Project Papazuki

Something like this?:
(de std. 630 ketting staat ter vergelijk ook in)
[afbeelding]
Als je mij de volgende gegevens opstuur, dan kan ik het aantal kettingrolletjes wel uitrekenen:
A: type ketting
B: tandjes voor
C: tandjes achter
D: hart op hart afstand minimum
E: hart op hart afstand maximum

Greetz, Q
A: 530
B: 18
C: 50
D: 640 mm.
E: 670 mm.

De tandwielen zijn allebei besteld. D en E zijn ongeveer maten, is een beetje lastig meten.

Alvast bedankt Q !
 
Dat is idd een interessante site ! Zal er eens op mijn gemak voor gaan zitten.
 
A: 530
B: 18
C: 50
D: 640 mm.
E: 670 mm.

De tandwielen zijn allebei besteld. D en E zijn ongeveer maten, is een beetje lastig meten.

Alvast bedankt Q !

Via de eerder genoemde site zou je hier op uitkomen (check ff of de kolom Stock met jouw originele situatie overeenkomt), ben benieuwd of Q op hetzelfde uitkomt!
full
 
full


116 rollen =>645.82mm (scheelt geen koe met de hierboven genoemde 645.81mm)
118 rollen =>661.82mm
Ik zou voor 118 rollen kiezen, inkorten kan altijd nog.

Wat voor merk/typenr. voor en achterkettingwiel heb je nu gekozen?

Greetz, Q
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij Bike Side deze besteld: BIKE SIDE · Racing- & Performance-Parts - Classic & Performance en dan zoeken op 20-1329. Het achtertandwiel heb ik bij Motoport besteld en is volgens mij een JT 18 tands voor een GSX-R750.
Bij Motoport hadden ze het er over dat de max. kettinglengte die ze zo kunnen bestellen 120 schakels is. Die kan ik dan idd zo inkorten op de gewenste lengte.
Mooi om te zien zo dat je met deze combi nagenoeg dezelfde grootte en verhouding hebt dan met de standaard 630 configuratie ! Mr. Q bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Als ik t vergelijk, is dit denk maar een strijker wat af gegaan is.

Die verzonken brug is echt mooi man. Moet er bij mij vroeg of laat ook komen.
 
De achtervorklagers en lagerbussen waren duidelijk aan vervanging toe (rechts de nieuwe....):

1d6345aa3dd4aae0090f312de4b4e8ae_zps523cab65.jpg


En voor de te korte voorvork heb ik verlengers laten maken door de voorvorkverlengspecialist Carlo de Marchi (MF naam: carlow):

7de2f13b9293c7105e2490a19401c845_zpsd6897186.jpg


Gemonteerd ziet dat er zo uit:

2e18141c3963788b1605aa39c4e692c2_zpsbbf054a5.jpg


6df0f83db6c34c7cabc4b01d98852d52_zps695f50d0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeeerlijk! Ik wist niet eens dat dit zomaar kon?
Dat zet de deur open naar een heel aantal andere USD vorken die we pas kunnen maken.
 
Hij staat weer op z'n wielen, ik vind eigenlijk dat de achterkant nog wel iets hoger mag....

a5c157c25d1faa81152fd8be8d59a591_zpscb85ffa5.jpg


7e3345e64a0ac559331ef2c94cc43a2f_zpsf7c51ec8.jpg


707ba6070ddb1a707ba754034425b846_zps9718158d.jpg
 
Er zitten gewone naaldlagers in met binnenbussen. Ik ga er van uit dat als je de vetspuit erop zet er overal voldoende vet zal komen. Maar voor ie straks definitief in elkaar gaat zal ik dat eerst wel checken terwijl de vork eruit is.
En als het niet werkt, pech gehad. Het nippeltje kostte maar liefst 33 cent en het was misschien 10 minuutjes werk.
 
Laatst bewerkt:
Komt zeker een mooie lijn in maar als ik eerlijk ben is de vork optisch te lang(beetje tjopperachtig :X ),zou hem wat in de platen laten zakken.
Voor de rest lekker bezig Nop. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan