Pan European Topic! deel 2

Mag mij vanaf vandaag eveneens Pan ( st1100 1992) rijder noemen :) dankzij een forum genoot welke een nette en goede aanbieding had ( kon ik niet laten gaan) rijdt geweldig.
Voelde me net een klein kind bij de Jamin toen ik voor de deur stond om em op te halen.
Zo..dat was de eerste keer een Pan…die is zo goed bevallen dat ik na een uitstapje op een ( aantal) andere motoren weer terug ben op een Pan maar nu de 1300 , helemaal happy 😁👍🏻
 
Zo..dat was de eerste keer een Pan…die is zo goed bevallen dat ik na een uitstapje op een ( aantal) andere motoren weer terug ben op een Pan maar nu de 1300 , helemaal happy 😁👍🏻
Ik kreeg laatst van een handelaar te horen dat ik wel goed moest nadenken voordat ik m’n Pan wil inruilen. Een beter sturende toerbak was volgens hem niet te vinden.
 
Ik kreeg laatst van een handelaar te horen dat ik wel goed moest nadenken voordat ik m’n Pan wil inruilen. Een beter sturende toerbak was volgens hem niet te vinden.
Ja de st1100 heeft echt wel de cbr genen, zwaar maar stuurt super en rechtuit heel erg stabiel, merk nu goed het verschil, deze stuurt beter en is sterker maar over de gehele linie ontkom ik er niet aan om te zeggen dat de st1100 wellicht de betere motor is edoch…ik moet deze nog beter leren kennen en verbaas me vooral over hoe licht alles aanvoelt (behalve er mee achteruit lopen 😁
 
Super machines die Pans, enkel opletten bij het rijden met topkoffer dat zo ergens tussen de 130 en 150 het voorwiel de neiging heeft van ten hemel te willen gaan.
Boven 150 km/u en zonder topkoffer ligt hij op rails.
 

Bijlagen

  • Uitje op 01-01-2020.jpg
    Uitje op 01-01-2020.jpg
    108 KB · Weergaven: 30
Ik heb de ST1100 van mn vader verkocht aan een meneer die graag een telefoon als navi wil gebruiken. Ik heb dus nog een steun/houder speciaal voor de 1100 liggen. Met deze steun zit een Tomtom of Garmin perfect op de goede plek, en de steun is zeer hoogwaardig en mooi vervaardigd.
Nieuwprijs € 152,-

Iemand geïnteresseerd in deze steun? Ik kan hem opsturen. Prijs komen we wel uit, bij interesse stuur maar een PB.
st1100-2.jpgst1100z.jpg
 
Hallo allemaal! Na een tijdje motorloos te zijn geweest begint het toch weer heel erg te kriebelen, en heb ik mijn oog laten vallen op de ST1100 (de 1300 is toch wat buiten mijn budget). Dus kom ik nu mijn MF-account afstoffen om te vragen: waar moet ik op letten bij aankoop?
 
Uitlaat roest door bij collector en dempers. Achterbrug wil ook roesten. Bij de ABS kunnen sensoren de geest geven, even kijken of het goed werkt. Laadspanning controleren.
 
Tonnen met gewoon regulier onderhoud, distributie en Spanrollen bij 100k vervangen ( als dit nog niet gedaan is) , op tijd olie en gaan heb met de helm open fluitend 220 ( op de teller gereden) zo stabiel als een trein ( kan de st1300 een puntje aan zuigen) heb mijn st1100 met 150k op de teller verkocht en deze rijdt nog vrolijk rond ( en heb ik nog steeds spijt van), mooie pan heb je met een bijzondere stickers set.
Veel plezier er mee 👊🏻👍🏻
 
Mogge dames/heren,

Gisteren mijn BMW r 1100 rt 1998 verkocht en weer terug bij mijn oude liefde Honda St 1100 1999.
Super blij mee want Honda rijdt gewoon lekkerder dan BMW.

En leuk om te melden bij Honda werkt het ABS en TCS systeem gewoon nog na al die jaren.
VRAAGJE: ik rijd dagelijks 40km snelweg en tank vanuit financieel oogpunt het liefst e95, moet dat een probleem worden of ...?
wat zijn jullie ervaringen?
Met de 1100 RT tankte ik al een jaar 95 maar dat is een injectie motorfiets, en onze geliefde Pan 1100 heeft vier carbarateurs.

Groet Niels
 

Bijlagen

  • 1100 1.jpg
    1100 1.jpg
    319,1 KB · Weergaven: 13
  • 1100.jpg
    1100.jpg
    264,8 KB · Weergaven: 11
Ik tank e95. Ondertussen al 30.000km in afgelopen 2 jaar met e95 zonder problemen. Je kan makkelijk even de brandstof slangen controleren, en eventueel vervangen mocht dat nodig zijn.
 
En let er op dat je de cardanoverbtenging (splines) smeert met zwart molybdeenvet.
Nieuw zijn ze niet meer te koop en gebruikt schreeuwend duur.
En gebruik in godsnaam niets anders dan wat Honda voorschrijft. Ook als je monteur zegt dat het geen kwaad kan. Och, die onzin, elk vet van goede kwaliteit is prima......Bij mij viel op een gegeven ogenblik de aandrijving weg. Bleek dat de overbrenging totaal weg gevreten was, er greep niets meer in elkaar terwijl de as vrolijk rond draaide. Kon gelukkig nog een nette gebruikte kopen voor weinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan