Wernerrrw
MF'er
- 9 sep 2015
- 225
- 136
Ik lees al een tijdje mee op het forum, ook al wel eens wat gereageerd op met name de Morini-afdeling. Om niet de hele tijd alleen maar met werk bezig te zijn, gun ik mezelf af en toe een momentje om ‘hier’ een reisverslag te lezen. Best wel heel leuk en ik hoop dat het voor ons allemaal snel weer mogelijk is op vakantie te kunnen!
Deze van mij dateert van september 2018, dus ik weet niet meer op de kilometer nauwkeurig wat ik heb gedaan, maar omdat ik het verhaal al meerdere keren heb verteld en nog de nodige foto’s heb bewaard, kan ik het redelijk terughalen. Omdat ik zelf best wel wat lol haal uit het lezen van de verslagen en nu toch weinig direct contact heb met collega’s, hoop ik dat ik een aantal hier ook wat lol kan doen met een verslagje van mijn kant.
De reden en het doel
Mijn vader en zusjes zijn voor een goed doel een aantal keren de Galabier op gefietst. Bij velen hier denk ik wel bekend. Ze kwamen elke keer erg enthousiast terug en ik heb begin 2018 dan ook aangegeven dat ik tóch ook een keer mee ging. Echter niet meer voor hetzelfde goede doel en ook niet op dezelfde locatie… De ‘nieuwe’ locatie is de Silvretta-Hochalpenstraße, wat ik overigens niet heel erg vind: in 2016 ben ik al over de Galabier gereden en in Oostenrijk ben ik nog niet eerder geweest.
Het idee was voor mij direct al om dit uitstapje te combineren met een kleine vakantie met de motor. Mijn ouders en zusjes gingen die kant op met de auto, dus konden daarom ook mijn racefiets meenemen. Zo kon ik gemakkelijk zelf met de motor die kant op. Kon minder dus.
Planning
In juli heb ik met mijn Moto Morini Corsaro een 5-daagse trip gemaakt, had wat langer gemogen, maar de bobine gaf het op. Het plan was om ook met de Morini naar Oostenrijk te gaan, maar op het moment dat ik terugkwam, ging de motorzaak dicht om weer open te gaan op het moment ik weg zou moeten. Goede timing.
Ik heb getwijfeld om dan toch maar met de auto heen te gaan, maar gezien ik in juli ook al minder lang weg ben geweest wilde ik toch graag met de motor. Zo ben ik wat gaan zoeken naar de mogelijkheden om een motor te huren en kwam ik uit bij een Ducati Multistrada 1200S. Viel me heel erg mee qua huurprijs en ik wilde graag eens proberen waarom dit soort motoren nou zo populair zijn. Ergens had ik dit vrij eenvoudige rekensommetje al wel eens gemaakt en al eens een proefritje gemaakt en wist ik het antwoord ook wel. Desalniettemin leek me dit niet verkeerd en bovendien een goed excuus.
Routes maken vind ik sowieso leuk, dus dit heb ik op voorhand allemaal al gedaan. Het fietsen zou op de zaterdag plaatsvinden, vrijdags zou iedereen er al zijn en een eventuele verkenning per fiets gedaan worden. Ik wilde daarom woensdagochtend vertrekken en donderdagavond aankomen. Dan vrijdags fietsen en nog een rondje in de omgeving doen, zaterdag nog een keer fietsen en dan ’s middags weer op de motor om weer aan de terugweg te beginnen. Maandagavond zou ik terug moeten zijn, zodat ik dinsdagochtend de motor weer in kon leveren.
Voor het plannen van de route wilde ik graag nog weer een keer langs Schaffhausen voor de watervallen en ik kwam toch in de buurt van Italië, dus wilde ik ook de Stelvio doen. De rest maakte me niet gek veel uit, als er maar wat bochten zouden zijn. In Schaffhausen ben ik 10 jaar geleden al eens geweest met mijn vader, toen alleen met de zijspan aangezien ik nog geen motorrijbewijs had (en ook niet kon hebben gezien mijn leeftijd op dat moment).
Dinsdag 4 september
Ik werkte in 2018 op ongeveer 300 meter van de motorzaak waar de Multistrada stond. Ik ben ’s ochtends naar het werk gebracht, motorkleding mee en om 17:00 ben ik die kant opgelopen. Voorafgaand heb ik gevraagd of de banden vervangen konden worden, omdat deze al een aardig eind versleten waren en ik wel iets meer ging rijden dan een paar rondjes om de spreekwoordelijke kerk. Zo vertrok ik rond 17:30 richting huis en kon ik de banden nog wat inrijden.
Aangezien ik alles altijd al ruim op tijd geregeld heb, moest ik ’s avonds de TomTom nog op de motor aansluiten en m’n tas nog pakken. Rond 21:00 had ik dit klaar en heb ik nog even snel een rondje gereden.
Deze van mij dateert van september 2018, dus ik weet niet meer op de kilometer nauwkeurig wat ik heb gedaan, maar omdat ik het verhaal al meerdere keren heb verteld en nog de nodige foto’s heb bewaard, kan ik het redelijk terughalen. Omdat ik zelf best wel wat lol haal uit het lezen van de verslagen en nu toch weinig direct contact heb met collega’s, hoop ik dat ik een aantal hier ook wat lol kan doen met een verslagje van mijn kant.
De reden en het doel
Mijn vader en zusjes zijn voor een goed doel een aantal keren de Galabier op gefietst. Bij velen hier denk ik wel bekend. Ze kwamen elke keer erg enthousiast terug en ik heb begin 2018 dan ook aangegeven dat ik tóch ook een keer mee ging. Echter niet meer voor hetzelfde goede doel en ook niet op dezelfde locatie… De ‘nieuwe’ locatie is de Silvretta-Hochalpenstraße, wat ik overigens niet heel erg vind: in 2016 ben ik al over de Galabier gereden en in Oostenrijk ben ik nog niet eerder geweest.
Het idee was voor mij direct al om dit uitstapje te combineren met een kleine vakantie met de motor. Mijn ouders en zusjes gingen die kant op met de auto, dus konden daarom ook mijn racefiets meenemen. Zo kon ik gemakkelijk zelf met de motor die kant op. Kon minder dus.
Planning
In juli heb ik met mijn Moto Morini Corsaro een 5-daagse trip gemaakt, had wat langer gemogen, maar de bobine gaf het op. Het plan was om ook met de Morini naar Oostenrijk te gaan, maar op het moment dat ik terugkwam, ging de motorzaak dicht om weer open te gaan op het moment ik weg zou moeten. Goede timing.
Ik heb getwijfeld om dan toch maar met de auto heen te gaan, maar gezien ik in juli ook al minder lang weg ben geweest wilde ik toch graag met de motor. Zo ben ik wat gaan zoeken naar de mogelijkheden om een motor te huren en kwam ik uit bij een Ducati Multistrada 1200S. Viel me heel erg mee qua huurprijs en ik wilde graag eens proberen waarom dit soort motoren nou zo populair zijn. Ergens had ik dit vrij eenvoudige rekensommetje al wel eens gemaakt en al eens een proefritje gemaakt en wist ik het antwoord ook wel. Desalniettemin leek me dit niet verkeerd en bovendien een goed excuus.
Routes maken vind ik sowieso leuk, dus dit heb ik op voorhand allemaal al gedaan. Het fietsen zou op de zaterdag plaatsvinden, vrijdags zou iedereen er al zijn en een eventuele verkenning per fiets gedaan worden. Ik wilde daarom woensdagochtend vertrekken en donderdagavond aankomen. Dan vrijdags fietsen en nog een rondje in de omgeving doen, zaterdag nog een keer fietsen en dan ’s middags weer op de motor om weer aan de terugweg te beginnen. Maandagavond zou ik terug moeten zijn, zodat ik dinsdagochtend de motor weer in kon leveren.
Voor het plannen van de route wilde ik graag nog weer een keer langs Schaffhausen voor de watervallen en ik kwam toch in de buurt van Italië, dus wilde ik ook de Stelvio doen. De rest maakte me niet gek veel uit, als er maar wat bochten zouden zijn. In Schaffhausen ben ik 10 jaar geleden al eens geweest met mijn vader, toen alleen met de zijspan aangezien ik nog geen motorrijbewijs had (en ook niet kon hebben gezien mijn leeftijd op dat moment).
Dinsdag 4 september
Ik werkte in 2018 op ongeveer 300 meter van de motorzaak waar de Multistrada stond. Ik ben ’s ochtends naar het werk gebracht, motorkleding mee en om 17:00 ben ik die kant opgelopen. Voorafgaand heb ik gevraagd of de banden vervangen konden worden, omdat deze al een aardig eind versleten waren en ik wel iets meer ging rijden dan een paar rondjes om de spreekwoordelijke kerk. Zo vertrok ik rond 17:30 richting huis en kon ik de banden nog wat inrijden.
Aangezien ik alles altijd al ruim op tijd geregeld heb, moest ik ’s avonds de TomTom nog op de motor aansluiten en m’n tas nog pakken. Rond 21:00 had ik dit klaar en heb ik nog even snel een rondje gereden.