Nog een R1100GS span

Nou? Daggie dervan?

  • Top!

    Stemmen: 4 26,7%
  • Prutser!

    Stemmen: 3 20,0%
  • Hou maar op...

    Stemmen: 4 26,7%
  • Prktpetsk!

    Stemmen: 4 26,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Even zorgen dat mijn topic boven dat van rutger blijft staan 8-)

Ontroest, bekeken met de scoop, zag er best aardig uit, redelijk schoon geworden. Ook de losse flarden coating die her en der hingen aan de zijkant van de geroeste delen zijn nu verwijderd. Nagespoeld met water, gedroogd, vervolgens met thinner gespoeld, weer gedroogd, nu tot na het weekend echt drogen in een warme ruimte, en dan volgende week de coating erin. Ben erg benieuwd of het goed gaat hechten op de bestaande coating, of dat het een puinzooi wordt doordat de tank cure de huidige verf/coating op gaat lossen.
 
Even zorgen dat mijn topic boven dat van rutger blijft staan 8-)

Ontroest, bekeken met de scoop, zag er best aardig uit, redelijk schoon geworden. Ook de losse flarden coating die her en der hingen aan de zijkant van de geroeste delen zijn nu verwijderd. Nagespoeld met water, gedroogd, vervolgens met thinner gespoeld, weer gedroogd, nu tot na het weekend echt drogen in een warme ruimte, en dan volgende week de coating erin. Ben erg benieuwd of het goed gaat hechten op de bestaande coating, of dat het een puinzooi wordt doordat de tank cure de huidige verf/coating op gaat lossen.
Tip: als je denkt dat de tank droog is moet je een stukje doorzichtig plastic over de tankdop opening spannen en dan de tank in de zon ( of warme ruimte ) zetten. Zolang er condens tegen het plastic aan zit is de tank niet droog genoeg !
 
Ik heb ooit een ouwe suzuki tank met Tankcure behandeld en die heb ik na het schoonspoelen gewoon droog geblazen met de verf fohn. Ging lekker snel en de hele garage rook heerlijk naar ouwe benzine. Precies zoals het hoort in een garage.
:+
 
Tip: als je denkt dat de tank droog is moet je een stukje doorzichtig plastic over de tankdop opening spannen en dan de tank in de zon ( of warme ruimte ) zetten. Zolang er condens tegen het plastic aan zit is de tank niet droog genoeg !
Had ik nog onthouden uit jouw topic! :)

Fohnen ruft indrdaad lekker, vooral met thinner :+
 
Even zorgen dat mijn topic boven dat van rutger blijft staan 8-)

Ontroest, bekeken met de scoop, zag er best aardig uit, redelijk schoon geworden. Ook de losse flarden coating die her en der hingen aan de zijkant van de geroeste delen zijn nu verwijderd. Nagespoeld met water, gedroogd, vervolgens met thinner gespoeld, weer gedroogd, nu tot na het weekend echt drogen in een warme ruimte, en dan volgende week de coating erin. Ben erg benieuwd of het goed gaat hechten op de bestaande coating, of dat het een puinzooi wordt doordat de tank cure de huidige verf/coating op gaat lossen.


:P

De komende weken/maanden kan ik niks meer aan het zijspan doen.
In die zin heb je dus alle tijd om rutstig veerder te werken, en dit topic boven de mijne te houden. :Y :Y
 
Coating zit erin, weekje drogen nu. 450 gram is wel minimaal voor dez tank, zag door het tankgat dat aan de zijkanten een paar plekkies niet geraakt waren, ondanks twintig minuten draaien, maar daar zit de originele coating er nog goed op en bovendien staat daar geen condens dus heb er wel vertrouwen in. Ik hoop niet dat er een volgend keer komt maar dan gooi ik er een 600 gr verpaking tegenaan :+

De originele verf/coating blaarde er niet meteen af dus ook dat lijkt goed te gaan. Wordt vervolgd!

.
 
:P

De komende weken/maanden kan ik niks meer aan het zijspan doen.
In die zin heb je dus alle tijd om rutstig veerder te werken, en dit topic boven de mijne te houden. :Y :Y
Watskeburt, nog steed je schouder/rug die dwarszit?
 



Watskeburt, nog steed je schouder/rug die dwarszit?

11 april hernia en stenose operatie.
Tot die tijd mag ik geen motor rijden. Dit ivm kans op uitval.
Nou moet ik ook zeggen dat het sleutelen simpelweg niet meer gaat.
Na de operatie ben ik zes weken thuis maar mag ik ook bijna niks.
Sowieso mag ik in die periode geen auto rijden, dus kan ook niet bij de motor komen.
Het word dus heeeeeeel erg makkelijk voor ralfie om dit topic boven de mijne te houden. ;)
 
Laatst bewerkt:
11 april hernia en stenose operatie.
Tot die tijd mag ik geen motor rijden. Dit ivm kans op uitval.
Nou moet ik ook zeggen dat het sleutelen simpelweg niet meer gaat.
Na de operatie ben ik zes weken thuis maar mag ik ook bijna niks.
Sowieso mag ik in die periode geen auto rijden, dus kan ook niet bij de motor komen.
Het word dus heeeeeeel erg makkelijk voor ralfie om dit topic boven de mijne te houden. ;)

Heel herkenbaar man. Sterkte. Ik liep van 27-1-14 tot de operatie op 20-3-14 net voor Zijspantreffen. Ik was pas na een jaar helemaal de oude. Forceer niks en neem tijd. Mijn Voxan is ook af gekomen. Succes!
 
Coating zit erin, weekje drogen nu. 450 gram is wel minimaal voor dez tank, zag door het tankgat dat aan de zijkanten een paar plekkies niet geraakt waren, ondanks twintig minuten draaien, maar daar zit de originele coating er nog goed op en bovendien staat daar geen condens dus heb er wel vertrouwen in. Ik hoop niet dat er een volgend keer komt maar dan gooi ik er een 600 gr verpaking tegenaan :+

De originele verf/coating blaarde er niet meteen af dus ook dat lijkt goed te gaan. Wordt vervolgd!

.


Ons bent zuunig. Als het maar goed hecht, is het belangrijkste. Kump goed :]
 
Heel herkenbaar man. Sterkte. Ik liep van 27-1-14 tot de operatie op 20-3-14 net voor Zijspantreffen. Ik was pas na een jaar helemaal de oude. Forceer niks en neem tijd. Mijn Voxan is ook af gekomen. Succes!


Ik hoor het van veel mensen ja. :Y
Rustig aan....
Daar zit ook het hele probleem.
Ik woon alleen en krijg dus zo goed als geen hulp.
Er kan eens in de drie weken iemand langs komen om te stofzuigen.
Maar hoe de wond verzorgd, doucht, aan en uit kleed, kookt en meer van zulks dat moet je zelf maar uitzoeken. ;(
Dat gaan nog een paar spannende weken worden. :P
 
En ik maar de hele dag klaarzitten met koffie en een koekje ;(

Wel de remmen ontlucht, motor in de heg laten vallen, motor weer opgeraapt, accu erin, tweede spiegel erop, uit de tuin gereden, voor geparkeerd. Zo de bak nog, tank is dinsdag klaar en dan aan het eind van de week als alles klaar is takkeweer *O* *O*
 
En ik maar de hele dag klaarzitten met koffie en een koekje ;(
_O- Ik weet niets waar je woont ;)
Wel de remmen ontlucht, motor in de heg laten vallen, motor weer opgeraapt, accu erin, tweede spiegel erop, uit de tuin gereden, voor geparkeerd. Zo de bak nog, tank is dinsdag klaar en dan aan het eind van de week als alles klaar is takkeweer *O* *O*
Lekker bezig geweest :Y

Inderdaad rukweer komende week -O-
 
Nee joh ei, ik bedoelde ik bij jou of jij bij mij, die Ralph woont veel te ver weg voor ff een bakkie ;)



Oooooohhhhhh, DAT bedoelde je. :P

Ik heb dit weekend late dienst.
Vrijdag heb ik de laatste check in het ziekenhuis.
Daarna kom ik misschien nog wel even langs.
Het weekend ben ik vrij, dan kom ik nog wel even langs gereden. :Y :Y
 
Tank is na een weekje drogen boven een stoomketel(tje) weer thuis, gaatjes zitten dicht dus daar zit de coating in ieder geval :+ . Zometeen even de witte spuitbus er weer over om de zwarte primer weg te werken en dan kan het spul morgen weer in elkaar. *O*

Als ik maar geen kleurverschil krijg tussen het oude wit en het nieuwe, dat zou zonde zijn van mijn strakke spuitwerk :P
 
Hop, klaar, wel even een plakbandje geplakt zodat het in ieder geval een strak kleurverschil is 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan