MZjes

:z Nourrietje :z

Ik vond vandaag nog een mooie foto ergens op het net, opgetuigd om sneeuw te ruimen:

[afbeelding]
En deze dan? :]
full
 
Hallo heren en dames!
Na lang wikken en wegen toch een MZtje gekocht
Een ETZ 250 met zijspan.

Ik heb ook nog een jawa 634 dus hadden we (ik en mijn vriendin) het plan gevat om met de jawa en de mz op vakantie te gaan
(vandaar het zijspan :) )

Ps nog een leuk filmpje

Groet
Bas
full
 
Tnx!

Trouwens, wat rijdt een zijspan vreemd zeg...
Ik heb het span in almere gekocht, en zelf terug gereden naar hellevoetsluis.
En ik had geen ervaring met zijspan rijden,dus dat was wel een avontuur opzich.
Wel een vreemde bedoeling hoor, hoe sneller je rijdt hoe zenuwachtiger hij reageerd, dat was wel even wennen hoor.
Verder rijdt het prima, relax een beetje tuffen :)

groet
Bas
 
Nu, veel rijders vliegen de eerste keer dat ze met een span rijden meteen rechtsaf de sloot in, het is even wennen....
Mijn eerste rit met span, met een Ural van m'n broer, ging goed eerste bocht, ging goed tweede bocht, zelfs de derde bocht.... dan moest ik even een fietser ertussendoor laten, en vergat dan dat ik niet moest leunen in de bocht maar sturen, en bonkebonkebonk een trap op en bijna een bank binnen gereden.
Mijn laatste ritje met span was vorige week met een aangepast span van een rijder met een houten been, de voetrem zit bij hem links, en de koppeling zit ook links maar moet met de linkerduim worden bediend.... Precies, bij het wegrijden sloeg de motor af, ik remde in plaats van te ontkoppelen.
Daarna steeds de duim maar op de koppeling gehouden, om het niet te vegeten, en dat ging al beter!
Groeten,
Eduard
 
Tnx!

Trouwens, wat rijdt een zijspan vreemd zeg...
Ik heb het span in almere gekocht, en zelf terug gereden naar hellevoetsluis.
En ik had geen ervaring met zijspan rijden,dus dat was wel een avontuur opzich.
Wel een vreemde bedoeling hoor, hoe sneller je rijdt hoe zenuwachtiger hij reageerd, dat was wel even wennen hoor.
Verder rijdt het prima, relax een beetje tuffen :)

groet
Bas
_O- _O-

Heel herkenbaar, ook ik heb met 0 zijspanervaring een MZ 251 ( met 301 blok ) met span gekocht maar heb hem gewoon opgehaald op de trailer :$

Thuis beetje rondjes gereden op de grote parkeerplaats, zijspanles bij www.zijspanrijschoolrobteffer.nl was al geboekt en heeft me zeer veel geleerd !!!
Zeer nuttig ( en zeer leuk al was alles ondergesneeuwd en was het ijskoud :X ).

heb vanmiddag ff een paar filmpjes laten schieten door m'n vrouw:






8-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren en dames!
Na lang wikken en wegen toch een MZtje gekocht
Een ETZ 250 met zijspan.

Ik heb ook nog een jawa 634 dus hadden we (ik en mijn vriendin) het plan gevat om met de jawa en de mz op vakantie te gaan
(vandaar het zijspan :) )

Ps nog een leuk filmpje

Groet
Bas[afbeelding]
Dat is een mooi spannetje. Was van eentje van de MZ club. Ik ben blij dat ie in z'n geheel verkocht is, is een mooi ding.
 
Hoi Bas had al gereageerd in een ander topic. Maar het is wat Johan zegt..het span is gelukkig niet in onderdelen weggegaan want het is een mooi span..had afgelopen jubileumtreffen van de MZ club dat span goed bekeken :9~ ..
Wie weet zie ik je nog eens ergens in Zuid-holland.
MZllss,Rob.
 
Heb het al in m'n eigen "span-topic" gepost ( en op het MZ-forum ) maar hier ook nog maar ff ;)

Net nieuwe accu in de MZ, het vrijlampje brandde me tegemoet. Starten ( trap of 8 en toen deed'ie het, dus dat moet nog beter ), gemeten of'ie bijlaadt en bij nog geen 2000 toeren geeft'ie al 13,8 volt, prima dus.

Motorspullen aan om wéér een testrondje te maken om te kijken of de carburateur ( en dan voornamelijk de gasnaald ) nu goed staat................



..............rij de straat uit, ga de hoek om....................boooooooooooooooooo...........uit en niet meer aan te krijgen :?

Bougie is netjes, voldoende benzine in de tank, voor de zekerheid de benzinekraan op reserve ( voor als de kraan niet goed zou werken ): niks.

Naar huis geduwd ( lekker hoor, zo'n motor die zo lekker licht duwt en die je niet in evenwicht hoeft te houden :+ ).

Ga de carburateur er maar wéér afhalen en alles nameten, kan niets anders bedenken, iemand hier nog een idee ?
 
Hier ook weer ff posten ;) doe dat in 3 topics achter elkaar :+



Heb de carburateur weer uit elkaar, de "schwimmerventil" of wel vlotternaaldgedeelte zat een heel klein beetje los :oops: en nu bleek dat de sproeier die erin zat ( was nieuw uit de verpakking, maar staat geen maat op de sproeier ) kleiner was dan degene die erin zat, ff geprobeerd met dunne boortjes om te meten. Sproeier ( maat 20 ) dus overgezet vanuit de oude vlotternaaldhouder naar de nieuwe. Van de oude beweegt de vlotternaald niet netjes meer, vandaar dat ik hem gewisseld heb.
Enige waar ik geen maat op kan vinden is de stationair sproeier, moet 50 zijn maar dan kan ik dus niet zien, heb wel een 35 liggen maar die hoort in een kleinere carburateur.

Vlotter staat netjes op maat, kamers staan netjes recht naast elkaar.

Weer in elkaar zetten dus en proberen ;)

Oh ja, ook nog gecheckt of de benzine uit de kraan komt op beide standen: Oké ;)



~[edit]

Net testrondje gereden en het probleem blijkt dus die te kleine -zonder maataanduiding- sproeier te zijn geweest in de vlotternaaldhouder.
Probleem was ook begonnen na het reinigen en afstellen van de carburateur waarbij ik onder andere die gehele vlotternaaldhouder had vervangen.
Omdat'ie uit een revisiesetje kwam nam ik aan dat het de juiste was maar sproeier bleek dus te klein, net nog ff lekker stukje gereden

Morgen nog ff vlotternaald één sleufje hoger ( zo zat'ie ook toen ik hem kocht ), hij líjkt iets in te houden, hoewel ik natuurlijk geen idee heb hoe zo'n ouwe 2-takt Oostblokker aan hoort te voelen

Moet iig leren meer op toeren te rijden dan met de 4-takts waar ik aan gewend ben

Nu nog zó afstellen dat'ie makkelijker start :Y


*O*

~[edit]
 
Laatst bewerkt:
En vandaag op de Vehikel een Bing carburateur gekocht. Had de originele carb er gisteravond afgehaald en kon vandaag dus goed voelen -tegenover een nieuwe- dat de zuiger wel erg veel speling had.

Bing gemonteerd, buitenkabels ingekort en starten ( snel verteld, maar wel meer dan 3 uur in de kou staan sleutelen :X , niet alleen carb overigens hoor ;) ), starten en hij liep al na een paar kicks. Bleef hoog lopen dus met luchtschroef netjes afgesteld ( nog ff gebeld met Hans Bosman en mag langskomen voor afstelling als'ie niet netjes loopt ).

Prima dus !

Wil ik net na het eten en mezelf opwarmen toch nog ff kijken hoe'ie nu start..............geen compressie tegen de kickstarter, heel af en toe opeens een plofje, meer niet -O-

Gezocht in WPH en daar staat iets over een "mittnehmer" die "durchrutscht", zou dat het zijn? Had ook ergens gelezen over een gebroken veer maar dan hangt de kickstarter slap neem ik aan :?
 
Bingetje altijd goed heb em ook op mijn zijspan..las op het MZ forum dat kickstarter probleem al opgelost was??
MZllss,Rob.
 
Tnx heren en dames!

Ben er ook erg blij mee!
De bedoeling is om er mee op vakantie te gaan (samen met de jawa)


Ik moet hem wel beetje opknappen, sommige schokbrekers zijn lek, en wat rubbers dood.
Lekker beetje hobbyen :)

Mischien moeten we eens voor de grap een JAWA/MZ/CZ treffen houden, er zijn toch een hoop rokerts

Groet
Bas
 
Nou, wacht nog steeds op de pakking, net mailtje gekregen dat'ie vandaag pas op de post gaat '(

Zondag besteld en betaald, had beter ff nog een keer heen en weer kunnen rijden naar Vehikel Zondag :(

Kan dus nog steeds niet verder -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan