Project 'iMaus' aka "Mijn Style"

iMaus

MF'er
8 feb 2014
46
0
Heerle
Zoals vele op dit forum (op een verdwaalde ziel na) hebben we allemaal een "hunger" naar een motor. Wat is er nu mooier dan een motor die je karakter, ziel en verbeelding uitademt 8-)

First: Ik heb nog geen motor :D Maar erg druk (soms te druk volgens de vrouw) met het zoeken naar de juiste basis voor een project. Daarom open ik dus alsnog gewoon (net of we het dagelijks doen) hier een topic om zo enige tips extra te krijgen wat keuzes vereenvoudigt of me in ieder geval een handvat kan geven om verder in te verdiepen.

Second, nee ik heb geen rekening courant bij HD, en het enige wat die geldsok onder mijn bed heeft is een gat en 2 bevriende motten. Kortom met "weinig" moeten we veel gaan doen.

Om jullie toch enig idee te geven zodat ik niet straks enkel het advies krijg om geraniums te kopen. Voor de basis (rijdende motor) is er een budget van 2000/3000 euro. Daarna is er nog een potje om de nodige verbouwingen te doen.


Nu de eerste vraag aan de heilige gralen hier...

Wat ik wil van "looks" (wel andere kleuren)
1606856_652620061469346_1308768185_n.jpg


Uiteraard is het gewoon een basis inspiratie die gewoonweg dik is, wil ik dezelfde? :N

Ik heb aan de volgende motoren zitten denken als basis:

  1. Honda Shadow VT600
  2. Kawasaki vn800
  3. Suzuki Intruder

Ik realiseer me dat het nodige 'verbouw' werk nodig zal zijn om doelen te behalen.
Kan gelukkig enorm veel zelf en heb de gereedschappen tot mijn beschikking om van dromen iets te kunnen realiseren.

Dus mijn eerste topic wordt dit direct een smeekbede om 'advies' :X Zijn bovenstaande basissen aan te raden? Welke type motoren (merk + type) zouden het lijstje kunnen uitbreiden (en sommige keuzes dus ook lastiger kunnen maken, maar we houden van uitdagingen)
 
Laatst bewerkt:
ik zou voor de intruder gaan.
Zijn relatief makkelijk te verbouwen...en als ze een beetje verwaarloosd zijn dat kom je ze soms al tegen voor een prikkie..

uiteraard zal een ander misschien de honda of de kawa adviseren...maar ik heb nu eenmaal niets met deze merken....
 
Ik betwijfel of je dat resultaat ala de foto gaat behalen met een vt600 of een oud model intruder.

Ik zou dan voor de kawa gaan. of een yamaha dragstar, wildstar.
 
Het zelfde resultaat zal onmogelijk zijn, maar wil ik ook niet. Ik zie het als een richtlijn en een "challenge accepted" kind of thing. Ik ben me ervan bewust dat de lijnen van de door mij genoemde motoren slanker zijn dan de getoonde HD. Maar met een goed gevormde tank, breder achterwiel en goed gevormd spatbord kom je al een heel eind. (lijkt mij)

Ik ga de door jouw gesuggereerde types eens bekijken :) Kennis is macht
 
Met een gering budget kun je door goed rond te kijken en rond te vragen al zoveel doen inderdaad.
Als je daarbij inspiratie hebt en ook nog een beetje handig bent... Leuk!
Zelf ben ik een tweede vt600 aan het verbouwen. Met weinig geld hele mooie dingen van te maken. Om mijn vt600 "dikker" te maken heb ik bijvoorbeeld een 15 inch/140 breed voorwiel passend gemaakt en er past op de standaard achtervelg al een 200 band.
Succes en ik blijf deze even volgen!
Mooi dat je je eigen plan volgt.
 
Als jij achter net als je voorbeeld een stuk dikker wil als origineel, zou ik je cardanfietsen afraden ivm de kosten/moeite om deze breder te maken. Met een motor met ketting is dit vele malen makkelijker en goedkoper als met een cardan.
 
Ok, dan gaat de intruder afvallen :)

tussendoortje: Zojuist even naar breda geweest en nieuwe helm weten te scoren.
Toch leuk voor de zondagmiddag leek me
1511508_653242848073734_857483280_n.jpg


Ook nog wat klein spul zoals handschoentjes.
 
In de zomer een heerlijke helm, ook met regen is het nog prima te doen. het enige dat nat wordt is je mond/kin. Doordat het vizier dubbelwandig is, beslaat het ook helemaal niet snel. Nu in de winter draag ik gewoon m'n systeemhelm, dan vind ik 'm gewoon te tochtig/koud.
Wel jammer vind ik het dat het plastic van het vizier niet los leverbaar is. Als het bekrast is, moet je een compleet nieuwe "skibril" kopen.
Het vizier is btw ook licht getint, bij zonlicht heerlijk, ik draag vaak dan niet eens een zonnebril, maar in het donker is dat was minder.
 
Er waren wel 150 helmen waar ik uit kon kiezen, dit was de 2de die ik zag en was meteen verkocht. Uiteraard goed gepast (ook omdat ik brildragend was) en zat voortreffelijk.
 
Goed om te weten! Ben zelf ook bril dragend ;) heb ook een systeemhelm, blijf die wel gebruiken voor de winter. Maar die shark ziet r gewoon vet uit!
Maar genoeg over de helm, terug naar de motor keuze :P
 
Laatst bewerkt:
Na het nodige leeswerk, en wat rondbellen heb ik besloten om de jacht te openen naar een Honda Shadow :)
 
IMaus, als je spreekt van een bredere tank...de Shadow 750 is al een stuk breder dan de 600. Heb zelf een 750 Black Widow en bevalt me veeeeel beter dan de 600 die ik eerst had.

Eens m'n huis af is, ga ik me ook zo'n helmpje aanschaffen trouwens :D
 
750 is inderdaad ook erg mooi, ook met de teller op de tank. Vind ik wel zijn charme hebben.
prijs technisch springen ze gelijk wel omhoog
 
Ik denk dat je voor je budget er wel eentje vindt in goede staat. Bovendien moet je al geen bredere tank kopen ;)

Ik heb er in ieder geval nog geen spijt van gehad.
Ik vind het iets rechter stuur ook wel iets hebben tov de 'gewone' uitvoering van de Shadows
 
Kleine update,

Nog steeds aan het zoeken naar een goed welwillend slachtoffer. Lees goede motor die bereid zich onder het "chopper mes" te laten plaatsen.

Inmiddels al veel modellen bekeken. Blijf wel hangen bij mijn hierboven aangegeven modellen maar ook inmiddels wat "iritatie" puntjes gevonden.

De shadow vind ik standaard aan de achterkant. Laten we het netjes formuleren voor er andere liefhebbers gelijk opgenomen moeten worden ivm hartaanval. "niet mooi"

Ik houd ervan dat de zitting "tegen" de achterste fender aankomt, als ik ga kijken naar de mogelijkheden dan wordt het een zitting op "veren" wat direct een groot gat geeft. + ik heb medelijden met de veren. (mijn formaat + bijhorend gewicht is geen catwalk formaat namelijk)

Inmiddels ook wel intruder bekeken. Standaard kan daar volgens mijn bronnen (lees google) ook al een 200 achterband op. Aandrijving is anderd (inderdaad) een pain in the ass (euh wallet) om te verbouwen. Dus als ik die zou kiezen wordt het max 200 achterband.


zucht, hoe meer ik opzoek. Hoe moeilijker het kiezen wordt :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan