[Onderhoud] normale prijs of te duur?

Frontysco

Die hard MF'er
18 sep 2006
683
6
Bemmel
Hoi MFers,

Vandaag mijn FZS600 uit 2000 weggebracht voor het volgende:

- Klepspeling controleren dan wel stellen
- Inlaatrubbers vervangen (imitatie)
- Bougies vervangen (schijnt standaard te zijn bij klep stellen?)
- Nokkenas ketting en spanner controleren

Vervolgens ben ik gebeld met de uitslag:

- Klepspeling in orde
- Nokkenas ketting en spanner zijn nog goed maar komen op den duur wel
- Inlaatrubbers zijn vervangen
- 1 of ander rubbertje van een carb is gescheurd (schijnen 2 o-ringen te zijn) waarvoor de carb gesplitst moet worden.

Hiervoor willen ze mij 540 euro in rekening brengen wat in mijn optiek vrij veel is.
Is dit een gangbare prijs en ben ik gewoon een Hollander of speelt er hier meer?
 
Zojuist al deze zaken gedaan en meer aan de Fazer van mijn vriendin. Bij het kleppenstellen moeten de carb's verwijderd worden. Bij alleen controle niet. Scheelt heel veel tijd. En het luchtfilterhuis is juist wel gemakkelijk naar achter te halen om de carb's te verwijderen.
 
Aaah chagerijn Zot is weer van de partij.
Ik snap je graag geld wilt verdienen maar er zijn ook mensen die graag zelf dingen doen en leren.

Waarom weggebracht? Omdat ik er geen plek voor heb, het mijn dagelijks vervoerd middel is en ik er veel langer mee bezig ben omdat ik geen expert ben.

Zeiken doe je op de wc, ik vraag alleen advies over de factuur, niet over mijn kunnen en mijn vorige topics
 
Aaah chagerijn Zot is weer van de partij.
Ik snap je graag geld wilt verdienen maar er zijn ook mensen die graag zelf dingen doen en leren.

Waarom weggebracht? Omdat ik er geen plek voor heb, het mijn dagelijks vervoerd middel is en ik er veel langer mee bezig ben omdat ik geen expert ben.

Zeiken doe je op de wc, ik vraag alleen advies over de factuur, niet over mijn kunnen en mijn vorige topics
mijn advies:

how-to je motor naar de monteur / dealer brengen

Jij bent iemand met zeer beperkte kennis, die zelf diagnose stelt, het beter weet en dan de uitkomst te duur vindt. Tijd om te luisteren naar wijze mensen knul.
 
ehhh....volgens mij wordt hier ook gevraagd om advies en wordt er gevraagd of de prijs reëel is. Gezien de hoogte van het bedrag kan ik me best voorstellen dat het misschien de moeite loont om her en der wat advies in te winnen.
 
ehhh....volgens mij wordt hier ook gevraagd om advies en wordt er gevraagd of de prijs reëel is. Gezien de hoogte van het bedrag kan ik me best voorstellen dat het misschien de moeite loont om her en der wat advies in te winnen.
en wie beseft er dat als de carburateurs gescheiden worden er ALTIJD gesynchroniseerd moet worden? Alleen de mensen die lopen te zeiken :')

is maar 1 detail hoor
 
Laatst bewerkt:
ze willen geen details horen Zot, ze willen alleen horen dat het goedkoper moet kunnen.


nou, als het je dagelijks vervoer is dan kost het geld om te blijven rijden,
dat moet je incalculeren.
als je zelf niet veel kunt of gewoon niet handig genoeg bent breng je hem weg naar de garage.
als je daar niks of weinig voor over hebt kan je beter op de fiets gaan of de bus/trein nemen.

uurlonen zijn hoog tegenwoordig, maar van €110,-p/u schrik ik ook wel even hoor.
het is geen Mercedes. :P
 
Ahhhh wat schattig, de toenadering tot elkaar begint. Ik heb gehoord dat wanneer Ritzens en Zotjes paren in April er al in Augustus gebroed kan worden, over het algemeen legt een Zotje zo'n drie tot vijf eieren.
 
ze willen geen details horen Zot, ze willen alleen horen dat het goedkoper moet kunnen.


:^

Want motorzaken zijn allemaal oplichters die je het geld uit de zak troggelen :+
Volgens mij is het een normale prijs voor zo'n klus, zeker bij een dealer, die mensen moeten ook eten dus niet zo zeiken en gewoon betalen of zorgen dat je het zelf kan.
 
Aaah chagerijn Zot is weer van de partij.
Ik snap je graag geld wilt verdienen maar er zijn ook mensen die graag zelf dingen doen en leren.
Waarom weggebracht? Omdat ik er geen plek voor heb, het mijn dagelijks vervoerd middel is en ik er veel langer mee bezig ben omdat ik geen expert ben.
Zeiken doe je op de wc, ik vraag alleen advies over de factuur, niet over mijn kunnen en mijn vorige topics

Hoe je het ook draait of keert, het is een vrij normale (en reële) prijs voor dat werk. De ene zaak zal het iets goedkoper doen, de andere zaak iets duurder. Klepspeling controleren kost nu eenmaal tijd en is een vrij dure beurt.
Kom je bij een zaak die zegt een veel lagere prijs te berekenen, dan word je vrijwel zeker gelummeld.
 
Carbs's hoeven niet uit elkaar bij deze klus. Wel als een geheel los van het blok.
Maar hetgeen gedaan is, is idd een vrij intensieve klus bij deze motor.

Ik nap dat je het vraagt of deze prijs niet wat hoog is, snap ik helemaal. En wanneer je dat dan vraagt en er meteen door een aantal zo irritant gereageerd wordt, snap ik niet. Ik hoop voor ze dat ze wel gelukkig zijn in hun leven. Wat een zwartkijkers. :r En daarmee zeg ik niks over hun vermoedelijke technische kennis en kunde, maar wel over hun zwartgallige wijze van reageren. Telkens weer.
 
Irriteert elkaar gerust verder, ik heb genoeg gelezen. Nee niet dankzij jouw zot, jouw advies was helemaal irrelevant ten op zicht van mij vraag.

De mensen die wel respectvol hebben gereageerd,bedankt!
 
Jij wil gewoon bevestiging voor je mening, krijg je het niet ga je met je voeten stampen, al is dat verpakt in mooiere woorden als irrelevant en respectvol.

In het vervolg:
1) Duidelijke afspraken maken over de kosten van een klus
2) Contact laten opnemen bij duidelijk afwijken van die kosten
3) Is de uitkomst van 1 en 2 te duur of krijg je geen informatie? Andere motorzaak opzoeken die het wel kan. En dan hopen dat de kwaliteit ook nog in orde is.
4) Lukt 3 niet? Zorgen voor of meer middelen beschikbaar om onderhoud uit te besteden, of koop gereedschap en doe het (goed) zelf.
5) Kun je het niet zelf is 1 tm 3 goedkoper dan 4, ook daarvan zijn genoeg voorbeelden op MF te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap heel goed waarom Zot zo reageerd (ik hou er ook niet van als mensen niet geremd door kennis van zaken mij gaan vertellen hoe ik mijn werk moet doen)
Ik denk dat men de motor heel goed bij Zot kan brengen en dat dan de reparatie/onderhoud voor een goede prijs op een goede manier gebeurt
(een ITer die een uurloon hoog vindt?....zo zout heb ik het nog niet gegeten)
 
Ik ga dr geen woorden aan vuil maken.
Lezen blijft blijkbaar lastig.

Het enige dat ik wilde weten, is dit een normale werkplaats prijs en dat schijnt het te zijn.
Had in 1 bericht gekunt zonder iemand af te zeiken....

Jullie zorgen er voor dat dit forum zijn doel voorbij schiet, mensen die elkaar helpen.
Nu is het blijkbaar zo dat je allemaal verwijten naar je hoofd krijgt zodra je geen expert bent, goh wat leuk.
Jammer dat ik er zelf nu weer op in ga...
 
Terug
Bovenaan Onderaan