Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is ons ook wel overkomen tijdens AVB lessen op een groot terrein. Waren ook andere motoren bezig, op dezelfde frequentie. Best irritant omdat je hetzelfde probeert.
 
was gewoon prima communicatie voor de rest, duidelijk te horen en ook op snelweg met tegenwind bijna altijd verstaanbaar!

alleen soms hoor je gewoon een babyfoon tussendoor ofzo:P
Ik hoorde soms een instructeur van een andere rijschool. 1 keer werd die man helemaal boos op de lesser en dat echt een minuut lang, ik dacht echt dat die lesser zichzelf zowat dood reed
 
hahaha eigenlijk nog niet echt last van gehad, enige was een keer toen een andere instructeur van mijn rijschool ook aan het lessen was, dat ik die even hoorde, maar die was ook al snel buiten bereik...
 
Iedereen alvast veel succes met de examens :)

Fijn dat jullie allemaal zeggen dat 5 maanden mogelijk moet zijn. Zit me er denk ik ook heel erg druk over te maken. Bedankt allen :D
 
Ik ben in mei begonnen, en moet nog tot eind augustus wachten totdat ik uberhaupt examen mag doen op een zware motor.. 12 september heb ik mijn AVB en daarna zsm mijn AVD hopelijk... Dus het moet echt wel te redden zijn hoor :)
 
Iedereen alvast veel succes met de examens :)

Fijn dat jullie allemaal zeggen dat 5 maanden mogelijk moet zijn. Zit me er denk ik ook heel erg druk over te maken. Bedankt allen :D
Ik heb mijn rijbewijs in 2,5 maanden gehaald.., begon 15 juli en eindigde 28 september.. ik had overigens wel vaak 2 tot 3 lessen per week
 
Ik heb mijn rijbewijs in 2,5 maanden gehaald.., begon 15 juli en eindigde 28 september.. ik had overigens wel vaak 2 tot 3 lessen per week


Mja moet goed komen. AVB wordt net voor me aangevraagd en ik ga heel erg veel lessen net voordat ik AVD kan. Moet lukken.. Maar wat een regeling he.. bah..
 
Ik heb mijn rijbewijs in 2,5 maanden gehaald.., begon 15 juli en eindigde 28 september.. ik had overigens wel vaak 2 tot 3 lessen per week

Ik een halfjaar, maar wel alles in 1 keer -O- En aangezien ik best een brokkepiloot ben (op de scooter dan), moet het voor de leerlingen al helemaal goed komen.
 
Ik ben in mei begonnen, en moet nog tot eind augustus wachten totdat ik uberhaupt examen mag doen op een zware motor.. 12 september heb ik mijn AVB en daarna zsm mijn AVD hopelijk... Dus het moet echt wel te redden zijn hoor :)

ben zelf amper 2 weken geleden begonnen, die idioten wilden na les 3 al aanvragen *O*
 
ben zelf amper 2 weken geleden begonnen, die idioten wilden na les 3 al aanvragen *O*

Sja, ik kreeg ook wel te horen dat ik het wel kan zegmaar.. Lef om de motor plat te gooien etc. is er wel en ook de andere oefeningen gaan wel.. Moet alleen ff beetje bijgeschaafd worden O-)

Maarja, omdat ik moet/wil wachten totdat ik 21 ben, gaat het allemaal niet zo snel... -O-
 
Sja, ik kreeg ook wel te horen dat ik het wel kan zegmaar.. Lef om de motor plat te gooien etc. is er wel en ook de andere oefeningen gaan wel.. Moet alleen ff beetje bijgeschaafd worden O-)

Maarja, omdat ik moet/wil wachten totdat ik 21 ben, gaat het allemaal niet zo snel... -O-

Wat een zelfbeheersing! :}
 
In maart begonnen. Niet altijd elke week les gehad. Theorie in 1x, AVB vorige week in 1x (alle oefeningen ook in 1x op het examen - best trots op!) en ik verwacht AVD ook in 1x. Heb grondige rijschool. Zorgt ervoor dat je méér dan klaar bent voor een examen. Heb daarmee het gevoel dat ik de motor ook écht beheers. Zenuwen voor AVB waren geheel overbodig en ik denk dat ik die dan ook maar oversla voor het AVD ;).
 
Ik begon eind april en 4 juni was ik geslaagd voor alles.
Heb zelf ook wel eens andere dingen opgepikt in het oortje.
Een keer een stel bouwvakkers, dus ik hoorde de hele tijd: ja, goed! Kom maar! Naar beneden, naar beneden!.
Maarja, gewoon doorrijden. Route komt er toch wel tussendoor, al is het soms niet helemaal te verstaan
 
In maart begonnen. Niet altijd elke week les gehad. Theorie in 1x, AVB vorige week in 1x (alle oefeningen ook in 1x op het examen - best trots op!) en ik verwacht AVD ook in 1x. Heb grondige rijschool. Zorgt ervoor dat je méér dan klaar bent voor een examen. Heb daarmee het gevoel dat ik de motor ook écht beheers. Zenuwen voor AVB waren geheel overbodig en ik denk dat ik die dan ook maar oversla voor het AVD ;).

AVB lijkt mij ook het lastigste,

AVD zie ik eigenlijk meer als een MOGELIJKHEID om een stukje te mogen rijden :]
 
...ook maar eens melden (lees al geruime tijd mee)...

3 weken terug geslaagd voor AVB, nu dus bezig op de weg.
22 augustus mag ik aantreden voor mijn theorie.

Ik lees regelmatig dat de vragen op het theorie examen behoorlijk in moelijkheidsgraad kunnen varieren en dat de VERJO trainingen gebruikt worden door het CBR.

Ik heb nog een oefen-CDtje liggen uit 2008. Is het aan te raden om een nieuwere versie aan te schaffen?
 
AVB lijkt mij ook het lastigste,
Ik moet steeds over een stukje weg rijden - van en naar het parkeerterrein - dat heel bochtig is, waar de putdeksels met drie tegelijk vlak voor, in, of vlak na de bocht zitten, en je mag er niet overheen rijden, maar ook niet over de witte lijnen en zebra er vlak na, terwijl je oplet of er niet een auto van rechts komt en je plaats op de weg zo is dat je goed op de weg rijdt en niet tegen een tegemoetkomende auto. Dan gaat dat allemaal goed, rijden er fietsende scholieren met z'n tweetjes naast elkaar. Mag je ook niet overhoop rijden. Dan ben je voorzichtig op de rotonde, tettert het in je oor "je had best voor die blauwe auto kunnen gaan, nu zitten we daar de hele tijd achter!". is die blauwe auto eindelijk afgeslagen, probeer je weer bij je mede-cursist in de buurt te komen, tettert het "je hoeft niet zo hard door die bocht hoor!"

AVB zijn tenminste gewoon simpele oefeningen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan