Project Papazaki (Noppie`s caféracer)

Ben vandaag met m`n zelf op maat gemaakte buddy naar Drachten geweest. Oorspronkelijk van een Honda CBX550, toen zag ie er zo uit en ik had `m ooit op Marktplaats en het Motor-Forum gezet om gratis af te halen, niemand wilde `m hebben....



Het begin:





De vakman aan het werk:



Het begint al ergens op te lijken:




Het resultaat:




Thuis natuurlijk meteen passen:






Ik ben er erg tevreden over en er giga blij mee ! Anton bedankt !!!
 
Ik heb de onder/achterkant afgewerkt met een aluminium plaatje. Daar gaat straks het achterlichtje weer precies onder passen.

 
En voor de knipperlichten heb ik het volgende verzonnen (eentje klaar, rechts moet nog):







 
ziet er in grote lijnen goed uit, vind het alleen jammer dat daar waar het leer om de rand heen gaat, er toch vouwen in zitten, dat had naar mijn idee wel mooier gekund, maar het blijft doe het zelf werk natuurlijk, en dan is het zeker netjes gedaan.
 
Ja, dat van die vouwen vind ik zelf ook jammer. Maar volgens de bekleder verdwijnen ze als ie een keer een middag in de zon heeft gestaan. Zoals je begrijpt kan ik niet wachten tot het zomer wordt. En niet alleen daarom.... *O*
 
Lijkt het nu zo dat je buddy wat naar rechts wijkt t.o.v. de band?

Misschien is een flink bredere achterband wel een stuk cooler trouwens, maar dat moet wel op je velg passen natuurlijk...

Verder ben je heel goed bezig!
 
Lijkt het nu zo dat je buddy wat naar rechts wijkt t.o.v. de band?

Misschien is een flink bredere achterband wel een stuk cooler trouwens, maar dat moet wel op je velg passen natuurlijk...

Verder ben je heel goed bezig!
Dat lijkt idd zo, foto's geven een ietwat vertekend beeld. En misschien lijkt het ook zo omdat de linker schokker er even af is. De nieuwe achterband die er straks op komt zal ietsje breder zijn, maar verder dan 130 (tegen 120 origineel) denk ik dat ik niet kan gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog op zoek naar 2 bouten (rvs) waarmee in de onderste kroonplaat de vorkpoten vastgeklemd worden. M12x1,25 denk ik, maar weet het niet zeker (M12 natuurlijk wel). Weet iemand daar een adresje voor ?


 
Plooien in het zadel gaan denk ik in de zon niet weg :N
Als je niet tevreden bent gewoon ff terug naar bekleder.
Verder leuk project, ik lees mee.
 
Even kijken op internet of er een fabory vestiging bij jou in de buurt zit. Die hebben dat vast wel en verkopen gewoon bouten enz per stuk.
 
Maar weer eens een update....

De knippers en het achterlicht gemonteerd en in werking:













Een "undertray" gemaakt waar straks de electronica een plekje in zal krijgen:





En een nieuw RVS beugeltje voor het achterremreservoir:



Denk dat de nummerplaat straks maar met een beugel vanuit de achterbrug naar achter het achterwiel gefabriekt moet worden. Naast het achterwiel vind ik een beetje chopperachtig.
 
Zit met een dilemma.... Ik heb vandaag een oplossing gezocht voor de nummerplaatbevestiging, (zo'n ding schijnt er nou eenmaal op te moeten....) maar ik weet zelf eigenlijk niet of ik het wel mooi vind zo. En hoe het anders zou moeten ? Onder het achterlicht is niet genoeg ruimte, dan moet ie dusdanig vlak komen dat oom agent dat waarschijnlijk weer niet goed vindt. Kijk zelf maar en zeg wat je er van vindt:

b5b4b2b3ceaa1ba9c9924f818d63b9b8_zps4fee823c.jpg


87a5d3164ed8a4d2dcdde5a57a87b7e1_zpsa9e8c4a0.jpg


deb5e1ebc57d6cd403cf896b4c842c3b_zps1f7bf372.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan