Nieuwe Burgman 125/ 200 is het wat?

Hoe is het dan met een vuil scherm, met tegenlicht s'avonds etc. ?
Je zit dan helemaal windluw neem ik aan.
Nu heb ik net nog de wind die mijn helm schampt.
Hoe is het met je zoektocht naar een andere scoot ?


Zit inderdaad helemaal uit de wind.
Vuil scherm?
Heb ik niet!
Poets nogal graag.
Heb een nieuwe Cygnus besteld,krijg hem in januari.
Volgens mijn daeler was het verstandiger om de Sym niet te nemen.
Hij had vaker van die verhalen gehoord van"we kunnen hem wel wat sneller krijgen"!
(dus niet).
 
Zit inderdaad helemaal uit de wind.
Vuil scherm?
Heb ik niet!
Poets nogal graag.
Heb een nieuwe Cygnus besteld,krijg hem in januari.
Volgens mijn daeler was het verstandiger om de Sym niet te nemen.
Hij had vaker van die verhalen gehoord van"we kunnen hem wel wat sneller krijgen"!
(dus niet).
Gefeliciteerd, welke kleur, en is er voor 208 nog iets veranderd aan de Cygnus :?
Heb jij eigenlijk ook de carburateur versie gehad, of alleen het injectie model.
 
Zit inderdaad helemaal uit de wind.
Vuil scherm?
Heb ik niet!
Poets nogal graag.
Heb een nieuwe Cygnus besteld,krijg hem in januari.
Volgens mijn daeler was het verstandiger om de Sym niet te nemen.
Hij had vaker van die verhalen gehoord van"we kunnen hem wel wat sneller krijgen"!
(dus niet).

Hei proficiat, krijg je een andere kleur, want je hebt nu een zilvergrijze meen ik ?
Heb je al eens een foto gepost van de scooters met hoog scherm ?
Is het met zo'n Sym ook niet zo, dat ze een stuk goedkoper zijn omdat er minder moderne techniek in zit, en daardoor minder pk's......
 
Heb nu een week met het nieuwe PUIG scherm gereden.
Ik heb nog steeds windgeruis rond mijn hoofd/hals.
Mijn verkoudheid wordt er niet beter op.....
Zit langzaam te denken over een verhoogd GIVI scherm, waarbij je helemaal uit de wind zit.

bikepics-1061523-200.jpg


In de zomer lijkt het me eerlijk gezegd weer prettiger om met het orgineel scherm te rijden, om toch wat verkoeling te hebben.
Iemand die bewust van scherm wisselt in de seizoenen, of heb ik iets "raars" bedacht ?
 
Krijg nu een anthraciet kleurige.
Volgens mij is er qua techniek niets veranderd.
En nee,ik heb alleen maar de injectie uitvoering gehad.
Op het yamaha Cygnus topic heb ik foto's van de Cyg geplaatst.
Een Sym kost 2400 euro en een Cygnus 2500....
Voor 100 euro meer heb je injectie en een digitaal instrum.paneeltje.(en een Yamaha!)
 
Laatst bewerkt:
alfathull, bedankt voor je ervaring; ik sta op het punt een hoger windscherm te bestellen en zit te denken aan de hogere ruit van Suzuki, maar die ziet er niet veel hoger uit dan die van jou.
Hoe bevalt de afdekking van je handen of merk je daar ook weinig van? Dat lijkt me in de koude en met regen wel lekker.
 
alfathull, bedankt voor je ervaring; ik sta op het punt een hoger windscherm te bestellen en zit te denken aan de hogere ruit van Suzuki, maar die ziet er niet veel hoger uit dan die van jou.
Hoe bevalt de afdekking van je handen of merk je daar ook weinig van? Dat lijkt me in de koude en met regen wel lekker.

Ik ben 186, en zit net tot halverwege mijn hoofd in de turbulentie.
Voor een kleinere persoon perfect, echter voor mij net niet.
De handen zitten ook beschut, niet helemaal overigens !
Ben daarvoor overigens handvatverwarming aan het overwegen van Saito.
Als je naar het vooraanzicht van het PUIG scherm kijkt, zie je dat de remhendels circa half beschut zitten, wind wordt nog iets verder naar buiten afgebogen.
Issemie, het gaat niet alleen om de hoogte, maar ook om de vorm van het scherm.
Ik heb het PUIG scherm gemeten, en het staat ook steiler dan het orginele.
Zoals eerder genoemd, zou je eigenlijk met een scherm moeten "proefrijden", dan wist je ook of het een goede keus zou zijn.
Qua topsnelheid heb ik niets gemerkt.
Is de afgebeelde scoot van jou ?
Ik had op de Dylan ook een topkoffer, maar ik geloof dat ik het nu niet meer nodig heb. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er een Burgman 125 of 200 van 2007, en wilt helemaal uit de wind zitten ?
Als je tot circa 175 lang bent, heb ik een week oud scherm te koop. *D
 
Kan je om uit de wind te zitten niet beter een Goldwing kopen? Ik zit altijd vol in de wind met m'n DR650SE, zomer en winter... in de winter is dat wat minder fijn, maar misschien dat ik daarom de windbescherming van een standaard ruitje van de Burgman al erg goed vind :P
 
Kan je om uit de wind te zitten niet beter een Goldwing kopen? Ik zit altijd vol in de wind met m'n DR650SE, zomer en winter... in de winter is dat wat minder fijn, maar misschien dat ik daarom de windbescherming van een standaard ruitje van de Burgman al erg goed vind :P

Ik hoef en wil geen Goldwing ! :P
Er zijn schermen voor de Burgman waarbij je wind en volgens ervaring van anderen zelfs regenvrij zit.
Voor in de winter lijkt me dit wel comfortabel. *D
De bedoeling is dan om in de zomer het orginele schermpje te gebruiken.
 
Nee hoor, prima idee.
Ik neem aan dat jou bekend is dat je bij MDI in Haren (bij Oss) kunt proefrijden met allerlei schermen ?

Het wisselen wil ik inderdaad gaan doen. Als het warm is in de zomer, wel zo behaaglijk om nog een rijwindje te hebben. *D

Puike service inderdaad van MDI................helaas niets voor de Burgman 125 '(
 
Vandaag mijn nieuwe top gehaald...........125 op de klok, pjoe denken nu de meeste....
maar voor "ons" is het topsport :9
Hij heeft inmiddels 850 km gelopen, en naar mijn gevoel wordt hij steeds soepeler.
Haalt ook makkelijker/sneller zijn top.
Hoe zijn de ervaringen van andere "inrijders"
 
Mijn scoot heeft inmiddels 3500km erop zitten en helaas, ik kom niet harder dan 115km/h op de teller onder gunstige omstandigheden. Daarentegen gaat ie onder vrijwel alle omstandigheden (volle wind tegen) minimaal 100 km/h op de teller.
Maar ik heb iets raars; 2 keer wilde hij wel harder leek het, maar begon boven de 115 te stotteren; het leek wel of er een toerenbegrenzer op zat.

Mijn lagere topsnelheid heeft wellicht ook te maken met de Givikoffer achterop. Ik heb overigens ook het grote Givscherm besteld (al voordat de Puig te koop was) en dat zal ook wel een negatieve invloed op de snelheid hebben.
 
Als je vaak en lang op top rijdt met die dingen kan je wel eens dag gaan zeggen tegen je drijfstang. :+
 
De slijtage is niet anders dan bij vergelijkbare motorscooters van 125cc en bovendien watergekoeld. Bovendien heb je 24 mnd. garantie. (don't worry) Volgas rijden kan rustig omdat de CDI de belasting van het blok begrenst. De problemen die je na 19000 km. hebt gekregen met je Lead, zul je niet snel zien bij de Suzuki Burgman. De luchtgekoelde Lead is nu eenmaal gevoeliger voor oververhitting.


De scoot wil harder gaan dan de power die het blok hem geeft. Dat geeft het idee dat hij inhoud. Het zelfde hoor je als je bij een heuvel naar beneden gaat met het gas dicht geknepen. Je zit dan op de absolute top van de motor. Altijd 100 met wind tegen is niet slecht voor een 125cc. 110 is ook zo'n beetje de top volgens diverse reviews. Die koffer maakt niets uit. Ook een groter scherm hoeft niets uit te maken en kan zelfs een betere stroomlijn geven dan je bovenlichaam kan.
 
Mijn scoot heeft inmiddels 3500km erop zitten en helaas, ik kom niet harder dan 115km/h op de teller onder gunstige omstandigheden. Daarentegen gaat ie onder vrijwel alle omstandigheden (volle wind tegen) minimaal 100 km/h op de teller.
Maar ik heb iets raars; 2 keer wilde hij wel harder leek het, maar begon boven de 115 te stotteren; het leek wel of er een toerenbegrenzer op zat.

Mijn lagere topsnelheid heeft wellicht ook te maken met de Givikoffer achterop. Ik heb overigens ook het grote Givscherm besteld (al voordat de Puig te koop was) en dat zal ook wel een negatieve invloed op de snelheid hebben.

Een paar dagen geleden toen ik die top van 125 haalde, voelde ik inderdaad hetzelfde.
Alsof hij wel nog zou willen, maar afgeknepen word.
Ik neem aan dat mijn tellerafwijking dezelfde is als die van jou ?
Zou er verschil kunnen zitten in de manier van inrijden ? (motomanusa methode)
Een topkoffer geeft volgens mij inderdaad meer weerstand, hij zit ver naar achter.
 
Laatst bewerkt:
ps Alfathull, hoe vindt je de Burgman rijden als je hem vergelijkt met de Dylan???

Ja..................in één woord...........heerlijk.
Ben echt dik tevreden, als je je zit hebt gevonden, dan zit je ook relaxed tov de Dylan.
Ik ga deze week de 1000 km aantikken..................and going...
 
Met de Dylan heb ik vaker langere ritten volgas gereden, en nooit geen problemen ondervonden >> zie ook verhaal Perchi >> netjes warm rijden
Ik zie ze in de praktijk voorbijkomen.. eigenlijk staan ze stil. ;)

Maar ken het vooral van de Piaggio modellen. Misschien is de nieuwe Burgman beter.
(extra oliekanaal/sproeier bijvoorbeeld) Zo ook de Dylan. :)
 
Laatst bewerkt:
We gaan niet op een 125/200 cc topic katten over stil staan he ! :P
Ik volg het met arendsogen. ;)
Ben een nieuwe Burgman 200 aan het overwegen, maar liever nog een goede tweedehands 400.
Die is alleen gelijk zo groot. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan