Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Spott93 gefeliciteerd! ik vond indertijd ook dat ik met natte hakken over de sloot was, maar mijn instructeur zei me:'wat zeur je nou? je hebt je AVB toch gehaald?' ja maar... 'niks "ja maar"! je hebt het gehaald en er wordt op je AVD niet meer naar gevraagd of gekeken.'

dus ook voor jou geldt: niet mauwen dat je het net-an hebt gehaald. je hebt het gehaald. punt, uit. ;)

en nu komt het leuke deel: AVD, rijden! maar ook tijdens je AVD-lessen kan je soms denken dat je het nooit haalt. op je examen duidelijk laten zien dat je kijkt, dus koppie verdraaien als je kijkt. verder wegenverf, putdeksels en bitumen ontwijken en je bent al half geslaagd.

het examen is niet veel meer dan een fijn stukje rijden. het examen duurt totaal 45 minuten tot een uur, de rit zelf is ongeveer 25-30 minuten.

:]
 
Proficiat Spot, echt wauw met weinig lessen toch gehaald netjes hoor. Ik heb van september tot januari wekelijks AVB lessen gehad, totaal 27 lessen verder en nog niet het 8tje beheersen. Heb het overigens wel gehaald :')

En zeker een oude fiets om te beginnen, ik wilde zo graag die Vulcan, maar de VX800 heeft het me mooi uit mn koppie gepraat. Wat ben ik nu smoor met mn 27 jarig fietsje, hopelijk mag ik volgende week eindelijk legaal ermee op pad _O- O-)


Na de nodige ervaring komt er alsnog een Vulcan :Y op een oude fiets moet je het tenslotte leren :]
 
Dankjulliewel! Ik begin het nu een beetje te beseffen en ben blij dat ik hem heb. Al vond ik avb op zich wel leuk! Heb ook veel zin in avd. Zaterdag eerste lesje 8-)
 
Pffffieuw. Met doorweekte hakken over de sloot geslaagd. Wat een middag! Ik had ineens een andere motor zonder abs en waarbij het stuur tegen mijn knie aankwam bij het achtje. Uiteindelijk totaal gefaald op langzame slalom, terwijl ie bij het oefenen uiteindelijk wel weer goed ging. En noodstop ging ook slecht. De eerst keer vergat ik dat ik geen abs had, dus toen slipte ik echt super hard en de tweede keer remde ik te zacht :') . Achtje ging ook niet soepel, maar uiteindelijk toch nét voldoende. Pfffff

Oja, en ik mag 31 mei op voor AVD. Hopelijk gaat dat iets beter :+
Proficiat.
En ach je hebt de overkant gehaald :+


Achtje en de halve draai bent nog beroerd in.
Rij meestal dan ook een stukje door tot de volgende straat of rotonde O-)
 
Ik ben weer terug van Termaat. Veel verschillende typen helmen gepast. Zaten allemaal wel ongeveer hetzelfde. Ik ben teruggekomen met dezelfde helm maar dan 1 maat kleiner. Zit overal een stuk strakker en moet ook meer moeite doen om hem op te doen.

Zaterdag heb ik weer rijles. Hoop echt dat die gewoon goed blijft zitten. Meteen een ander printje genomen die bij mijn toekomstige mat grijze Yamah R3 past :)
 
Gefeliciteerd Spott! Ik vond het AVD examen 100 keer relaxter dan het AVB examen, dus het ergste heb je nu wel gehad :)

Ik ga morgen ook maar eens wat AVB oefeningen proberen met m'n net gekochte Hondaatje. Ben heel erg benieuwd of het daar ook een beetje mee lukt.
 
Gefeliciteerd Spott met je theorie en Avb! En net voldoende is idd goed, nu op naar je rijbewijs!

Aschtra hopen dat deze helm beter zit!
 
Gefeli spott ! ik kan me voorstellen dat je de tweede noodstop niet met volle overtuiging in ging _O-

@InZane, ik ga zaterdag inderdaad ook even wat AVB oefeningen doen met mn nieuwe moto :] :]
moet zeggen dat ik in de korte (poort) bochtjes en bij het wegrijden nog erg onzeker weg rij.
Even leeg parkeerplekje zoeken en smijten met dat ding :] 8-)
 
Echt weer een actie voor mij, moet om 3u bij rijschool zijn voor m'n laatste 2uur lessen. Ik thuis allemaal haasten, zit ik in de auto krijg ik op de snelweg melding op m'n foon dat ik over een uurtje weg moet voor m'n rijles _O- gewoon een uur te vroeg van huis weg gereden dus tja maar omgedraaid en ff wachten :$
 
Net weer terug van rijles. Stond een harde wind maar mijn helm bleef goed zitten :D
Ben nu wel gewend aan de wind op de naked bike, maar het was wel erg fris. Rijles zelf ging verder ook goed. Keek nu beter bij iedere rijweg verplaatsing, alleen nog paar keer slecht uitgekomen met een bocht.

Dinsdag nog 2 rijlessen en vrijdag nog 1 en dan vrijdag ook examen. Hoop dat ik slaag!
 
Fijn dat je helm nu goed zit!
Op naar de laatste lessen en hopelijk vrijdag pasje in the pocket. Succes!
 
Jeej laatste rijles achter de rug *O* zoals het er nu uitziet gaat het dinsdag helemaal lukken volgens m'n instructeur :Y

Echt 2u lekker gereden, laatste uurtje kwam zelfs het zonnetje door 8-) het waaide wel flink. m'n instructeur had me goed tuk, snelweg op, gelijk snelweg af, rotonde rondom, snelweg op en weer af en weer rotonde om. Maar wauw ik durfde steeds harder en platter de rotondes te pakken en de afritten. Ik reed vandaag voor het eerst met oordopjes ivm de wind, hierdoor zat ik wel paar keer verkeerd met schakelen, al met al heerlijk gereden. Op naar het examen!
 
Succes Dutch en Aschtra met jullie examen. Zal weer uitgebreid duimen! En fijn dat je nu een goede helm hebt. Zet hem op!!
 
Alvast succes met jullie examen Dutch_Dress en Aschtra! Klinkt alsof het wel goed gaat komen. Ook fijn dat je nog een paar lessen hebt voor de puntjes op de i, Aschtra.

Ik heb vanochtend mijn eerste lesje op de weg gehad. Erg leuk *O*
 
Spannend Dutch en Aschtra! Ga heel hard duimen!

Heb zelf al weer 250 km gereden...koud, harde wind maar goed wil nu ff km rijden, dus droog weer is rijden!
Nu pas zie je soms hoe idioot mensen rijden, geen instructeur die ingrijpt of waarschuwd! Mn man voorop en bij vergeten knipperlicht uit doen seint ie ff, gaat goed en is heerlijk.

Ik zeg vanmiddag tegen m; mmmm hij klinkt nog als een brommer, daar mag best meer lawaai in....beter niet kunnen zeggen, boor in de hand en extra gaten in de demper! Stond onder de douche en hoorde m al knetteren _O- _O- _O- malle man heb ik ook!
 
hopelijk denkt de politie in b.v. Duitsland er net zo over en hoef je niet naar je hotel terug te lopen omdat ze je uitlaat in beslag hebben genomen...
 
Whahahaha, Smous! Lekker knetteren!

Fijn hè, rijden zonder oortjes. Zelf heel goed blijven opletten. Zoals ik hier vaker lees: koekblikkers zijn er op uit om je van de weg te rijden.
Veel plezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan