Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

lekkere CBR-lokatie...maar kom je daar doorheen, dan is de rest van je examen een eitje.

zwart...ja, daar zie je alles op. beste kleur waar je geen vuil op ziet is 'straatvuilgrijs'. maar die heeft ook niet elke motor-/autofabrikant in zijn palet.

altijd leuk, aan je motor rommelen, al moet dat niet teveel tijd vragen, want er moet natuurlijk ook gereden worden! voor wie het wil/kan/mag: mooi weer voor, komend weekend. voor wie wil/kan, maar nog niet mag: ghedult is eene schoone saeck. (maar het moet niet te lang duren).

:]
 
})

altijd spannend, hoor: je eerste meters op je eigen motor, zonder oortje. toen ik mijn eerste kilometers op mijn (te kleine) motor reed, had ik een soort van 'overwinningsgevoel': 'kijk mij nou eens, dat heb ik toch maar even mooi geflikt'. het zal een koddig gezicht zijn geweest: een slungel van 1m88 op een Kawasaki GPZ500s met 'maar liefst' 60pk, die 5 jaar had stilgestaan. maar wel een die ik eigenhandig weer rijdend had gekregen! ooit wel eens op een brommertje moeten rijden, vanwege mijn (postbestel-)werk omdat ik dat niet meer met mijn eigen auto mocht doen, maar dat was slechts 1x per week, dus veel ervaring krijg je daar ook niet mee.' toen ik de bromfietsgerechtigde leeftijd had bleef ik gewoon fietsen. voornamelijk omdat onze moeder het absoluut niet zag zitten: haar kinderen op een brommer!! alom verbazing natuurlijk toen ik op de motor bij haar kwam voorrijden. niemand in de familie had het gedacht, behalve mijn zwager, maar da's zelf ook een motormuis.

vanaf nu moet je er zelf aan denken. 'knippertje', 'tsja, zo kan het ook', 'dat mag je me zo even uitleggen' zijn commentaren die je niet meer hoort. dat verandert al gauw in: 'oei, wat zou mijn instructeur hier van zeggen?', 'hm, zo heeft mijn instructeur het me niet geleerd, volgende keer toch maar even anders oplossen' en 'he, verrek, mijn knippertje staat nog aan'...

veel plezier met je rijbewijs en je motor (en dat zal je echt wel hebben). en nee, het is niet erg als je een keer met je motor onderuit gaat, want dat zal geheid een keer gebeuren. maar doe dat dan wel als je (bijna) stilstaat ;)

:]
 
Laatst bewerkt:
Mn partner gaat morgen als zijn fiets in elkaar staat ook een rondje rijden, op zijn motor stap ik echter niet achterop :N dus hopelijk staat is morgen zijn fiets nog niet klaar, pakt ie de mijne en kan ik mee achterop _O-

Hier wordt jaarlijks een truckersrit gehouden waarbij gehandicapten mee rijden met de vrachtwagen, dat wordt altijd begeleid door een hoop motorrijders. Jammer voor de paardjes daar waar het begint (al dat getoeter maakt ze nogal zenuwachtig), leuk voor het baasje die even een uurtje naar verschillende motoren heeft staan kijken en een praatje maken met de eigenaren O-) volgend jaar wordt het meerijden :Y

Heb in ieder geval al een goede daad verricht door een Vlaamse Gaai te bevrijden die vast zat in het kozijn van een sloopwoning, bizar mooie vogel die nu weer lekker vrij rond vliegt. Wel apart om er ene in Brabant tegen te komen.
 
Vlaamse Gaaien worden steeds meer stadsvogels. ik zie ze met regelmaat. wat ik ook steeds vaker zie zijn roofvogels als de sperwer en buizerd, op plekken waar je ze niet echt zou verwachten (langs de snelwegen)
 
Vandaag weer AVD lesje gehad. Ging goed, moet alleen nog op letten op het rechts voorsorterenen het omkijken als ik naar rechts/links ga om auto's heen bijvoorbeeld.

En helaas is mijn helm nog steeds niet goed :( Komt nog steeds los van mijn hoofd als ik omkijk op de snelweg
 
Wooot thijsco leuke fiets :Y

Ik moet helaas toegeven dat ik me gisteren gewaagd heb aan een iligaal ritje O-) naar m'n schoonouders welgeteld 3 straten verderop, voor wat boutjes :')

Gisteren was het beurtje van de Ninja zo gepiept helaas, maar toen de heren klaar waren met het briljante idee gekomen om het kofferrekje op m'n Vixxie te monteren, gezien dat thuis niet ging werken door het missen van gereedschap zijn we samen naar z'n maat gereden om de hele middag bezig te zijn voor dat verdomd klote rekje. Halve motor lag uit elkaar _O- was meer werk als gedacht. Maar ik heb wel lekker ritje achterop gezeten :Y vandaag is m'n partner even weg geweest met zijn Ninja, man wat heb ik veel motorrijders gezien en gehoord. Het wachten duurt nu zo lang :X
 
Mooie fiets thijsco!

Aschtra, toch maar opzoek naar andere helm?

Dutch...ja wat zal ik zeggen...gister en vandaag toch maar weer achterop geklommen, wat frustie zeg! Heb ik m gehaald mag ik nog niet! Vind het te link om toch te gaan. Je weet hoe dat gaat..iedereen doet t gewoon en gebeurd niets en als ik t zou doen dan wordt ik betrapt! Nee dan wacht ik maar ff.
Mn zoon zei al: je mag best eens ondeugend doen hoor! Ja Ja grapjas dat geeft jou dan t recht om illegaal op n brommer te stappen, dacht t niet! _O- _O- _O-

Morgenochtend zit ik op gemeentehuis!
 
Wij hebben vanmiddag een hele leuke tocht gereden met onze oude rijschool. We waren met een man of 16, erg gezellig! Leuk om in een groep te rijden, gaan we vast vaker doen.
 
Mooie fiets thijsco!

Aschtra, toch maar opzoek naar andere helm?

Dutch...ja wat zal ik zeggen...gister en vandaag toch maar weer achterop geklommen, wat frustie zeg! Heb ik m gehaald mag ik nog niet! Vind het te link om toch te gaan. Je weet hoe dat gaat..iedereen doet t gewoon en gebeurd niets en als ik t zou doen dan wordt ik betrapt! Nee dan wacht ik maar ff.
Mn zoon zei al: je mag best eens ondeugend doen hoor! Ja Ja grapjas dat geeft jou dan t recht om illegaal op n brommer te stappen, dacht t niet! _O- _O- _O-

Morgenochtend zit ik op gemeentehuis!

Yup ik heb al contact gehad met Termaat en mag hem inruilen. Blijf het apart vinden. Op alles behalve de snelweg voelt de helm goed aan :p ook in de winkel zeiden ze dat deze gewoon goed past.

We gaan verder zoeken
 
Jaaaa, afgelopen zaterdag op jacht geweest. heerlijk proefritje gemaakt en onderstaande is 'm geworden *O* *O*
Mocht hem gelijk meenemen maar (hoe moeilijk dan ook) heb ik toch maar eerst thuis rustig verzekeringen opgezocht en dergelijke (moet ook nog op zoek naar sloten en een hoes e.d.). waarschijnlijk vrijdag of zaterdag ophalen, can't wait ! helaas staat er op mijn beoogde stal plek ineens een motor van 1 van de buren :/ even kijken hoe we dat gaan oplossen _O-

Hoop dat de foto's t doen.. geen ervaring mee :P

2qx5lp1.jpg


xng3lx.jpg
 
Smurfiej, wat een mooie!!!! Heel veel plezier gewenst!
Nou ja, wat is dat nou voor actie van de buren, dat zijn geen grapjes. Hopen dat je een mooi plekje vindt om jouw motor te stallen.
 
Ik heb afgelopen zaterdag een CBR 600F opgehaald bij een kennis van me *O* Het werd ook wel tijd, want ik ben in augustus vorig jaar al geslaagd, maar er kwam nog een verhuizing tussendoor, dus ik was helaas nog steeds motorloos.

Het is wel een oudje uit 95, maar hij ziet er nog zeer netjes uit voor z'n leeftijd en hij is ook netjes onderhouden. Ik moet alleen nog even op zoek naar een db killer, want er zit een Mivv demper op waar ik in Duitsland weleens wat problemen mee zou kunnen krijgen.

Pic:
full.jpg
 
Kijk er komen wat leuke fietsen voorbij! :Y op naar heerlijk wat km's rijden!

@smous, _O- ja je kan maar net zo'n pechvogel zijn. Mocht ik slagen, dan gewoon een spoedaanvraag voor het rijbewijs en hopelijk dat weekend al rijden :] heb echt geen geduld :')
 
Hahaha Dutch gelukkig kan je het weekend erna rijden! Ik kan m morgen ophalen, dus je kan wel raden wat ik morgenmiddag ga doen!
 
Wat een mooie bikes! Super! Smous.. Morgen mag je eindelijk zelf rijden! Veel plezier en geniet van je ritje!

@ Dutch, hahahaha ik had ook een spoedaanvrasg hoor, kon ook niet wachten en had het geluk dat ik op woensdagochtend moest en was het rijbewijs vrijdags binnen.

@ cabogirl.. Leuk hè in een groep rijden. Vond het wel wennen, het waren allemaal geoefende rijders.. Maar ik mocht (moest) vooraan en dan kan het best. Leert wel snel dan.

@ smurfiej, coole bike hoor! Idd sloten zijn wel belangrijk.

Ik zie toch wel veel mooie motors voorbij komen hoor! Dat we maar een mooie zomer mogen krijgen. Nu weten we ook waarom we in de winter gelost hebben, nu kunnen we rijden nu het mooi weer word.
 
Leuk, Mike!

Ja, Monique, vooraan was het goed te volgen en ik vond het een top ervaring!
 
Terug
Bovenaan Onderaan