Motorlaarzen wat is nou wijs ?

Kaboem!

MF'er
7 feb 2004
102
3
Noord Brabant
Momenteel rijd ik rond met Alpine stars motorlaarzen, prima laarzen echter zijn deze niet waterdicht.

Nu wil het feit dat ik ergens in september een grote tour door de alpen ga maken waarbij wel eens een buitje kan vallen.

Nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen, ik heb volgens mij de volgende opties om droge voeten te houden :

1. Huidige laarzen dik in het vet te zetten en hopen dat dit het vocht tegen houd.
2. regenhoezen voor mijn huidige laarzen kopen
3. Een paar nieuwe waterdichten laarzen met goretex kopen.

Wie o wie geeft mij een goed advies, waterdichten laarzen houden me een beetje tegen omdat ik bang ben dat ik hierin verschrikkelijke zweetvoeten ga krijgen ondanks de goretex laag. Net als bij all weather kleding ademend deze laag wel maar is wel weer een extra barriere.

Iemand ervaring ?

Alvast bedankt !

Groet,

Jeroen
 
als ik jou was ging ik voor zulke
full
 
Mijn Daytona's zijn ook niet waterdicht. Ik rij er al jaren mee, nooit natte voeten gehad.

Wel af en toe ff insprayen met impregneermiddel.
 
Ik heb zweetkakjes én Daytona waterdichte laarzen.
Die dingen ademen zo goed dat ik zelfs bij rond de 30 graden vrijwel geen natte voeten heb.
 
Ik spray me laarzen ook regelmatig met van dat waterafstotende spul, dat gaat prima.
Mijn ervaring met GoreTex is dat er altijd een moment komt dat het niet meer waterdicht is. -O-
 
Laatst bewerkt:
Voor een paar tientjes een paar Motozoom waterdichte laarsjes kopen voor naast je A* sportlaarsjes. Doen het prima voor die vakantiedagen per jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik spray me laarzen ook regelmatig met van dat waterafstotende spul, dat gaat prima.
Mijn ervaring met GoreTex is dat er altijd een moment komt dat het niet meer waterdicht is. -O-

Ik heb deze laarzen nu bijna 9 jaar, gebruik ze dagelijks, ook 's winters. Ik maak ze een keer per jaar schoon en geef ze een likje schoenpoets. Inspuiten met waterafstotend spul oid. doe ik nooit en heb ik ook nooit gedaan.

Dat moment dat ze niet meer waterdicht zijn moet dan zeker nog komen.......
 
Laatst bewerkt:
Zou gewoon van die plastic sokjes zoeken, die kan je dan om je sokken doen en blijven je voeten droog. Voor 1 tour zou ik iig geen nieuwe laarzen kopen.
 
Ik heb deze laarzen nu bijna 9 jaar, gebruik ze dagelijks, ook 's winters. Ik maak ze een keer per jaar schoon en geef ze een likje schoenpoets. Inspuiten met waterafstotend spul oid. doe ik nooit en heb ik ook nooit gedaan.

Dat moment dat ze niet meer waterdicht zijn moet dan zeker nog komen.......

Rechtstreeks van de website

'De motorlaarzen van Daytona worden beschouwd als ‘de Rolls Roys onder de motorlaarzen’.'

Volgens mij maken ze qua waterdichtheid die statement meer dan waard, heb nog nooit gehoord van lekkende Daytona laarzen.
 
Mijn Daytona's heb ik ook al weer een aantal jaren. Vorig jaar drie maanden achtereen iedere dag aangehad. Heb in regen en sneeuw gereden. En tot nu toe heb ik ze één keer gepoetst. Ze zien er nog steeds prima uit en zijn absoluut waterdicht. En met een paar goede wandelsokken (Bridgedale) heb je nooit last van zweetvoeten. Aanrader.

:]
 
Paar revit laarzen ook waterdicht nog nooit natte voeten gehad. Dus ook niet van zweet.
 
Ik heb de Oxtar/TCX Infinity laarzen jaren lang gedragen, zomer en winter en ook in de Extremadura rondgereden. Geen last van zweetvoeten gehad en in stortbuien ook geen natte voeten.

Recent heb ik ze vervangen door de Hein Gericke Rally II laars wat dezelfde laars is maar een stuk vriendelijker geprijsd. Die is echter alleen uitverkocht en je kunt nu alleen de Rally III nog krijgen, maar die is ook goedkoper dan de Infinity.

En zo zijn er ongetwijfeld andere laarzen die dezelfde voordelen bieden. Maar ik begrijp je angst, want er zijn ook laarzen en schoenen waar Goretex wel tot zweetvoeten leidt. In mijn wandelschoenen bijvoorbeeld wil ik het daarom perse niet hebben.
 
Ik heb motozoom laarzen waterdicht kosten geen reet.
Meestal heb ik mijn werklaarzen aan op de motor omdat het makkelijker zit.
 
Ik heb motozoom laarzen waterdicht kosten geen reet.
Meestal heb ik mijn werklaarzen aan op de motor omdat het makkelijker zit.

Maar dat is nu juist het punt. Waterdichte laarzen maken is geen probleem, al heb ik zelfs daar m'n vraagtekens wel eens bij. :X

Maar én waterdicht én comfortabel in het dragen (dus bv. goede pasvorm, ademend) is een combinatie die niet zo veel voorkomt.
 
Hmmm lastig, Hoe nat worden doorgaans je sokken in NL bij een buitje? Hoeveel last heb je van opspattend water?
Ik rijdt zelf met de Alpinestars SMX-plus laarzen (die zijn ook niet waterdicht) en als het regent trek ik strakke regenkleding over m'n leren pak en de broek daarvan kan over m'n laars. Zo loopt het er in ieder geval niet in, en zelfs na een hele ochtend in de regen was alleen m'n kleine teen vochtig... Mijn ervaring is als het er van bovenaf niet in loopt dat je voeten heel fatsoenlijk droog blijven zonder dat je gore-tex laarzen nodig hebt.
 
Mijn ervaring is als het er van bovenaf niet in loopt dat je voeten heel fatsoenlijk droog blijven zonder dat je gore-tex laarzen nodig hebt.

Dat wordt echt anders als je een echt natte dag in de Alpen meemaakt.

Mijn advies aan TS is om toch echt te zorgen dat hij goede laarzen en regenkleding bij zich heeft. Bij een flinke stortbui kan in de Alpen de temperatuur ook midden in de zomer tot tegen het vriespunt zakken en als je dan ook nog eens met natte voeten moet rijden is het gewoon geen pretje.

zou gewoon kisten kopen 100 eurie goed verzorgen en je hebt de beste motor laarzen maar ja das mijn mening

Daar rij ik normaal gesproken ook mee en heb ik heel wat vakanties mee gereden, maar bij dagenlange stortbuien hield ik het er uiteindelijk niet droog mee. Voor een enkel dagje kan het prima. Maar na één dag stromende regen zijn ze verzadigd en moet je 's morgens die koude klamme dingen weer aan die vervolgens halverwege de tweede dag regen ook echt gaan doorlekken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Oxtar/TCX Infinity laarzen jaren lang gedragen, zomer en winter en ook in de Extremadura rondgereden. Geen last van zweetvoeten gehad en in stortbuien ook geen natte voeten.

Recent heb ik ze vervangen door de Hein Gericke Rally II laars wat dezelfde laars is maar een stuk vriendelijker geprijsd. Die is echter alleen uitverkocht en je kunt nu alleen de Rally III nog krijgen, maar die is ook goedkoper dan de Infinity.

En zo zijn er ongetwijfeld andere laarzen die dezelfde voordelen bieden. Maar ik begrijp je angst, want er zijn ook laarzen en schoenen waar Goretex wel tot zweetvoeten leidt. In mijn wandelschoenen bijvoorbeeld wil ik het daarom perse niet hebben.

Deze heb ik een tijdje terug ook gekocht en ze bevallen echt prima.En ze zijn waterdicht. Ik heb ze bij Polo in Jüchen gekocht. Daar heb je een Polo shop waar ze €259,- kostten. Naast de poloshop is een restaurant en daarnaast is de Polo outletshop. De exact dezelfde laarzen kosten hier €129,= Je mag raden waar ik ze gekocht heb :)
 
Deze heb ik een tijdje terug ook gekocht en ze bevallen echt prima.En ze zijn waterdicht. Ik heb ze bij Polo in Jüchen gekocht. Daar heb je een Polo shop waar ze €259,- kostten. Naast de poloshop is een restaurant en daarnaast is de Polo outletshop. De exact dezelfde laarzen kosten hier €129,= Je mag raden waar ik ze gekocht heb :)

En ik vond de 149 euro bij HG al een goeie deal :+
 
Rij samen met een maat, een cameraman en twee volgauto's. KTM hoef je niet te benaderen, die zeggen toch nee. Als het echt moeilijk wordt huur je de eerste de beste Russische 6x6 in om de motoren over te brengen en ga je zelf bomen omhakken.
 
Ik heb zelf de Sidi B2 gore-tex. ideale laarzen. ik draag ze het hele jaar door, nooit kouwe/zweetvoeten en waterdicht, ook na enkele uren regen.
 
Hmmm lastig, Hoe nat worden doorgaans je sokken in NL bij een buitje? Hoeveel last heb je van opspattend water?
Ik rijdt zelf met de Alpinestars SMX-plus laarzen (die zijn ook niet waterdicht) en als het regent trek ik strakke regenkleding over m'n leren pak en de broek daarvan kan over m'n laars. Zo loopt het er in ieder geval niet in, en zelfs na een hele ochtend in de regen was alleen m'n kleine teen vochtig... Mijn ervaring is als het er van bovenaf niet in loopt dat je voeten heel fatsoenlijk droog blijven zonder dat je gore-tex laarzen nodig hebt.
ik heb al een jaar of 7 een paar alpinestars smx plus goretex, en die zijn wel waterdicht, ook u nog, al heb ik ze nu alleen nog aan als het regent, mijn andere laarzen zijn totaal niet waterdichjt
 
Rij samen met een maat, een cameraman en twee volgauto's. KTM hoef je niet te benaderen, die zeggen toch nee. Als het echt moeilijk wordt huur je de eerste de beste Russische 6x6 in om de motoren over te brengen en ga je zelf bomen omhakken.
:^

en vergeet Jupiter niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan