Nationaal Veteraan Treffen zat. 27 september Woerden

Ik heb ook wel zin om te gaan.
Maar volgens mij is het er ontzettend druk !
Kun je de motor een beetje dichtbij parkeren ?
 
Ik heb ook wel zin om te gaan.
Maar volgens mij is het er ontzettend druk !
Kun je de motor een beetje dichtbij parkeren ?

Parkeerplek zat, zowel voor het klassieker terrein is er echt altijd wel een plekje te vinden, en voor de motoren die nog geen 25 zijn is er buiten het terrein ook altijd wel plek.

Meer als 50meter hoef je niet te lopen als je buiten het terrein staat.

En het is er altijd gezellig druk, lekker veel mensen, maar totaal geen hinder van elkaar.

Enige wat wel is vervelend is, is als je langs de onderdelen kraampjes loopt, dat er van die mensen voor je lopen die niet opschieten. Mja, dat heb je altijd, en als drukke westlander heb ik dat toch overal, dus dat ligt waarschijnlijk meer aan mij :+

Er komen altijd HONDERDEN motoren en brommertjes, als ik me niet vergis was er vorig jaar een motortje uit 1904, even vriendelijk vragen aan de eigenaar of hij hem wou starten (want dat wil je gewoon horen) , dus meneer alles even in orde maken (heel ritueel enzo) , meteen 50 man eromheen, en het apparaat werd gestart *D Dat zijn gewoon leuke dingen, super sfeer altijd daar :)
Een oude Munch en Opel zijn er ook wel is geweest, en zo staan er altijd ieder jaar wel een paar van dat soort motoren die je doorgaans maar 1x in je leven ziet. Indian's uit de jaren 10 en 20 zijn er ook bijna ieder jaar wel (dat heb ik nou wel gezien :') ) , maar alleen maar prachtig spul. Als oldtimer gek ben je gek als je niet komt ;)
 
Parkeerplek zat, zowel voor het klassieker terrein is er echt altijd wel een plekje te vinden, en voor de motoren die nog geen 25 zijn is er buiten het terrein ook altijd wel plek.

Meer als 50meter hoef je niet te lopen als je buiten het terrein staat.

En het is er altijd gezellig druk, lekker veel mensen, maar totaal geen hinder van elkaar.

Enige wat wel is vervelend is, is als je langs de onderdelen kraampjes loopt, dat er van die mensen voor je lopen die niet opschieten. Mja, dat heb je altijd, en als drukke westlander heb ik dat toch overal, dus dat ligt waarschijnlijk meer aan mij :+

Er komen altijd HONDERDEN motoren en brommertjes, als ik me niet vergis was er vorig jaar een motortje uit 1904, even vriendelijk vragen aan de eigenaar of hij hem wou starten (want dat wil je gewoon horen) , dus meneer alles even in orde maken (heel ritueel enzo) , meteen 50 man eromheen, en het apparaat werd gestart *D Dat zijn gewoon leuke dingen, super sfeer altijd daar :)
Een oude Munch en Opel zijn er ook wel is geweest, en zo staan er altijd ieder jaar wel een paar van dat soort motoren die je doorgaans maar 1x in je leven ziet. Indian's uit de jaren 10 en 20 zijn er ook bijna ieder jaar wel (dat heb ik nou wel gezien :') ) , maar alleen maar prachtig spul. Als oldtimer gek ben je gek als je niet komt ;)
nog 2,5 jaar wachten...
 
Zeker een geweldig evenement!! En lekker weertje morgen dus wat wil je nog meer. Ik ga nu voor de 4e keer en volgens mij wordt t steeds groter en mooier.
 
Het was weer mooi. Ik vond het persoonlijk nogal vervelend dat op binnenterrein de motoren zonder looppaden werden opgesteld. Hierdoor kon je:
- het slecht zien, wat je moest je er tussendoor wringen
- slecht fotos maken
- niet weg als je dat wilde

Dat was dan ook alle kritiek die er wat mij betreft te spuien viel. Ik denk dat er nog wel wat ruimte te winnen moet zijn door de aan en afvoer op het terrein smaller te maken (hoef niet breder als motor met zijspan te zijn.
Gelukkig was het dit jaar ook weer schitterend mooi weer. Helaas kon ik maar van 9.00 tot 11.30. Bijgaand mijn snapshots:
https://picasaweb.google.com/114770627682783862419/20140927_Woerden
Hopelijk willen er meer bezoekers hun fotos posten zodat ik ook kan zien wat er 's middags is geweest.
 
Bedankt voor de mooie foto reportage Kees.
Ik ben met je eens dat er wat meer loop paden dienen te zijn.
Je ben doodsbenauwd dat je tegen een mooie klassieker aan loop want er staat zoveel moois.
Verder alleen maar hulde voor dit leuke evenement!
Veel oude en nieuwe bekenden gezien en gesproken.
 
mooie foto's en idd een pracht van een evenement. als het effe kan ben ik er ieder jaar.
 
Was weer leuk, ik vond het terrein alleen wel een stuk 'rommeliger' als voorgaande jaren.

Er stonden veel te veel tentjes en shit, en daardoor was er naar mijn idee minder plek voor de motoren op het veld.

Had het idee dat het allemaal iets commercieler was/moest.

Maar het was weer leuk, mooie dingen gezien, en een hoop bekijks gehad met me motortje *D

En zoals altijd even lekker bij het podium zitten en genieten van het commentaar van die vent _O-
 
het heet het "Nationaal Veteranen Treffen", een vlag die de lading al heel lang niet meer dekt.
Op zich niet zo erg, maar nu ik zelfs begin jaren tachtig fietsen het podium over zie rijden is het wel een beetje doorgeslagen mijn inziens.
 
onzin, het idee is gewoon 25jaar en ouder.

Als je gaat zeggen 'niet jonger dan 1975' , krijg je direct een hele andere sfeer.

Op deze manier blijft het nog een beetje in beweging, 90% wat er staat is ruimschoots ouder dan 25 of 30jaar.
Wat is dan het probleem ?

En er zijn ook genoeg interessante motoren die pas net 25jaar zijn.

Nu heb je lekker van alles wat, dat maakt het juist zo'n leuk evenement. :)
 
onzin, het idee is gewoon 25jaar en ouder.

Als je gaat zeggen 'niet jonger dan 1975' , krijg je direct een hele andere sfeer.

Op deze manier blijft het nog een beetje in beweging, 90% wat er staat is ruimschoots ouder dan 25 of 30jaar.
Wat is dan het probleem ?

En er zijn ook genoeg interessante motoren die pas net 25jaar zijn.

Nu heb je lekker van alles wat, dat maakt het juist zo'n leuk evenement. :)

tja, ieder z´n ding zeg maar. het brommerveld was haast tweemal zo groot in vergelijk met het motorveld. Dan wel weer handig dat ze die brommers dit jaar apart hadden gezegd, kon ik dat mooi in 1 keer overslaan ;-)
 
Toffe foto's Tomcat_ !!! Jij was lekker op tijd. Ik kwam pas rond 1300 aan en toen was het al stervensdruk en bloedjeheet.

Maar ik vond het weer super gezellig. Iedereen is in voor een praatje. Vrouw met een mooie Horex Resident werd enthousiast, de man met de motorverhuur/klassieker toertocht (afgekeken van Hans Koopman meen ik) was ook bijzonder spraakzaam.

De stand van Klassieke Franse motoren club was ook mooi. Ooit wil ik nog zo'n ding om hier lekker over de dijkjes te ploffen.

Er stonden ook wat "foute" motoren op het veld, zoals de Duc 750 SS uit de jaren '90 op de foto van Tomcat en ik heb ook een aantal retro's gezien maar verder was het een leuke mix toch. Veel brommers ja maar niet iedereen kan nog een 200kg motor handelen. Met een man gesproken die met een Honda CB350 was maar vanwege zijn leeftijd eigenlijk wilde stoppen omdat hij te zwaar werd. Volgend jaar op de brommer zei die.


Mijn camera stond echter verkeerd ingesteld dus de meeste foto's zijn mislukt.

3166dt4.jpg


155ki8m.jpg


zjcc3t.jpg


fenc3m.jpg


f5amty.jpg


5ckbcz.jpg


vrvf43.jpg


Ook nog wat leuke aanspraak gehad op mijn eigen motor:
29ks50n.jpg


Deze had een hoog "die-wil-ook" gehalte voor mij.
qpm23s.jpg


Als iemand nog een halve gare in leren pak met helm op achter een Laverda 750SF heeft zien rennen: dat was ik. De startmotor had het begeven. Maar we zijn weer goed thuisgekomen :)

Volgend jaar weer!!
 
Het was weer mooi. Ik vond het persoonlijk nogal vervelend dat op binnenterrein de motoren zonder looppaden werden opgesteld. Hierdoor kon je:
- het slecht zien, wat je moest je er tussendoor wringen
- slecht fotos maken
- niet weg als je dat wilde

Dat was dan ook alle kritiek die er wat mij betreft te spuien viel. Ik denk dat er nog wel wat ruimte te winnen moet zijn door de aan en afvoer op het terrein smaller te maken (hoef niet breder als motor met zijspan te zijn.
Gelukkig was het dit jaar ook weer schitterend mooi weer. Helaas kon ik maar van 9.00 tot 11.30. Bijgaand mijn snapshots:
https://picasaweb.google.com/114770627682783862419/20140927_Woerden
Hopelijk willen er meer bezoekers hun fotos posten zodat ik ook kan zien wat er 's middags is geweest.


Leuk! ben gespot (kan ook bijna niet anders met zoveel foto's)
maar idd de motoren stonden erg op elkaar geprakt. Verder superdag!!
 
leuk evenement ga er ieder jaar heel graag heen, altijd goede opkomst en idd helaas veel brommers maar dat is igg van de laatste 10 jaar imho.

Pluspunt vind ik zelf altijd het aan elkaar lullen op het podium dat houd het levendig ! :+
 
Leuk! ben gespot (kan ook bijna niet anders met zoveel foto's)
maar idd de motoren stonden erg op elkaar geprakt. Verder superdag!!
Tuurlijk, gespot en gesproken alleen weet jij niet wie ik ben, ik weet dat (door de motor natuurlijk) wel van jou en El....hahaha.
Was verder inderdaad super alleen helaas alleen en ochtend voor mij........Volgend jaar de hele dag!!!
 
Was óók van de party.
Supergave dag gehad. Heerlijke relaxte sfeer en veel te bewonderen.

Sven, (UTP) heb jij nog een DR 500 gezien?
Ik niet. ;( (of had jij de jouwe mee?)
 
leuk evenement ga er ieder jaar heel graag heen, altijd goede opkomst en idd helaas veel brommers maar dat is igg van de laatste 10 jaar imho.

Pluspunt vind ik zelf altijd het aan elkaar lullen op het podium dat houd het levendig ! :+

Ieder z'n meug maar ik vraag me toch altijd af wat die gasten van 55+ en vaak ook 100+KG nou op zo'n Zundapp of Kreidler moeten. En om over die Moto Morini's e.d. al helemaal niet te spreken. Als 16 jarige was het vast leuk maar nu zakken ze er bijkans doorheen.

Die spreker is inderdaad briljant met z'n gebrul. Die kan zelfs een oude hondendrol nog mooi aanprijzen.

Was óók van de party.
Supergave dag gehad. Heerlijke relaxte sfeer en veel te bewonderen.

Sven, (UTP) heb jij nog een DR 500 gezien?
Ik niet. ;( (of had jij de jouwe mee?)

Hey Alex, jammer ik dat niet wist. Dan hadden we nog effe een biertje kunnen doen. Ik was op mijn Suzuki GS750.

De DR500 loopt weer super goed. Inmiddels ruim 500km erbij. De wielen ben ik niet niet aan toegekomen. DR500's heb ik ook niet gezien. Wel een supergave ER250 in showroomstaat. Helaas is de foto mislukt. Zo 1 dus:
suzuki-250-er-21-03.jpg
 
Denk dat er altijd wel wat te klagen is bij zo een treffen,
Je weet nooit hoe veel mensen er kommen en met wat , meer grond is er niet
Denk aan al die mensen die dit mogelijk maaken , en wat voor vrije tijd daar in gaat zitten,
Er zijn zeker verbeter punten, wat de een goed vind vind de ander weer slecht waar blijf je dan?
Zoveel mensen dan doe je altijd wel wat verkeerd
Vind van daag de dag maar eens goede mensen die zo mee willen helpen ,
Het worden er steeds minder
Die echt werken en niet staan te lullen bijde zijn op zijn tijd nodig
 
Laatst bewerkt:
Zeker waar, al om al kan je eigenlijk alleen maar concluderen dat het een super mooi evenement is :)
Volgend jaar is het 25jarige jubileum *O*
 
25 jaar heb horen luiden dat ze dan met wat bijzonders kommen maar wat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan