tobitronics
Die hard MF'er
- 12 jan 2015
- 328
- 11
Hallo allemaal,
Ben ik weer
Motor: Yamaha SZR660 1997
Probleem: Na het rijden enkele druppels olie op de grond (4 a 5, telkens op dezelfde plek)
Na verdere inspectie lijkt het de keerring van het voortandwiel of van de schakelas te zijn.
Verdere symptomen: Indien ik de boel schoonveeg en een nacht laat staan op de jiffy is alles nog steeds droog, rijd ik een stukje (al bij 3km) dan druppelt de (warme) olie bij stilstand onder het blok vandaan. Het blijft echter niet doordruppelen o.i.d.
Verdere informatie: 20W50 Mineraal olie gebruikt, voortandwiel/ketting 1,5 maand geleden zelf vervangen, 1 maand geleden onderuit gegaan waardoor de schakelpook verbogen/klem zat en de olietank lichte krassen heeft opgelopen.
Vraag: Is dit daadwerkelijk een keerring? Zo ja, is het essentiëel dat deze vervangen wordt? Zou het eventueel nog aan de kettingspanning kunnen liggen?
Alvast bedankt!
Ben ik weer
Motor: Yamaha SZR660 1997
Probleem: Na het rijden enkele druppels olie op de grond (4 a 5, telkens op dezelfde plek)
Na verdere inspectie lijkt het de keerring van het voortandwiel of van de schakelas te zijn.
Verdere symptomen: Indien ik de boel schoonveeg en een nacht laat staan op de jiffy is alles nog steeds droog, rijd ik een stukje (al bij 3km) dan druppelt de (warme) olie bij stilstand onder het blok vandaan. Het blijft echter niet doordruppelen o.i.d.
Verdere informatie: 20W50 Mineraal olie gebruikt, voortandwiel/ketting 1,5 maand geleden zelf vervangen, 1 maand geleden onderuit gegaan waardoor de schakelpook verbogen/klem zat en de olietank lichte krassen heeft opgelopen.
Vraag: Is dit daadwerkelijk een keerring? Zo ja, is het essentiëel dat deze vervangen wordt? Zou het eventueel nog aan de kettingspanning kunnen liggen?
Alvast bedankt!