)
 
Als je iets ziet wat je interessant vindt, dan onthou je het ff en loop je de andere stands af... dan zie je de verschillen en mogelijkheden... durf ook om korting te vragen... ;)

:^

En ga op zondagmiddag, das namelijk laatste dag en dan willen ze nogal eens spoed uitverkoop houden. En doe vooraf wat research zodat je beslagen ten ijs beurs komt qua prijzen
 
:^

En ga op zondagmiddag, das namelijk laatste dag en dan willen ze nogal eens spoed uitverkoop houden. En doe vooraf wat research zodat je beslagen ten ijs beurs komt qua prijzen
:^ die zondagmiddag theorie gaat niet altijd op though. Er zijn genoeg leveranciers die het liever mee terug nemen, dan korting te geven. Grootste risico op beurzen zijn de zogenaamde opprijzingen. Eerst de normale prijs verhogen, dan een hoog % korting geven om de klant een goed gevoel te geven. Dit gebeurt best wel vaak met oude voorraad, die eigenlijk normaal veel goedkoper weg zou gaan ;)

Edit: ik zeg niet dat dit voor alle bedrijven zo is, he? Daarom ben ik het met clown eens: kijk wat je leuk vind en ga dan rond.
 
Laatst bewerkt:
als je het niet nodig hebt dan kan je het gewoon passen en net zolang blijven zeuren totdat je het meekrijgt voor een prijs die voor jou acceptabel is. In ogenschouw genomen dat dit onder de winkelprijs ligt.
 
Ik lees nu dus op een aantal plaatsen dat de motorbeurs niet echt voor koopjesjagers is. Hmmmzzz, nou, we zien het wel... Toch wel leuk om even te kijken.
 
Wij kopen eigenlijk altijd alles op de beurs. Goed rondkijken, en dan kun je echt wel slagen voor een leuk prijsje.
Oké, modellen van een jaar daarvoor, maar als je daar niets om geeft is het leuk winkelen.
Wij moeten nu ook allebei een nieuwe jas. Volgend jaar weer eens een nieuwe broek.
 
koop geen pak op de motorbeurs imho. allemaal oud en vaak overjarig spul voor veel te hoge prijzen. als je het toch wilt probeer dan wel te onderhandelen.

ik zag bijvoorbeeld hetzelfde pak op een regionale motorbeurs een paar weken voor die van utrecht bij de zelfde winkel voor 75 eur minder.

je kan dus beter wat via internet halen of op de regionale beurzen.

orienteer je dus eerst op wat je wilt hebben voor je wat in utrecht koopt
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde gaan kijken voor laarzen en misschien een paar handschoenen. Voor beide maakt het niet uit of het oude collectie is, want als ik eenmaal (lees: ooit) een motor heb wil ik toch bijpassende kleding aanschaffen. Het is nu voor het lessen.
 
Ik ga voor een halsdoek/ -warmer/ -beschermer (hoe ik het ook moet noemen) en een niergordel :) Hopelijk ben ik voor 30-40 euro klaar (men zegt dat ze daar op de beurs enorm goedkoop zijn).
 
Laatst bewerkt:
mijn vriendin heeft er vorig jaar een goed pak voor weinig gekocht.

Heb zelf de ervaring dat als je een beetje oplet er zeker wel goede koopjes te vinden zijn.
 
Ben een aantal jaren achter elkaar op die beurs geweest. Een paar jaar geleden kon je er nog écht goedkoop uit zijn, nu moet je er héél erg goed opletten wil je een koopje vinden. Ze zijn er soms nog wel, dat wel.
Maar in veel gevallen ben je niet of nauwelijks goedkoper uit dan in de winkel (die vaak ook allerlei uitverkopen houden) en vaak is er gewoon regelrechte rotzooi te koop.
Grootste nadeel voor een "verse" motorrijder is inderdaad het enorme aanbod en het gebrek aan tijd om daar een goeie en goed overwogen aankoop te maken.
Om je heen staat iedereen de spullen onder je handen weg te trekken, verkopers doen meestal écht hun best, maar het is moeilijk goed advies te geven als anderen er om de haverklap tussendoor fietsen met allerlei vragen.

Als je een beetje kennis hebt van wat er te koop is en van te voren al weet wat je wil hebben, dan is het te doen en kom je nog wel eens met een voordeeltje thuis. Anders zou ik toch naar de winkel gaan....... Beter een paar tientjes meer kwijt maar wél de voor jou geschikte spullen, dan iets kopen waar je later spijt van hebt......
 
En zelfs in de winkel kun je vaak nog wel een beetje korting bedingen. Zo heb ik bij Ten Kate 20% gekregen op Alpinestars laarzen en bij Motor Oost ook 20% op een broek van Revit. En dit was zonder dat er in beide winkels acties liepen ;)
 
bij www.louis.de hebben ze nu ook gruwelijk veel korting.
hun huismerken (probiker en vanucci) zijn nu vaak spotgoedkoop.

bezorgen in nederland kost 8 euro of zo maar dan moet je wel exact je maten weten.
 
bij www.louis.de hebben ze nu ook gruwelijk veel korting.
hun huismerken (probiker en vanucci) zijn nu vaak spotgoedkoop.
bezorgen in nederland kost 8 euro of zo maar dan moet je wel exact je maten weten.

Da's ook meteen het probleem met Internet-aankopen van kleding. Je mist een goed advies, maar natuurlijk ook het zelf kunnen passen.
Los daarvan vind ik het ook wel prettig om ff aan te voelen hoe het draagt, hoe het aanvoelt, waar de protectie zit enz. Ik mis ook de keuzemogelijkheden die de meeste winkels wel hebben. Je hebt op zo'n site meestal maar 2 a 3 kledingmerken.
Niet alleen verschillen al die merken qua pasvorm, waardoor het ene merk nét ff lekkerder zit, maar ook in de uitvoering, kleuren etc. Zit zo'n Vanucci of Probiker je goed, dan is er niks aan de hand, maar.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan