Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klant. Ik kan geen MV betalen.....Motor van klant of van jezelf?
Klant. Ik kan geen MV betalen.....
Mijn eerste sleutelblunder,
Ondertussen al een jaar of 10 terug.
De eerste maal op mijn cbr een nieuwe ketting set gemonteerd.
Had toen nog geen echte werkplaats, dus lekker buiten sleutelen.
Achterwiel eruit, alle stukken mooi op volgorde gelecht dat ik zeker niet zou missen tussen de spacers in het wiel.
Na het wisselen van het kettingwiel alles mooi gemonteerd en eerst even kijken of alles werkre.
Dit ging goed.
Dan maar de testrit.
Deze ging ook goed.
Vervolgens een week later buiten de terras en planten beetje onderhouden, kom ik een spacer tegen die ik niet direct een plaats kan geven vanawaar hij komt.
Was een stukje van een kleine 5 cm lang met een verschillende diameter langs bijde kanten.
De verzamelaar in mij heeft toen dit stuk mooi een laats gegeven.
Na een goed jaar rijden (ongeveer een 12000km) en een bandenwissel plots een bebroken lager in mijn achterwiel.
Geen probleem op het werk nieuw lager erin. En s’avonds vlot terug naar huis.
Na een goeie 15 km begint de moto toch weer kuren te geven.
Tot op het punt dat de lager in het achterwiel het terug begeeft.
Nog een kleine 15 km te voet naar huis met de moto aan de hand en dat was het dan.
Nu had ik de nacht om te werken. Dus heel de kacht denken hoe komt dit, hoe los ik dit op.
Dan het lumineus iedee.
Een spacer draaien zodat ik mijn lager niet meer kan kapot drukken bij het monteren van het wiel.
En heel de tijd dacht ik maar: dat kan toch niet, is net alsof er een stuk te kort is.
Techniche tekening opgezocht van de cbr.
Dit goed aan het bestuderen.
Zie ik daar opeens een spacer opstaan die er bij mij niet in zit.
En toen ging er een lichtje branden.
Die spacer heb ik liggen.
Dus thuis gekomen, spacer weest halen op mijn zolder.
En ja hoor, het past.
Was ik blij dat het probleem opgelost was.
En tot vandaah snap ik nog altijd niet waarom dit niet veel vroeger is gebeurd dat de lager kapot ging.
Sinsdien nooit meer zooiets tegen gekomen.
Gelukkig maar, en ondertussen ook een mooie grote droge werkplek om te sleutelen.
Maakt al een heel groot verschil in het verliezen van kleine onderdeeltjes.
Ik ben het niet met je eens....
Doe je iets (imho) toch niet goed.
Ik ben het niet met je eens....
Ik heb gekozen voor een vak dat ik leuk vind, en niet voor het geld.
Hiervoor ben ik 20 jaar vertegenwoordiger geweest in technische producten. Daar bracht ik elke maand ongeveer het dubbele van wat ik nu verdien mee naar huis. Maar dat is het mij waard.
Ik ben het niet met je eens....
Ik heb gekozen voor een vak dat ik leuk vind, en niet voor het geld.
Hiervoor ben ik 20 jaar vertegenwoordiger geweest in technische producten. Daar bracht ik elke maand ongeveer het dubbele van wat ik nu verdien mee naar huis. Maar dat is het mij waard.
En je garage vroeg je niet of je je sleutels mee wou nemen en alleen die van de auto achterlaten?Ezel en steen.....
Vanmorgen stond ik (voor de derde keer in 6 jaar) bij de zaak voor de deur, en kon ik er niet in.
Mijn bedrijfssleutels had ik samen met de autosleutels bij de garage achtergelaten toen ik een leenauto mee kreeg.....
Kostte mij dus 3 kwartier heen en weer rijden....
Gisteravond eindelijk eens die stalen remleiding op de SZR zetten. Met een enkele remschijf dus een eenvoudig systeem; makkelijk te ontluchten. Als volleerd sleutelaar vul ik van ónderaf, met een spuitje. Gaat prima, fijn, deze keer eens zonder geknoei!
Totdat ik wat bovenop mijn hoofd voel klateren. Het reservoir was nog open, lag niks op. Dus een fontein remvloeistof op m'n kop.
'k Heb eerst mijn hoofd maar onder de kraan gestoken en daarna de troep opgeruimd.
Ach ik had al niet zoveel haar meer op m'n hoofd.En... Schieten er meteen krullen in je haar?
Ach ik had al niet zoveel haar meer op m'n hoofd.
Even hoopte ik nog vanmorgen met een mooie volle bos wakker te worden, maar helaas.
Dat is bij veel merken zoWisten jullie dat de rechterspiegel op een BMW met een linksdraaiende bout vast zit?
Ik nu wel.
Die lekslang was wel mooi op maat [me]he, die komt perfect uit qua lengte [/me] *plop*Carbs synchroniseren bij CBR600F2.. was me ooit al eens “verkeerd” gegaan nadat ie bij het afstellen perfect liep, maar ineens uitviel en met geen mogelijkheid aan te krijgen eas. Tot we na 15min erachter kwamen dat ie natùùrlijk zonder tank geen benzine krijgt..
Vandaar deze keer een (al zeg ik het zelf) briljante wirwar van slangen van en naar de tank en motor bedacht waardoor de tank op de container kon staan en we een constante benzine toevoer hadden.
Wat denk je..? Motor start niet.. kijken en zoeken met zn 2 en, en na een minuut of 5 ge-“huh” en “heh?” erachter komen dat we de aanvoer van de benzine hadden gekoppeld aan de lekslang van de tank ipv aan de benzinekraan ..
Ik zeg maar zo..