- Onderwerp starter
- #76
@Simon4all:
Je hebt er een mooie OP van gemaakt.
Thx!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@Simon4all:
Je hebt er een mooie OP van gemaakt.
mag ik ook in de OP?
Eerste rijles: 16-7
Theorie: -
AVB: wordt binnenkort geplanned
AVD: -
Rijschool: van den Wildenberg in Eindhoven
Lesmotor: Honda CBF600
+1@Simon4all:
Je hebt er een mooie OP van gemaakt.
Ik les bij een wat grotere rijschool. Ze hebben 3 instructeurs voor de motor (eigenlijk 2, eentje is een andere rijschoolhouder die samenwerkt met hun). Ze geven ook autolessen en daar hebben ze nog meer instructeurs volgens mij, toen ik voor de auto lesde heb ik in totaal van 4 mensen les gehad, waaronder eentje die ook motorlessen geeft. Hoewel de rijschool wat groter is, wordt je daar wel persoonlijk behandeld. Ook heb ik niet het idee dat ze je zo lang mogelijk willen laten lessen, zodra ze denken dat je bij het examenniveau in de buurt komt maken ze een inschatting en gaan ze het examen plannen. En het voordeel van meerdere instructeurs is dat ze het hele jaar door les kunnen geven.Als we toch zulke mooie statistieken maken, zou ik het leuk vinden om te zien hoe groot je rijschool is. De mijne is een zzp'er (is alleen dus), maar ik denk dat er ook rijscholen zijn met tientallen instructeurs?
Mijn instructeur heeft zes motoren, en volgend jaar heeft 'ie er nog een paar bij nodig. Verschillend vermogen, van allemaal twee want je wilt leerlingen samen laten lessen, en dan wat verlaagde versies voor kleinere mensen, voor je het weet heb je een dozijn motoren staan. Een grote rijschool spreidt dat over een aantal instructeurs, die hebben gemiddeld maar iets meer dan twee motoren per instructeur nodig, maar iemand alleen heeft er dus heel veel nodig, en heeft dus hogere kosten. Dat is een nadel van al die verschillende typen vermogens in de nieuwe rijbewijs richtlijn.
Een zzp'er heeft meer motivatie om je snel te laten slagen (als je tenminste een pakket hebt gekocht), want dan is 'ie eerder van je af en heeft 'ie toch z'n geld. In een grote rijschool is dat besef er minder, bij instructeurs, denk ik, en krijg je meer lessen. Ik merk dat tenminste aan mijn instructeur: "nou, kom zaterdagmiddag nog maar twee uurtjes meedoen, dan doe je dinsdag avb en zijn we daar tenminste van af". Ik ben dus wel voor kleine rijscholen :-)
Martell heeft in het oude topic ff een link geplaatst naar het nieuwe deel!
Daarnaast krijg je ook verschillende tips en ga je eens nadenken over waarom je bepaalde dingen moet doen. Als je iets twee keer op een verschillende manier wordt verteld dan is het vaak makkelijker te begrijpen dan twee keer hetzelfde.En het voordeel van meerdere instructeurs is dat ze het hele jaar door les kunnen geven.
Ik reed trouwens vandaag even (een paar meter) hardstikke illegaal op een gsx-r1000 uit 2008. Het viel me op dat ik geen flikker zag achter me (ook geen ander verkeer trouwens) omdat de spiegels te dicht bij het midden van de motor zitten, ook zitten de spiegels verbonden met het frame in plaats van de voorvork waardoor je bij een stoplicht niet je stuur iets kan draaien om meer te zien. Hier maak ik bij het rijden op mijn lesmotor altijd veel gebruik van. Hoe zorg ik ervoor dat ik meer zie op zo'n motor?
Als iedereen ff dit lijstje kopieërt en zichzelf erbij zet, zet ik dat vanavond na mijn werk ff in de OP. Lijstje met de regelmatige bezoekers hier:
- Simon4all
- Mr Malagi
- Daniel91
- D34M0N
- Jacobse
- Sytze
Als de rest dit nou ff aanvult dan
Tuurlijk; eerste toertocht op mijn eerste motor:Danku
Zal wel ff een Ex-lessers stukje maken goed? Nog een mooi foto'tje om er neer te zetten?
Ik reed trouwens vandaag even (een paar meter) hardstikke illegaal op een gsx-r1000 uit 2008. Het viel me op dat ik geen flikker zag achter me (ook geen ander verkeer trouwens) omdat de spiegels te dicht bij het midden van de motor zitten, ook zitten de spiegels verbonden met het frame in plaats van de voorvork waardoor je bij een stoplicht niet je stuur iets kan draaien om meer te zien. Hier maak ik bij het rijden op mijn lesmotor altijd veel gebruik van. Hoe zorg ik ervoor dat ik meer zie op zo'n motor?
Mijn verdriet is onherstelbaar groot...
Tuurlijk; eerste toertocht op mijn eerste motor:
[afbeelding]