Profiel banden

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankVis

Rookie
14 jan 2023
7
0
Beste leden, het profiel van mijn banden is tegengesteld. De draairichting van de achter band heeft het v-profiel naar voren gericht. Bij de draairichting van de voorband is het v-profiel naar achteren gericht? Is hier een verklaring voor?

Foto 1 & 2 is de voorband
Foto 3 & 4 is de achterband

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    165,4 KB · Weergaven: 88
  • image.jpg
    image.jpg
    200,5 KB · Weergaven: 91
  • image.jpg
    image.jpg
    192,5 KB · Weergaven: 96
  • image.jpg
    image.jpg
    255,6 KB · Weergaven: 97
Pijltje met "rotation" (evt met rear of front aanduiding) is bepalend. Als dat maar OK is. Het profiel daar heeft de fabrikant voor je over nagedacht. En dat zou bovenstaande kunnen zijn. Profiel is vaak voor de waterafvoer.
rotation.png
 
Beste leden, het profiel van mijn banden is tegengesteld. De draairichting van de achter band heeft het v-profiel naar voren gericht. Bij de draairichting van de voorband is het v-profiel naar achteren gericht? Is hier een verklaring voor?

Foto 1 & 2 is de voorband
Foto 3 & 4 is de achterband

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Als ik het goed zie op je laatste foto, zit je achterband verkeerd om gemonteerd 😎.
De pijl moet naar voren wijzen, dus zoals hij op de foto staat zou de pijl aan de rechterkant van de motor moeten staan.

Zie mijn foto als voorbeeld.
IMG_20230220_154450.jpg
 
Ken je dit topic al?? Alles over motorbanden Deel 7
Je vraag is daar vaker voorbij gekomen. Voor mij klop en klepel, heeft te maken met de krachtverdeling (achterband vangt versnellingkrachten op, voorband vangt remkrachten op) en minder met het afvoeren van water.
Als je in het bovenstaande topic zoekt naar "water afvoer", dan vind je meer info.
 
Als ik het goed zie op je laatste foto, zit je achterband verkeerd om gemonteerd 😎.
De pijl moet naar voren wijzen, dus zoals hij op de foto staat zou de pijl aan de rechterkant van de motor moeten staan.

Zie mijn foto als voorbeeld.
Bekijk bijlage 1857753
Je hebt gezien dat je naar een foto van een gedemonteerd wiel kijkt..?
 
"ik ga ervan uit" ... :')
je bent voor 99,9% fout. hoeveel motoren ken jij met de trommelrem aan de linkerkant ?
Tja, eerlijk gezegd nooit op trommelremmen gelet sinds ik niet meer fiets (jaar of 35 geleden).
Mijn motor heeft schijfremmen voor en achter 😁.

En inderdaad.. "ik ga ervan uit" is vrij tricky.
Assumption is the mother of all f*ckups . 😅
 
Ken je dit topic al?? Alles over motorbanden Deel 7
Je vraag is daar vaker voorbij gekomen. Voor mij klop en klepel, heeft te maken met de krachtverdeling (achterband vangt versnellingkrachten op, voorband vangt remkrachten op) en minder met het afvoeren van water.
Als je in het bovenstaande topic zoekt naar "water afvoer", dan vind je meer info.

:^

slotje :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan