Pruttelende motor Suzuki Bandit GSF 1250

4 jul 2023
6
6
Beste mede Motor fanaten,

Allereerst hartelijk dank voor het toelaten op jullie forum.

Ik heb een technische vraag over mijn Suzuki Bandit GSF 1250 van 2009.

-Wanneer motor wordt gestart en warm gereden is er niets aan de hand en rijdt de fiets perfect.
Wanneer je na circa 20 min de gashendel eens lekker wil open draaien gaat de motor sterk inhouden en pruttelen en pakt dus niet meer lekker op.
Draai je de hendel dan vervolgens een stukje terug dan pakt de motor het wel weer op tot een maximum van circa 3500 rpm, je zult dus snel moeten opschakelen om snelheid te kunnen maken en houden.

-Na het parkeren van de fiets en het afzetten van het contact en je start vervolgens de motor opnieuw dan is de storing verdwenen en rijdt de fiets weer perfect totdat na circa 20 min het euvel zich weer open baart.

Er verschijnt geen melding van een F1 storingslampje o.i.d.
-Tank ontluchting is vrij en tijdens het rijden met het open van de tankdop maakt geen verschil.

Wat er ondertussen is gedaan:
-Nieuwe bougies NGK CR7E
-Brandstof filter pomp vervangen en tank gereinigd.
-Controle van de vacuumslangen rondom het gaskleppenhuis.

Iemand suggesties?
 
ook wanneer je niet parkeert, maar alleen contact aan en uit doet, of alleen wanneer de motor weer afgekoeld is?
Inderdaad ook tijdens niet parkeren, maar alleen contact uit en weer starten dan is de storing verdwenen om vervolgens na enige tijd weer op te treden.
Afgekoelde motor maakt dus in dit geval niets uit.
 
de meeste dingen zijn goed of niet goed en niet na 20 minuten opeens stuk en dan stekker eruit en erin het werkt weer 20 minuten. Het lijkt mij eerder een "computer" probleem. Harde reset achtig.
 
de meeste dingen zijn goed of niet goed en niet na 20 minuten opeens stuk en dan stekker eruit en erin het werkt weer 20 minuten. Het lijkt mij eerder een "computer" probleem. Harde reset achtig.
Afgelopen zaterdag hadden we de hoop om d.m.v. uitlezen een storingscode boven water te krijgen maar helaas stonden er geen codes opgeslagen.

Komende week gaat de monteur ermee verder, ik houdt jullie uiteraard op de hoogte.
 
Afgelopen zaterdag hadden we de hoop om d.m.v. uitlezen een storingscode boven water te krijgen maar helaas stonden er geen codes opgeslagen.

Komende week gaat de monteur ermee verder, ik houdt jullie uiteraard op de hoogte.
dat had je ook wel kunnen verwachten: Er verschijnt geen melding van een F1 storingslampje o.i.d.
 
Maar heb je de foutcode uit de display proberen te vogelen of heb je de SDS software van suzuki eraan gehangen?
Dat maakt nogal wat uit.

Bij het laatste kun je de brandstofdruk uitlezen......
Er is gebruik gemaakt van de SDS software van Suzuki.
Een controle van signaalwaarden van de diverse sensoren zette ons helaas niet op een spoor.

Brandstofdruk beoordelen is een goede tip die we zeker gaan toepassen.

We gaan een trip maken met de SDS eraan gekoppeld en dan zien wat er gebeurd met de diverse referentie spanningen en druk wanneer de storing gaat opspelen.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Bandit 1250 uit 2010.
Ik heb het idee dat het erger wordt wanneer de tank voorbij de helft leeg is, heb jij dat toevallig ook gemerkt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan