piet7
Banned User
- 29 sep 2003
- 1.438
- 0
- Onderwerp starter
- #101
The job is done!!
Vandaag heeft Mar Lucardie de laatste hand gelegd aan de installatie,zo'n 3,5uur werk,het was even teamwork om de juiste afstelling tevinden met 3 stelschroeven ,twee op de gasklok en een in de slang naar het mengstukje omdat Mar het motorrijbewijs niet had laat staan ervaring met het rijden met een zijspancombinatie en ik dus steeds na een rondje rijden met feedback moest komen.
De Levato gasklok heeft geen vacuumslangetje nodig om te begrijpen wat er van hem aan gas gevraagd word,hij voelt dus aan de onderdruk in de toevoerslang naar het mengstukje wat er nodig is en geleverd/verdampt moet worden.
Er is een Lpg niveaumeter(5 ledjes) en schakelaar om het rijden op LPG in/uit teschakelen op het stuur geplaatst met tyrippies,daar moet ik nog een net plastik kastje voor maken.
De eerste 100km huiswaarts op LPG gingen perfect,net zoveel vermogen als op benzine,ik wist mezelf nog intehouden om niet boven de 140 tegaan want eerst moeten de kleppen nog goed gesteld worden voor ik het volle vermogen verstandig uit het blok kan persen.
Kostenplaatje voor vandaag 300euro (arbeidsloon/ledniveaumeter/enz)
Totaal voor de ombouw ben ik dacht ik 800+300=1100euro ruim kwijt en mijn kenteken papieren zijn door Mar ingenomen en worden naar het RDW gestuurd,het is nog onbekend of ik nieuwe papieren krijg of dat ik mijn oude papieren weer terug krijg,binnen een maand krijg ik in ieder geval een kentekenbewijs toegestuurd.
Ik heb net nog gekeken op mijn kenteken bij de RDW of er al ipv benzine LPG telezen viel maar dit was niet het geval,morgen nog eens even bellen om te horen bij het RDW of dit zo blijven zal.
Vandaag heeft Mar Lucardie de laatste hand gelegd aan de installatie,zo'n 3,5uur werk,het was even teamwork om de juiste afstelling tevinden met 3 stelschroeven ,twee op de gasklok en een in de slang naar het mengstukje omdat Mar het motorrijbewijs niet had laat staan ervaring met het rijden met een zijspancombinatie en ik dus steeds na een rondje rijden met feedback moest komen.
De Levato gasklok heeft geen vacuumslangetje nodig om te begrijpen wat er van hem aan gas gevraagd word,hij voelt dus aan de onderdruk in de toevoerslang naar het mengstukje wat er nodig is en geleverd/verdampt moet worden.
Er is een Lpg niveaumeter(5 ledjes) en schakelaar om het rijden op LPG in/uit teschakelen op het stuur geplaatst met tyrippies,daar moet ik nog een net plastik kastje voor maken.
De eerste 100km huiswaarts op LPG gingen perfect,net zoveel vermogen als op benzine,ik wist mezelf nog intehouden om niet boven de 140 tegaan want eerst moeten de kleppen nog goed gesteld worden voor ik het volle vermogen verstandig uit het blok kan persen.
Kostenplaatje voor vandaag 300euro (arbeidsloon/ledniveaumeter/enz)
Totaal voor de ombouw ben ik dacht ik 800+300=1100euro ruim kwijt en mijn kenteken papieren zijn door Mar ingenomen en worden naar het RDW gestuurd,het is nog onbekend of ik nieuwe papieren krijg of dat ik mijn oude papieren weer terug krijg,binnen een maand krijg ik in ieder geval een kentekenbewijs toegestuurd.
Ik heb net nog gekeken op mijn kenteken bij de RDW of er al ipv benzine LPG telezen viel maar dit was niet het geval,morgen nog eens even bellen om te horen bij het RDW of dit zo blijven zal.