Nieuwe SV650S deel X

Heb net een setje kortere tailrisers besteld. Met deze zou het kontje 2,5 cm hoger moeten komen te staan. Heb ze via eBay besteld, inclusief verzenden €21,-... Hoop ze volgende week binnen te hebben en dan zet ik ze eronder. Zal jullie op de hoogte houden van m'n bevindingen!
 
Waar heb je ze besteld, want ik ken 1 zaak in Duitsland waar je geen zaken mee moet doen... ben daar namelijk al 2 maanden mee aan het klooien voor een verlagingssetje voor mijn ma's motor :N
 
Wat voor banden hebben jullie onder jullie SV? Momenteel heb ik voor de originele Dunlop en achter de Bridgestone BT021. Ik twijfel tussen Michelin Pilot Power en Pirella Diablo Rosso..wat zijn jullie ervaringen?

...Good old michelin pilot power heb ik de ct versie onder mijn R6 liggen. Geen 2ct omdat daar het loopvlak harder van is. Voor de straat zou ik deze dan ook wel adviseren.
Ik heb ze ook (2ct) onder mijn Aprillia Tuono Factory gehad en ik moet zeggen ze sleten ondanks het brute vermogen niet zo heel erg. reden goed warm in de regen. Weet natuurlijk niet hoe ze zich onder een SV gedragen aangezien de voor- en achterband een andere maat heeft. En dan kun je ze eigenlijk niet zo heel goed met elkaar vergelijken.
...

Heb de Pilot Powers 2CT eronder liggen. Sturen goed, 2 circuitdagjes mee gedaan en reed heerlijk. Op de weg ook goed, ook in de regen. Na 12000 is me loopvlak achter wel op (plat) maar voor kan nog wel effe mee.

Stukken beter dan de standaard Dunflops :Y
 
Waar heb je ze besteld, want ik ken 1 zaak in Duitsland waar je geen zaken mee moet doen... ben daar namelijk al 2 maanden mee aan het klooien voor een verlagingssetje voor mijn ma's motor :N

Ik bestel regelmatig bij louis.de, topzaak. Hoop niet dat je het over hem hebt?

Ben.
 
Ik heb een kuipruitje te koop voor de sv.. Ongeveer orgineel formaat maar dan dark smoke.. is nieuw, (dubbel geleverd). €25


Ik wil zelf een hoger donker double bubble ruitje ivm mij lengte.
Iemand een idee welk merk dit ruitje is, dit is een mooie hoogte:
[afbeelding]

Volgende meeting wil ik ook bij zijn! :)


Dit is er eentje van het merk Ermax
 
Ik geloof dat ik aan de slag mag met de voorvering _O-
Vrijdag mijn Soeske weer een beetje beter leren kennen enne, dat ff doorremmen vond ie nie zo leuk _O- zwabber zwabber, niet hevig maar genoeg om mij te laten denken: WtF* is dit nu? *D

Zonder meteen met geld te smijten (want ik kan op mijn klompen aanvoelen wat de reacties gaan zijn): Wie rijdt er nog met originele voorvorken/-vering? En weet je nog op hoeveel 'tikken' je m hebt staan? Dat die van mij wat stugger moet is wel duidelijk...SV is toch een sportieve fiets? _O- ...als ik ooit wil gaan toeren koop ik wel een BMW R1100 S :X
 
Ik rij nog met de standaardveren en ik heb dezelfde ervaring. Een aantal weken geleden wilde ik eens weten wat ie zou doen bij een hele dikke noodstop en toen heb ik 'm vanaf 120 km/h maar eens vol in de ankers gegooid. Toen ik stilstond dacht ik ook... dit is niet écht lekker, haha.

Mijn vork staat nu, na die noodstop, op de één na stugste stand. Straks met de andere tailrisers eronder zal ie wel op z'n allerstugst gaan.
 
Zonder meteen met geld te smijten (want ik kan op mijn klompen aanvoelen wat de reacties gaan zijn): Wie rijdt er nog met originele voorvorken/-vering? En weet je nog op hoeveel 'tikken' je m hebt staan? Dat die van mij wat stugger moet is wel duidelijk...SV is toch een sportieve fiets? _O- ...als ik ooit wil gaan toeren koop ik wel een BMW R1100 S :X
Met de preloadadjusters zal je hem nooit stugger kunnen zetten, enigste wat je instelt is de rijhoogte (sag). Draai je hem helemaal in dan kan het zelfs zo zijn dat je bij uitveren geen slag over houd, dus er zelfs een veel slechtere vering krijgt. Hij is dus te slap, dan moet je wel met geld gaan smijten voor een setje andere veren welke stugger zijn ;)

Tip: Zoek even op hoe je je sag afsteld en wijk hier niet teveel van af.
 
Laatst bewerkt:
yes ik sluit me aan bij Spierings..

vervangen die bagger zooi!!!

allemaal!! want het is gewoon echt niet veilig!!
dusz zeker doen ook al rjid je niet sportief.

als je wel sportief rijdt. (bv zoals ik) dan adviseer ik een cartridge vervanginsset voor de voorkant.. reken dan wel op rond de 450 - 500 pleuros.. maar dan rijdt ze echt als nooit tevoren.. of als je heel handig bent bv het binnenwerk van een blackbird..

(zie fotos van de montage en de cartridge van mij eerder in dit topic)

De progressieve vering aan de voorkant kost maar rond de 185 euro bij hyperpro.
als je niet zoveel kg weegt dan hoef je achter nog niet zoveel te doen. pas als je merkt in de bochten dat je de neiging hebt om naar buiten te gaan dan moet je wat gaan doen..

Als je besluit achter ook wat te willen vervangen laat je dan niet de progressieve veer aansmeren maar gooi er gewoon een vervangings shock op van hyperpro bv. kost wel rond de 385 euro maar dan is ie uitgaand en ingaand ook instelbaar,

je kan namelijk wel de veer vervangen voor zo'n mooi paars gevalletje.. alleen het binnenwerk blijft bagger.. weggegooit geld dus... trouwens rond de 20 a 25dkm zijn bijna alle standaard achtershocks geheel versleten en moeten dan toch vervangen worden.. zo slecht is de kwaliteit..

de achterveer is destijds in lijn geproduceert voor 40 euro per stuk voor suzuki. en men heeft daar dus duidelijk op bezuinigt.


succes...
 
Laatst bewerkt:
:^

@ Jolanda, puig hugger is in bestelling voor 135 excl. korting dus laat je weten wat de ervaring is als ie in Purmerend is.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik ben ook weer terug van de vakantie. Super chill gehad maar toch wel een paar keer flink gebaald dat ik niet met de motor maar met het koekblik was. Wat een mooie wegen daar in de Franse alpen en cote d'Azur. :9~

Ik heb zelf niks aan m'n vering veranderd maar er zit een showa sticker op m'n vorkpoot, is dit standaard? Moet zeggen dat ik met hard remmen ook niet echt last heb van zwabberen oid. :N
 
Das niet standaard, en ja mensen (de discussie komt iedere 50 pagina's weer terug) het blijft jammer dat de SV van die baggerveren heeft, maar als je wat beters wilt dan moet je er natuurlijk wat geld tegenaan gooien of een andere fiets met USD ofzo kopen...

Wel jammer, want de SV is zo mooi en er zijn weinig fietsen in dezelfde categorie/uiterlijk met een dergelijke setup...

Ik ga er in ieder geval niet meer in investeren, want zodra ik weer wat geld over heb komt er wel iets anders/beters :Y
Eerst een huisje O-) (dus jullie snappen wel dat ik hier dan nog een poosje rondhang) :+
 
Zo, ik ben ook weer terug van de vakantie. Super chill gehad maar toch wel een paar keer flink gebaald dat ik niet met de motor maar met het koekblik was. Wat een mooie wegen daar in de Franse alpen en cote d'Azur. :9~

ik ben daar 2x geweest, het is erg mooi rijden daar maar wel heet in je motorpak.

de kustweg van monaco naar st tropez is geweldig mooi! :]

ik wil altijd nog een keer route grand alpes en route napoleon rijden!

dit jaar word het het niks meer en volgend jaar wil ik 3weken door noorwegen en zweden en gelijk ff de noordkaap meepakken.
maar dan eerst even een ander stuur op de sv monteren
 
Laatst bewerkt:
Orginele vering is alleen goed te doen als je maar 50-60 kilo weegt..
Schokbreker + veer voor achter van bijv een gsxr. +/-€60
Nieuwe voorveren (voor je gewicht!) en dikkere voorvork olie, +/-€130

Paar uurtjes sleutelen, Sag afstellen, goede banden, en sv stuurt super strak, en remmen gaat veel beter! Er staat hierover veel info op amerikaanse sv forums!
 
Beste SV650 liefhebbers, ik ben nieuw in dit topic en aan het orienteren op een SV650.

Nu heb ik een mooie SV650S gezien zonder volledige kuip, echter zou ik wel graag de kap onderaan de motor (bij de uitlaat) willen hebben. Voorbeelfoto via google:
8ydjc0.jpg


Hebben jullie tips? Orgineel of aftermarket of 2e hands? Worden er verschillende benamingen gebruikt? Ik zoek er een in het wit.

Dezelfde vraag eigenlijk voor een uitlaat met dubbele demper, bijvoorbeeld een laser xtreme, zijn deze goed 2e hands te krijgen?

Alvast bedankt!
 
uitstekende keuze een SV650.. al zeg ik het zelf.. :+

Hou er maar rekening mee dat een onderkuipje rond de 200 euro kost nieuw. en een uitlaat zou ik dan tweedehands op de kop proberen te tikken. nieuw staan de prijzen aan het begin van dit topic.

wellicht is het voordeliger om een motor te kopen waar dergelijke specs al op zitten.
Tweedehands zijn de SV's eigenlijk best goedkoop.
Weet niet of je een gloednieuwe witte heb gezien>?

Ook die zijn niet zo goed te verkopen meer dus een vervangingsuitlaat en een kuipje eronder en de taartschep aan de achterzijde eraf laten halen bij verkoop lijkt me dan wel "part of the deal"..

als je wat concreets heb gezien kan je hier altijd wel ff posten.. *D
succes met de zoektocht..
 
Zo, heb me even laten voorzien van een nieuwe achterband, de oude kon echt niet meer. Zeker niet met al die regen, anders had ik nog wel even door durven rijden :)

Ben voor een michelin pilot road 2 gegaan. Daar heb ik er al eens 2 van versleten op mijn BMW en die bevielen me uitstekend. Ik maak belachelijk veel kilometers en alleen op de snelweg, daarom slijten banden bij mij altijd hoekig af en heb ik echt een tourband nodig. Sportbanden zijn hiervoor niet geschikt helaas, ze hebben duidelijk meer grip, zeker in het begin als ze nog mooi rond zijn :)

Over de pilot road 3 zijn de meningen nogal verdeeld en ik kon niet heel veel vinden over de ervaren levensduur van de band. Toen was hij ook nog eens niet op voorraad en ben ik voor de 2 gegaan. Ook prima.

Ben.
 
uitstekende keuze een SV650.. al zeg ik het zelf.. :+

Hou er maar rekening mee dat een onderkuipje rond de 200 euro kost nieuw. en een uitlaat zou ik dan tweedehands op de kop proberen te tikken. nieuw staan de prijzen aan het begin van dit topic.

wellicht is het voordeliger om een motor te kopen waar dergelijke specs al op zitten.
Tweedehands zijn de SV's eigenlijk best goedkoop.
Weet niet of je een gloednieuwe witte heb gezien>?

Ook die zijn niet zo goed te verkopen meer dus een vervangingsuitlaat en een kuipje eronder en de taartschep aan de achterzijde eraf laten halen bij verkoop lijkt me dan wel "part of the deal"..

als je wat concreets heb gezien kan je hier altijd wel ff posten.. *D
succes met de zoektocht..

Bedankt voor je bericht!

Ik heb er een op het oog waar de knipperlichten zijn weggewerkt, taartschep weg, remus uitlaat en kap over duozit. Opzich al een mooi ding (in het wit, weinig kms +/-3000, bj2008 en als nieuw) alleen moet er nog een kap onderkomen :) En heel misschien een dubbele uitlaat. Maar eens mn ogen openhouden op marktplaats e.d. thnx :)
 
Laatst bewerkt:
Zo, heb me even laten voorzien van een nieuwe achterband, de oude kon echt niet meer. Zeker niet met al die regen, anders had ik nog wel even door durven rijden :)

Ben voor een michelin pilot road 2 gegaan. Daar heb ik er al eens 2 van versleten op mijn BMW en die bevielen me uitstekend. Ik maak belachelijk veel kilometers en alleen op de snelweg, daarom slijten banden bij mij altijd hoekig af en heb ik echt een tourband nodig. Sportbanden zijn hiervoor niet geschikt helaas, ze hebben duidelijk meer grip, zeker in het begin als ze nog mooi rond zijn :)

Over de pilot road 3 zijn de meningen nogal verdeeld en ik kon niet heel veel vinden over de ervaren levensduur van de band. Toen was hij ook nog eens niet op voorraad en ben ik voor de 2 gegaan. Ook prima.

Ben.
Ik heb op de MPR2 en ze doen het nog altijd prima!

@ marc welkom hier! Gelijk doen zou ik zeggen :+
Vwb dubbele pijpjes moet je wel wat centen neerleggen en 2ehands zijn ze ook erg schaars... misschien eens zoeken naar wat minder bekendere of zelfmaak uitlaatboeren?
 
Pffff zojuist stond mijn motor weer stil, soms valt hij helemaal dood.

De motor gaat dan niet meer op contact, er gaat geen enkel lampje branden. Net of de hoofdzekering het begeven zou hebben. Als ik dan een paar minuten wacht doet hij het gewoon weer. Als dit wat lang duurt dan is mijn klokje ook gereset.

Tevens gaat mijn ABS lampje soms branden tijdens het rijden. Ik heb ergens gelezen dat je accuspanning dan mogelijk te laag is.

Kan een slechte accu de oorzaak van beide problemen zijn? Kan bij een lage accuspanning het hele systeem plat gaan?

Ik heb overigens geen startproblemen, de accu heeft voldoende power om hem moeiteloos aan te zwengelen...

Ben.
 
hye sv'ers ik heb sinds kort mijn rijbewijs gehaald en een mooie sv gekocht :d waar ik natuurlijk hartstikke blij mee ben.

Alleen omdat mijn eerste fiets is voel ik niet / moeilijk aan als er iets mis is. De motor heb ik gekocht zonder historie maar zag er goed uit. Nu heb ik nergens last van maar ik zou toch graag wat meer zekerheid hebben, wat betreft slijtage en eventueel (bijna) vervangen van onderdelen. omdat de motor toch al 37000km heeft gedaan

is er iemand in omgeving eindhoven die een snelle blik zou kunnen werpen over de technische staat van de motor, omdat bij een suzuki dealer doen ze dan een grote beurt de me toch wat duur is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan