Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag eerste les gehad op de snelweg :D

Moest dit keer helaas wel op de 25kw motor omdat ik nog geen 21 ben.
Dan merk je met inhalen wel dat de motor moeite heeft met versnellen. sneller dan 140 km/u ging met moeite.
Maakt het moeilijker om de persoon voor je op een onbegrenste motor bij te houden.

Natuurlijk mag je maar 120.... maar we waren het inhalen aan het oefenen dus moesten we natuurlijk wel wat sneller rijden.
 
Ik moet steeds over een stukje weg rijden - van en naar het parkeerterrein - dat heel bochtig is, waar de putdeksels met drie tegelijk vlak voor, in, of vlak na de bocht zitten, en je mag er niet overheen rijden, maar ook niet over de witte lijnen en zebra er vlak na, terwijl je oplet of er niet een auto van rechts komt en je plaats op de weg zo is dat je goed op de weg rijdt en niet tegen een tegemoetkomende auto. Dan gaat dat allemaal goed, rijden er fietsende scholieren met z'n tweetjes naast elkaar. Mag je ook niet overhoop rijden. Dan ben je voorzichtig op de rotonde, tettert het in je oor "je had best voor die blauwe auto kunnen gaan, nu zitten we daar de hele tijd achter!". is die blauwe auto eindelijk afgeslagen, probeer je weer bij je mede-cursist in de buurt te komen, tettert het "je hoeft niet zo hard door die bocht hoor!"

AVB zijn tenminste gewoon simpele oefeningen.

Treu, Ik heb een leraar waar je nooit te snel kan rijden. En dan heb je les van de ander en dan is 10km/u per uur te snel op een 50 weg zwaar verboden.
 
Ik moet steeds over een stukje weg rijden - van en naar het parkeerterrein - dat heel bochtig is, waar de putdeksels met drie tegelijk vlak voor, in, of vlak na de bocht zitten, en je mag er niet overheen rijden, maar ook niet over de witte lijnen en zebra er vlak na, terwijl je oplet of er niet een auto van rechts komt en je plaats op de weg zo is dat je goed op de weg rijdt en niet tegen een tegemoetkomende auto. Dan gaat dat allemaal goed, rijden er fietsende scholieren met z'n tweetjes naast elkaar. Mag je ook niet overhoop rijden. Dan ben je voorzichtig op de rotonde, tettert het in je oor "je had best voor die blauwe auto kunnen gaan, nu zitten we daar de hele tijd achter!". is die blauwe auto eindelijk afgeslagen, probeer je weer bij je mede-cursist in de buurt te komen, tettert het "je hoeft niet zo hard door die bocht hoor!"

AVB zijn tenminste gewoon simpele oefeningen.

Daar heb ik helmeaal geen last van, daarom zeg ik dat voor mij AVB het lastigste lijkt ;)
 
Vandaag eerste les gehad op de snelweg :D

Moest dit keer helaas wel op de 25kw motor omdat ik nog geen 21 ben.
Dan merk je met inhalen wel dat de motor moeite heeft met versnellen. sneller dan 140 km/u ging met moeite.
Maakt het moeilijker om de persoon voor je op een onbegrenste motor bij te houden.

Natuurlijk mag je maar 120.... maar we waren het inhalen aan het oefenen dus moesten we natuurlijk wel wat sneller rijden.

das het nare van een afgeknepen lesmotor..
mijn fiets die in de schuur staat haalt volgens mn opa (die heeft m van emmen naar haarlem gereden bij de aankoop) makkelijk de 140, en dan heeft ie het gas nog niet eens helemaal open.

Vind ik niet erg :+
 
...ook maar eens melden (lees al geruime tijd mee)...

3 weken terug geslaagd voor AVB, nu dus bezig op de weg.
22 augustus mag ik aantreden voor mijn theorie.

Ik lees regelmatig dat de vragen op het theorie examen behoorlijk in moelijkheidsgraad kunnen varieren en dat de VERJO trainingen gebruikt worden door het CBR.

Ik heb nog een oefen-CDtje liggen uit 2008. Is het aan te raden om een nieuwere versie aan te schaffen?

Welkom :W
Er veranderd altijd wel iets met de verkeersregels/borden, een nieuwe CD is misschien handiger maar nog steeds geen garantie tot succes ;)

Vandaag eerste les gehad op de snelweg :D

Moest dit keer helaas wel op de 25kw motor omdat ik nog geen 21 ben.
Dan merk je met inhalen wel dat de motor moeite heeft met versnellen. sneller dan 140 km/u ging met moeite.
Maakt het moeilijker om de persoon voor je op een onbegrenste motor bij te houden.

Natuurlijk mag je maar 120.... maar we waren het inhalen aan het oefenen dus moesten we natuurlijk wel wat sneller rijden.

Rij je normaal op een zware motor? Elke keer als ik op de snelweg rijdt wil ik nog een versnelling omhoog die er niet is :+

Je avatar doet het (bij mij) niet, verander de link eens in deze:
http://img88.imageshack.us/img88/4628/4370737122.jpg
 
Hoe doen jullie de halve draai eigenlijk?
met/zonder koppeling
met/zonder veel voetrem?

En ook allemaal meer moeite met rechtsom dan linksom?
 
Vandaag eerste les gehad op de snelweg :D

Moest dit keer helaas wel op de 25kw motor omdat ik nog geen 21 ben.
Dan merk je met inhalen wel dat de motor moeite heeft met versnellen. sneller dan 140 km/u ging met moeite.
Maakt het moeilijker om de persoon voor je op een onbegrenste motor bij te houden.

Natuurlijk mag je maar 120.... maar we waren het inhalen aan het oefenen dus moesten we natuurlijk wel wat sneller rijden.
ik heb officieel gezien op een zware motor afgereden..gezien hij begrenst lijkt maar het niet is.. :P
 
Welkom :W
Er veranderd altijd wel iets met de verkeersregels/borden, een nieuwe CD is misschien handiger maar nog steeds geen garantie tot succes ;)Rij je normaal op een zware motor? Elke keer als ik op de snelweg rijdt wil ik nog een versnelling omhoog die er niet is :+

Je avatar doet het (bij mij) niet, verander de link eens in deze:
http://img88.imageshack.us/img88/4628/4370737122.jpg

Verschild, ene keer op de zware en andere keer op de 25kw.
Op de snelweg mocht ik niet op de onbegrenste denk ik, omdat ik natuurlijk beperkt ben met inhalen. Moet dan ook elke keer zorgen dat ik rond de goede toeren zit als ik wil versnelllen. bij een onbeperkte maakt dat niet zo heel erg veel uit. maar als ik op de 25kw zit en te laag zit in de toeren, dan gaat het all een heel stuk moeilijker.

ze zijn begrenst op gas, als je de hendel een kwartslag over haalt wilt ie all niet meer verder.
 
Hoe doen jullie de halve draai eigenlijk?
met/zonder koppeling
met/zonder veel voetrem?

En ook allemaal meer moeite met rechtsom dan linksom?

Zonder koppeling, met veel voetrem. Ik heb het gevoel dat de motor veel stabieler is als je de achterrem meer gebruikt, en dan wel compenseren met meer gas. Maar misschien ligt dat wel aan de motor.
 
Zonder koppeling, met veel voetrem. Ik heb het gevoel dat de motor veel stabieler is als je de achterrem meer gebruikt, en dan wel compenseren met meer gas. Maar misschien ligt dat wel aan de motor.

Ik reed alltijd eerst ongeveer 23 km/u dan remde ik tot ik hem stabiel vond, hield de rem vast en regelde de snelheid naar ongeveer 18 km/u met gas.
dat vind ik het makelijkst.
 
Welkom :W
Er veranderd altijd wel iets met de verkeersregels/borden, een nieuwe CD is misschien handiger maar nog steeds geen garantie tot succes ;)Rij je normaal op een zware motor? Elke keer als ik op de snelweg rijdt wil ik nog een versnelling omhoog die er niet is :+

Je avatar doet het (bij mij) niet, verander de link eens in deze:
http://img88.imageshack.us/img88/4628/4370737122.jpg


*O* Hij doet het eindelijk ik kwam er maar neit achter waarom dus liet het maar zitten.
welke link heb jij gepakt? :P
 
Question :

Wat is het gemiddeld aantal lessen voor slagen voor AVD?
Hoeveel heb jij er gehad?
In 1 keer gehaald, of ook nog gezakt?
 
zo hé. lessen bij mij gaat wel lekker.
de 14e op voor Theorie.
en nog maar 2 lesjes nodig ofzo voor avb!
Dan als ik mn Theorie binnen heb eindelijk de weg op! :)
 
Vandaag eerste les gehad op de snelweg :D

Moest dit keer helaas wel op de 25kw motor omdat ik nog geen 21 ben.
Dan merk je met inhalen wel dat de motor moeite heeft met versnellen. sneller dan 140 km/u ging met moeite.
Maakt het moeilijker om de persoon voor je op een onbegrenste motor bij te houden.

Natuurlijk mag je maar 120.... maar we waren het inhalen aan het oefenen dus moesten we natuurlijk wel wat sneller rijden.

Huh? Je mag dan wel lessen op een zware motor hoor... Weet niet of je wilt wachten met afrijden totdat je wel 21 ben, maar ik word over 3,5 week 21, en ik rijdt al 3 maanden op een zware motor met lessen... :P
 
Hoe doen jullie de halve draai eigenlijk?
met/zonder koppeling
met/zonder veel voetrem?

En ook allemaal meer moeite met rechtsom dan linksom?

MOET naar mijn weten zonder koppeling (dus hendel los, compleet gekoppeld) en dan met de voetrem de boel trekkend houden en draai maken. Voetrem zorgt voor stabiliteit.

Ik heb idd meer moeite met rechtsom dan met linksom... :)
 
Huh? Je mag dan wel lessen op een zware motor hoor... Weet niet of je wilt wachten met afrijden totdat je wel 21 ben, maar ik word over 3,5 week 21, en ik rijdt al 3 maanden op een zware motor met lessen... :P


klopt, ik reed 2 weken terug. toen ik nog 17 was ook gewoon op een motor met meer dan 25kw.

Wel alleen maar AVB oefeningen hé. :Y en op de weg ga ik gewoon dezelfde motor rijden
 
Ik heb de mijne nog bij de edealer staan, dan heb ik geen kosten aan verzekering enzo...
En anders zit ik elke dag te kwijlen op me motor :X

Ik ook niet hoor, kenteken is geschorst, dus kost mij ook niets.. Ja, eenmalig €23,90 om de motor te schorsen, maar dat zijn de kosten ook niet... :P

Kwijlen doe ik er nog net niet op.. :P Vreet mezelf wel af en toe op dat ik er nog niet op mag rijden.. :P
 
klopt, ik reed 2 weken terug. toen ik nog 17 was ook gewoon op een motor met meer dan 25kw.

Wel alleen maar AVB oefeningen hé. :Y en op de weg ga ik gewoon dezelfde motor rijden

Ik rijdt ook gewoon op de weg op die motor hoor :P Komt miss ook wel omdat ik ook al beetje AVD les krijg tussendoor, dus leer ik ook alvast op die motor rijden, want op die (zware) motor ga ik ook afrijden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan