Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij een volle tank ging het olielampje weer uit...
Dat is zo.
daarom ging ik er vanuit, dat hij met een electronische werkte.
controle en traceerbaarheid met ingebouwde verklikker en usb aansluiting.
Bij m'n CB900F het koppelingsdeksel verwijderen en vergeten dat het een natte koppeling is, vervolgens met een rotgang een veel te kleine bak eronder plaatsen om ook deze weer te vervangen door een grotere bak.
Tering, wat geeft olie een zooi...
Een paar liter. Een flink deel van de complete olievoorraad in het blok.komt daar dan zoveel uit
Maar omdat er geen fietsen meer aan was, de ketting maar eens gespannen en goed ingevet.
Volgende dag naar het station gefietst, maar het achterwiel sloeg alle kanten op.
Was ik iets vergeten: het achterwiel vast zetten.
Ik heb voor het eerst een echte blunder gemaakt...
Ik had mn cilinderkop weggebracht om er nieuwe geleiders in te laten zetten.
Toen ik de boel weer in elkaar aan het zetten was wilde ik als laatst de kleppen even stellen.
Uitlaat kleppen had ik goed, de inlaatkleppen leken goed, krukas even een paar keer rond laten draaien en ineens was de klepspeling groter.
Vond ik erg vreemd maar er ging nog geen lampje branden..
De man van het revisie bedrijf had de klepzittingen niet gefreest, dus ik dacht dat het daar aan lag.
Kop weer weggebracht, toen ik hem op wilde halen bleken alle inlaatkleppen krom te zijn en de geleiders waren gescheurd/gebarsten!!
Toen ik alles even goed ging overdenken kwam ik er achter dat de nokkenas er 180 graden verkeerd om in zat.
De originele nokkenassen hebben een uitsparing in de zijkant, maar ik heb er een paar inzitten met "iets" meer lift, en die hebben geen uitparingen, alleen een streepje op ze recht te zetten.
Bij montage er nooit aan gedacht dat ze er wel eens een halve slag verkeerd zouden kunnen staan.
Erg stom!!
Dan heb je wel heeeeeel veel kracht nodig gehad om de krukas (met de hand?) rond te draaien vermoed ik?
Valt mee hoor, met middelmaat ratel aan de krukas draaien en geen compressie kan ik me zeker voorstellen dat je als (beginnend) sleutelaar wel eens door zou draaien. zo sterk zijn die klepstelen niet.
Dan heb je wel heeeeeel veel kracht nodig gehad om de krukas (met de hand?) rond te draaien vermoed ik?
Een echt domme blunder was met de trapfiets.
Krot uit 1984, maar voor het staan bij het station voldoet ie prima, wordt tenminste niet gejat.
Ketting sloeg af en toe een tandwiel over, maar wat wil je: ding uit 1984 met originele kettingset en misschien één keer in al die jaren ingevet.
Maar omdat er geen fietsen meer aan was, de ketting maar eens gespannen en goed ingevet.
Volgende dag naar het station gefietst, maar het achterwiel sloeg alle kanten op.
Was ik iets vergeten: het achterwiel vast zetten.