Nieuwe accu laadt niet bij

Two Wheeled Maniac

Sleutelende Student
3 mrt 2014
1.646
632
Delft
Vanmiddag heb ik een nieuw accu'tje uit de doos gehaald, zeer ondermaats voor een echte motor, maar de vraag lijkt me net zo relevant. Het gaat hierbij om een accu met een bijgeleverd zuurpakket, waarmee ik zelf dus de accu gevuld heb. Volgens de handleiding diende ik na het vullen 10 minuten te wachten alvorens deze opgeladen kon worden. Hierna heb ik mijn Oximiser 900 eraan gehangen, welke vervolgens helemaal niks deed. Voor de zekerheid heb ik gekeken of de lader het bij een gebruikte accu nog wel werkte, wat dan ook het geval was. Zelfs de polen van de lader bij de nieuwe accu verkeerd om aangesloten om te kijken of de lader überhaupt wel registreerde dat deze aangesloten was op de accu, waarop de lader dan ook een foutmelding gaf (we hebben contact). Toen heb ik de polen maar weer op de juiste manier aangesloten en de accu enkele uren aan de lader laten hangen zonder resultaat. De accu houdt zeker spanning, maar op een of andere manier laadt deze niet op.
Nu is mijn vraag dus of er wat met de accu aan de hand is oid? Of moet ik het morgen weer proberen?
 
Nitro valt wel mee hoor, ik kom er meer tegen die het wel doen dan die stuk zijn, maar je leest altijd alleen de slechte verhalen op internet.
Met die goedkope accu's is het gewoon geluk hebben en na 2 jaar (soms eerder) is het game-over.
 
Aanvulling; na een uurtje. Niet direct.
landweg-de-bergen-van-de-vogezen-26430234.jpg
 
Ow grutogrut, iedereen hier heeft verstand van/slechte ervaringen met Nitro accu's...

Mijn Nitro accu doet het prima.
De lokale accu dealer hier rijdt 30 jaar motor en rijdt altijd met Nitro accu's, geen gekke problemen. Hij verkoopt zowel Yuasa als Nitro.
Dusja, wie heeft gelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan