Navfree upgrade naar Navmii

winshots

Die hard MF'er
28 dec 2003
971
8
Oldambt
Goedenmorgen allen,

Op mijn Samsung Galaxy S3 Mini had ik al een tijdje naar tevredenheid het gratis Navfree draaien. Dat beviel eigenlijk wel zo goed dat ik er vorige week zelfs een houder + laadplug voor op de motor bij heb gekocht. Het geluid doe ik dan via een kabeltje en oordopjes onder de helm, ik ben nogal een fan van het KISS-principe.
Maarrr... blijkbaar was Navfree nog niet goed genoeg en moest het "nieuw en verbeterd" worden: sinds vannacht heet het Navmii. Eh, okee... (don't fix it if it ain't broke :? )

Het ziet er iets anders uit (minder kleurig?) en lijkt iets meer opslag en geheugen te vreten.
De "recente bestemmingen" en andere instellingen zijn wel bewaard gebleven dus dat is alvast prettig.
Vandaag staat er een verre rit in de auto op het programma, met stad en snelweg en binnendoor weggetjes dus vanavond weet ik of deze upgrade op mijn S3 blijft of dat ik naar iets anders moet zoeken.

Het kan haast niet anders dan dat er meer Navfree gebruikers zijn hier.
Graag zou ik jullie mening over de upgrade lezen, meld je problemen en de oplossingen, deel tips&tricks en als Navmii niet meer kan tippen aan Navfree, wat is dan het alternatief?

Hoor het graag!
Groet, Ton. :W
 
Nou, de ervaringen tot nog toe:

- de maps zijn niet bijgewerkt, bv. de nieuwe aansluitingen van de N33 op de A7 en de A28 zijn nog niet bekend.
- de vorige versie bevroor steeds na de afslag van de A7 naar de N33, deze versie herberekent gewoon de route.
- de kleuren zijn wat fletser geworden en hebben eigenlijk niet voldoende contrast in fel zonlicht.
- de info-balk met richting + afstand / tijd + afstand to go / ETA is is nu aan de bovenkant van het scherm, met zwarte letters op witte achtergrond, dat was eerst onderaan met witte letters op zwarte achtergrond. Plek is goed, leesbaarheid is minder geworden. Moet minstens in vette letters/cijfers.
- de meldingen zijn iets scherper geworden, d.w.z. ze sluiten beter aan bij de plek waar je echt rijdt. Er wordt ook eerder van te voren gemeldt dat er een afslag genomen moet worden (twee kilometer).
- er is een grappig piepje te horen als je langer dan tien seconden de snelheid overschrijdt met ca. 5%. Dat is een nieuwe toevoeging, werkt erg goed, is zeker niet storend.
- het menu heeft minder iconen en is meer tekst gestuurd. En o ja: reclame in de menu's, niet tijdens weergave van de rit.
- batterijverbruik is iets hoger, warmte-ontwikkeling is iets lager (? snap ik niet maar het is wel zo).

Het lijkt wel of ik met een totaal andere navi rondrij... het zijn niet allemaal verbeteringen maar echt slechter is het ook niet. Anders. Wennen. Deels zal het nog wel opgelost worden na user-feedback, bv. die fletse kleuren waren al gemeld op FB, daar zal hopelijk een update op komen.
Voorlopig blijf ik dit wel gebruiken, het werkt op zich goed voor van a naar b rijden.
En ja, het ziet er toch wel prettig mooi uit, netjes, ingetogen.
 
Laatst bewerkt:
Tja ik kan me er bij aansluiten, iets fletser en eenvoudiger lay-out. Iets makkelijker en sneller locatie zoeken. Snellere fix met satelliet. Ik vind het niet mooier eigenlijk. Maar moet ook wennen aan de nieuwe lay-out van het bijna gelijktijdig upgrade van androïd 5.0.
Ook niet echt een verbetering qua vormgeving en functionaliteit. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan