MZintruder
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #176
Welkom bij Gekra-MotorsMocht iemand een adres hebben voor MZ onderdelen dan hou ik me aanbevolen
Euronet Internet BV
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welkom bij Gekra-MotorsMocht iemand een adres hebben voor MZ onderdelen dan hou ik me aanbevolen
Nee die bout en aales van de olie ga ik nakijken, de bout aan de koppelingszijde is inderdaad ook steeds open gehaald en viel me inderdaad op dat er daar nog heel wat olie uitkomtVergeet niet de banjobout van de olieleiding bovenop het blok te controleren, die heeft mij een vierkant bigend bezorgd. Sindsdien doe ik gewoon aan mengsmering.
Heb je ook de onderste schroef uit het linker karterdeksel (thv voorkant schakelpedaal) gehaald bij de oliewissel? Daar zit namelijk ook nog een half litertje olie ofzo achter. Dan bedoel ik niet het korte schroefje voor het olieniveau, maar de schroef waarmee het carter vaszit.
Wat moet je nou met al die luchtfilters?
Ik ben benieuwd waar je vastloper van gekomen is, laat je het weten als je het gevonden hebt?Zal wel weer goedkomen..weer 1 van de nog maar 1200 gekentekende MZ's op de weg ...
Misschien is het wel ooit 1 van de mijne geweest...mijn 2e MZ was ook een zwarte 251 geweest..
Enne Johan , mengsmering is ook niet alles...mijn ex Voodoo fiets was toch ook vastgelopen...verdenk nog steeds de benzine..maar ga dat nog maar eens na...
ach heb toch 4 MZ's...binnenkort nog maar 3
MZllllss,Rob.
En zal ook wel gaaf klinken Ik ben net terug van een dagje racen op Pottendijk met de MZJa die heb ik ooit op mijn ETZ 250 gehad. Had er zelfs een 300cc cilinder op. Maar enige wat ik had was veel verlies in onderste en middelste toerengebied terwijl ik wel langer door kon trekken in de versnellingen. Verder veel herrie en de verf valt er zo af.
Meer geschikt voor circuitwerk dus terwijl ik denk dat er ook met dynojet werk niet veel meer uitkomt in de onderste toerenregionen.
Maar staat wel gaaf
MZlllss,Rob.
Ik heb er ook nog eentje (ingekort achterframe, 2 zijspanknobbels)Tja Rockert...heb er ook nog eentje..
Mooi mooi Ik hoor het welJohan, ik ben eerst bezig een RT125 rijdend te maken carb net gereinigd hier op het werk en ben de accu aan het laden..heb er ook 2 extra gesealde accu's bij. Maar ga die ene ook nog ff weerstandtesten.
Vreemd..... 2 verschillende types 2taktolie gebruikt misschien? Klinkt als een dot 2takt olie in je carb. Maar daar zou ie toch niet vast van moeten lopen? Genoeg smering en te weinig benzine. Zou ie zwart moeten slaan en sterven, niet vastlopen....Wat betreft die vastloper ,voor het MZ treffen had ik de carb schoongemaakt. Heenweg ging perfect en hij liep ook mooi.Op de terugweg getankt bij die pomp naast de Mac, eerst juiste hoeveelheid olie erbij gedaan en bij Hoevelaken lieptie vast. Later zag ik in de vlotterkamer een soort olieachtig vet zitten en ook wat uitgekristalliseerde troep, leek er dus op of de olie weer uit de benzine gekomen is??? Cilinder heb ik er nog niet af, dat probeer ik donderdag te doen dan kan je zelf zien hoe het eruit ziet
MZlllsss,Rob.
MazzelaarZou kunnen zijn dat die dikke troep het mengsel erg arm gemaakt heeft...maar de vastloper gebeurde opeens...heftig geratel en toen ...stilte...
De fles mengsmeringolie had ik al langer gebruikt, vorige eigenaar (E te B) heeft ook veel gereden zonder problemen, tis gewoon vreemd dat het na tanken gebeurde.
Ach tis nu al te laat...met wat geluk is de krukas en het blok nog goed..kan er een ander cilindertje op en dan heb ik nog 2 fietsen waar het blokje onder kan: de Ossa en de ETZ 250...deze gaat zijn zijspanbakkie doneren aan de MZ 500 en word een cafe racer.
Vandaag ook wat geluk gehad: vond op mijn werk een briefje op mijn MZ: of ik nog een MZ TS 250 uit '73 wil hebben ...gratis
Natuuuuuurlijk ga em zondag ophalen tis een originele Oostduitser met papieren en boekje erbij...
Daar gaan jullie meer van horen en zien natuurlijk,MZlllsss,Rob.
Ik heb de orginele nog achter de hand en ondertussen een berg besteld dus hopelijk komend weekeind de MZ eens uittesten............dit heb ik trouwens besteld
Lager pistonpen ETZ251/301: 5,00 euro
Pistonpen ETZ251/301: 5,00 euro
Circlips zuiger ETZ251/301 (set): 1,00 euro
Koppakking ETZ301 0,2 mm: 3,00 euro
Voetpakking: 1,50 euro
Pakkingen inlaatspruitstuk: 1,00 euro
Voetsteunrubbers 6,00 euro per set
Gasnaald carb: 4,50 euro
Uitlaatbocht ETZ251/301: 19,00 euro
Sportuitlaat zwart: 45,00 euro
Remlichtschakelaar: 5,00 euro
Benzinekraan: 12,50 euro
Uitlaatpakking: 1,50 euro
Vlotterbakpakking: 1,50 euro
Maar hij liep prima vanavond! Was wel even spannend het laatste stukje met alleen maar een LED zaklampje als koplamp Blok is wel wat vet nu, morgen als het licht is eens kijken of er wat lek is.Vandaag de RT125 weer rijdend gemaakt...wat een gummi kan er in je benzinekraan zitten zeg ..en met het lekkere weer gelijk maar eens een klein toertochtje gemaakt
Maar hij liep prima vanavond! Was wel even spannend het laatste stukje met alleen maar een LED zaklampje als koplamp Blok is wel wat vet nu, morgen als het licht is eens kijken of er wat lek is.
Zal dinsdag de boel overschrijven!
De lekkage was voornamelijk via de uitlaatbochtaansluiting welke (door jou?) al van wat kit was voorzien. Ik heb de wartel eens goed aangetrokken en de boel lijkt nu niet meer te lekken. Uitlaat is weer dicht na de lassessie. De electriek is nog steeds een rommeltje. In de toekomst ga ik de hele boel eens vervangenBlokje zweette altijd al vanaf de voetpakking..maakt het allemaal roestbestendig.. , ook de voorvork spettert vet/olie op het blok...en je schoenen en broek
Jammer joh, maar een /1 is toch ook leuk? Zaten er helemaal geen (duitse) papieren of kenteken bij? Anders kan je er via MP of ebay(.de) misschien nog wel wat centen voor krijgen.Gister de gratis TS opgehaald. Zag al vanaf dat de garagedeur open ging dat het helaas geen TS250/0 is maar een /1 ..erg lelijk dus en niet interessant...ga em zo lekker slopen voor het blok...framepje kan gelijk oud ijzer bak in.
Dus als er nog iemand TS250/1 spullen nodig heeft hoor ik het wel,MZlllsss,Rob.