Nieuwe SV650S deel X

Hey people, ik heb gister mijn eerste valpartij op de motor gehad. Helaas met de SV ;(
Schade aan rechterkant + mijn knie kapot (niet gebroken gelukkig, wel zwaar gekneust)
Is gebeurt in Eindhoven bij kruispunt TU en Eindhoven station. Ik maakte een bocht naar rechts met +- 25 km/u, daarna heeftachterband grip verloren (het was nat en glad) en daar ging hij '(

Nu zijn mijn rechter spiegel, remhendel,voetstepje, valsteun kaduuk en heb ik wat glijschade aan de rechterkant op mijn topkuip, achterkant uitlaat en linkpijp uitlaat.

Rijklaar maken zal mij ruim 400 euries gaan kosten vrees ik. En lopen zal voorlopig ook zeer moeizaam gaan (loop nu met krukken). Oftewel flinke schade aan motor, portmonee en mijzelf :N
Verder nog maar zien wat ikmet topkuip en evt. uitlaat doe. :?
;( Balen joh! En zoals ik lees ook op zo'n 'suffe' manier dat je vast achteraf met grote vraagtekens hebt gestaan: How the hell that happened? :?
En dan nog zelfs er wat aan over gehouden ook ... Shit voor je! Hoop dat je snel die krukken aan de kant mag gooien :Y scheelt weer wat frustratiemomenten! Good luck!
 
Ben weer terug van mijn trip naar toscane! De SV heeft het goed uitgehouden. Heb in totaal ruim 3200 km gereden. Gemiddeld verbruik was 1:22 (K7 model) Het verbruik lag iets lager dan ik in NL altijd heb maar ik reed daar ook een stuk harder.

Het enige nadeel van deze motor vond ik het zadel. Ik had veel last van zadelpijn.

In de bergen en in de file werd de motor snel heet, teller gaf soms 104 en zelfs even 105 graden aan. Kan dat kwaad? Waarom kan hij hem niet netjes op temperatuur houden? Kan ik daar iets aan veranderen?

Ben.
 
wat is er mis met het zadel?

1op 22? dat wil ik ook!

in september gaat mijne naar ruud frederiks om tekijken of er wat mis is met mijn afstelling.
tot nu toe gemiddeld 1 op 16,9
 
dat is inderdaad een flink verbruik! Ik reed aardig door, hield op de snelweg 140 aan op de teller en heb in de bergen stevig gas gegeven. Heb ook de top even getest, kwam niet verder dan 213. De lamborghini voor me had nog flink over en die kon ik toen uitzwaaien :)

Ben.
 
Ben weer terug van mijn trip naar toscane! De SV heeft het goed uitgehouden. Heb in totaal ruim 3200 km gereden. Gemiddeld verbruik was 1:22 (K7 model) Het verbruik lag iets lager dan ik in NL altijd heb maar ik reed daar ook een stuk harder.

Het enige nadeel van deze motor vond ik het zadel. Ik had veel last van zadelpijn.

In de bergen en in de file werd de motor snel heet, teller gaf soms 104 en zelfs even 105 graden aan. Kan dat kwaad? Waarom kan hij hem niet netjes op temperatuur houden? Kan ik daar iets aan veranderen?

Ben.

Olie temp van 104 / 105 op hele heten dagen wanneer je langzaam rijdt, kan niet heel veel kwaad. Het wordt pas echt kritiek als je naar de 110 - 115 gaat.
 
Olie temp van 104 / 105 op hele heten dagen wanneer je langzaam rijdt, kan niet heel veel kwaad. Het wordt pas echt kritiek als je naar de 110 - 115 gaat.



Errrmmm...
De temp die word weergegeven in je display is van het koelwater en nie van de olie héh..
 
Heb zojuist alle meuk besteld voor een grote beurt, daar is hij intussen wel een keertje aan toe denk ik.

Temperatuur is inderdaad van de koelvloeistof. Is dit normaal en kan het kwaad als dit regelmatig gebeurd?

Ben.
 
zoveel kwaad kan het niet. Veel mensen raken in paniek als ze zien dat koelwater/vloeistof een temperatuur van boven de 100 haalt. Koelvloeistof kan deze temperaturen makkelijk halen doordat het onder druk staat en de verschillende additieven. Ik weet alleen niet of het motorblok zelf nog wel goed gekoeld wordt, maar zolang je blijft rijden (rijwind dus) zou ik me er geen zorgen om maken.

Als je het echt zeker wilt weten bel je de suzuki dealer even? :)
 
Heb zojuist alle meuk besteld voor een grote beurt, daar is hij intussen wel een keertje aan toe denk ik.

Temperatuur is inderdaad van de koelvloeistof. Is dit normaal en kan het kwaad als dit regelmatig gebeurd?

Ben.

*kuch*

[message]Soes handleiding K7[/message]

Wanneer de koelvloeistoftemperatuur hoger dan 120 Celsius word, gaat het display (12) knipperen en lichten het tekentje (5) en het verklikkerlampje (9) op. Wanneer de koelvloeistoftemperatuur hoger dan 140 Celsius word, knippert "HI" in het display (12) en lichten het tekentje (5) en het verklikkerlampje (9) op.

LET OP
Laat de motor niet draaien wanneer de koelvloeistoftemperatuur te hoog is, aangezien dit kan resulteren in ernstige beschadigingen. Als de koelvloeistoftemperatuur meer dan 120 Celsius is moet u de motor onmiddellijk afzetten en laten afkoelen. Laat de motor pas weer draaien wanneer de koelvloeistoftemperatuur lager is dan 120 Celsius.


Enige wat je kunt doen, als die temperaturen maar niet lager willen worden is kijken naar een andere radiator (mits je natuurlijk er wel zeker van bent dat het koelsysteem nu wel 100% werkt) ik weet niet of bijv. de radiator van een SV1000 groter is, en uberhaupt gemonteerd kan worden... mocht dat kunnen en mocht hij groter zijn, dan zal hij wellicht een paar graden koeler kunnen lopen op de hete dagen. Let wel, in de koude dagen kan hij dan wel weer juist teveel koelen.. denk ik zo.. :z
 
Laatst bewerkt:
1op 22? dat wil ik ook!

in september gaat mijne naar ruud frederiks om tekijken of er wat mis is met mijn afstelling.
tot nu toe gemiddeld 1 op 16,9
Met een andere afstelling rijdt je waarschijnlijk nog geen 1 op 22.

mijn k3 is men een powercommander optimaal bij ruud fredriks afgesteld en deze loopt ook 1 op17, dit hang helemaal van de rechterhand af. Daarnaast loopt het 07+ model net iets zuiniger.
 
Ik vind me zelf niet echt racen maar ben zeker geen rustige toerder.

Afstellen kan nooit kwaad, lijkt mij.

Hij ploft ook veel bij gas los maar dat milieu gedoe zit nog aangesloten.
 
Ik vind me zelf niet echt racen maar ben zeker geen rustige toerder.

Afstellen kan nooit kwaad, lijkt mij.

Hij ploft ook veel bij gas los maar dat milieu gedoe zit nog aangesloten.

Hij ploft ook vanwege dat milieu gedoe, dat laat extra lucht in je uitlaat waardoor onverbrande brandstof gaat " ploffen" }) .

Is weer beter voor de uitstoot metingen enzo. 1 grote belazer aktie van suzuki richting greenpeace zeg maar O-)
 
Ploffen hoort niet bij een goed afgestelde motor.

Dat milieu systeem word al jaren gebruikt in een aantal staten in amerika.
Mijn 1988er honda hawk gt had het ook maar die had ik er af gehaald ivm dynokit met 2 open filters
 
Heb bij mijn sv die rommel eraf gehaald, beter voor de demperwol en moest toch voor het afstellen ;)
 
Ploffen hoort niet bij een goed afgestelde motor.
...

Klopt, je motor staat te rijk en daardoor doet ie ploffen. Het teveel aan brandstof wordt verbrandt in de uitlaat. De milieu troep laat dus extra lucht toe in de uitlaat en daardoor verbrand de overgebleven brandstof wat gunstigere uitstoot waardes laat zien.

Die milieu regels werken dus averechts. IPV dat ze verbrandingsmotoren gunstig met brandstof laten omgaan bedenken fabrikanten trucjes om maar aan de regelgeving te voldoen zoals een te grote lucht verhouding en ongunstige compressie verhoudingen. Nu komt de boze machinist in me naar boven :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan