Project Papazaki (Noppie`s caféracer)

Das niks zo.. Gewoon onder je achterlicht beetje schuin plaatsen.
 
Ben na het eten nog even terug de schuur in gegaan, nog een beetje geprutst....

74c0c73c7b88d99fded12d353d8dc25b_zps23de0d2a.jpg


e673f5b54c076473f81989f99be28b85_zps86bce2c5.jpg


2b534252800f2637f01bba69b4f65822_zps58088101.jpg


b5a7c97b14d736cd1f4d03c1113eab78_zps92eab9ea.jpg


928bfc689c6f8bf7e66138ea26b58fcd_zps74a7f879.jpg


Door de nummerplaat rond te buigen kan het net onder het achterlicht, ik hou zo precies genoeg veerweg over.
 
Kun je wat meer vertellen over hoe je die knipperlichten hebt gefrabiekt? Ziet er netjes uit!
De knippers kun je in Engeland bestellen voor €45,- incl. verzendkosten, maar je kunt ze ook in China bestellen voor net geen €6,- incl. gratis verzenden (per paar). Mag je raden waar ik ze vandaan heb.... *O* Aan de achterkant van de knippers zit M6 schroefdraad en de draad loopt daar doorheen. Ik heb op de achterkant van de framebuizen plaatjes gelast en daar schroefdraad in getapt. Knippers erop draaien (draden door de framebuizen gelegd), klaar !
 
Laatst bewerkt:
Tja rond vind ik nou ook weer niet zo mooi, maar het is al beter dan achter de band.
Als je hem recht houd zal het toch niet zo veel uitmaken kwa veerweg? Zet hem gewoon nog ietsje schuiner dan..
 
De knippers kun je in Engeland bestellen voor €45,- incl. verzendkosten, maar je kunt ze ook in China bestellen voor net geen €6,- incl. gratis verzenden (per paar). Mag je raden waar ik ze vandaan heb.... *O* Aan de achterkant van de knippers zit M6 schroefdraad en de draad loopt daar doorheen. Ik heb op de achterkant van de framebuizen plaatjes gelast en daar schroefdraad in getapt. Knippers erop draaien (draden door de framebuizen gelegd), klaar !

Je kan ook een paar rubber nuts in het frame drukken en daar je knippers op draaien. Die dingen zetten dan uit en zorgen dat het vast komt te zitten. Rubber holle wandpluggen zegmaar.
 
Tja rond vind ik nou ook weer niet zo mooi, maar het is al beter dan achter de band.
Als je hem recht houd zal het toch niet zo veel uitmaken kwa veerweg? Zet hem gewoon nog ietsje schuiner dan..
Ik zal morgen nog eens wat verder experimenteren.
 
Weer eens net iets anders, dus niks mis mee. Ik zou het zo laten. :Y Let wel op de nr.plaat verlichting voordat de Popoz beginnen te zeiken.
 
Super mooi project!!! Mooie zit, knipperlichten zijn ook erg mooi verwerkt .. De nummerplaat ziet er het beste uit zo onder de kont!.... Mooie topic om te volgen
 
Dank voor de complimenten !

Ik heb straks nog nieuwe balhoofdlagers nodig en de leverancier kan niet zeker zeggen welke maat erin moet. Nu ben ik nog niet zover dat ik de ouwe eruit kan halen om te kijken welke maat daar op staat. Weet hier iemand toevallig welke het moeten zijn ? Het betreft een Kawasaki Z750E uit 1980.
 
Vandaag een voorvorkstabilisator in elkaar geprutst waar het minimale nog te maken voorspatbordje op bevestigd gaat worden.





 
Het minimale spatbordje is klaar (moet uiteraard nog afgewerkt en in de juiste kleur gespoten worden):

e35675b9ffad24bccca11c91d6ce166a_zps53977417.jpg


En ik heb ook een kettingscherm gemaakt, alleen nog wel strak maken en polijsten:

e0b2edf794e1159e0960db0e6a8762ac_zps739b23b3.jpg


dfea7b5894d720537d08e821d8ed561d_zps06d39bf3.jpg
 
Mooi schermpje. Heb je die van een alu kokerprofiel gemaakt?
 
Mooi schermpje. Heb je die van een alu kokerprofiel gemaakt?
Was een alu hoekprofiel, de steuntjes heb ik er aan gelast (na een mislukte poging met Durafix toch maar alu lasdraad en 100% Argon gas gekocht) en toen wat speedholes erin geboord.
 
Speedholes _O- Dat lees ik wel eens vaker. Mooi woord voor simpele gaten ;)

Wil ook een nieuwe maken voor de Voxan. Maar liefst uit RVS en dan borstelen.
 
RVS heb ik eerst geprobeerd maar ik had geen dik genoeg RVS. Maar dat kan ook erg mooi zijn.
Enneuh speedholes.... Die heten toch zo omdat ie er sneller van wordt ? :9
 
Laatst bewerkt:
had je toch al een link gegeven?
Dank voor de complimenten !

Ik heb straks nog nieuwe balhoofdlagers nodig en de leverancier kan niet zeker zeggen welke maat erin moet. Nu ben ik nog niet zover dat ik de ouwe eruit kan halen om te kijken welke maat daar op staat. Weet hier iemand toevallig welke het moeten zijn ? Het betreft een Kawasaki Z750E uit 1980.
 
RVS heb ik eerst geprobeerd maar ik had geen dik genoeg RVS. Maar dat kan ook erg mooi zijn.
Enneuh speedholes.... Die heten toch zo omdat ie er sneller van wordt ? :9

Ja dat scheelt serieuze peekaa's denk ik ;)

Welke dikte RVS zou je minimaal toepassen dan?
 
Hmm.. lijkt mij wel erg zwaar worden dan. Die schermpjes die je doorgaans ziet lijken me niet veel dikker dan 1mm.
 
Zal dik genoeg zijn, maar ik kon het niet mooi krijgen. Dus uitgeweken naar alu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan