Radio wekt me nu als iemand op mijn erf loopt.

Die constructie is best! Het hoeft toch niet verkocht te worden? Ik vind het een goed initiatief en de uitvoering is inventief

Ik ben als elektrieker doorgegroeid naar Telefonie en daardoor dus in de IT terecht gekomen...

Maarrehhh, als er één ploeg is die er een teringbende van maken zijn het ICT-ers! Prik Prik prik die RJ45 erin en als het ledje brandt zijn ze weg, modems en routers hangen aan patchcables, 5 meter aansluitsnoeren in patchkasten om een patch te maken van 50 cm, blades op patchkasten :r... Maar wel voldoening voor mij, die het betaald allemaal op mag kalefateren
Telefonici hebben van huis uit een ding meegekregen vanuit de kruisverdelers. die moeten er gelikt uitzien, en zo proberen we de patchkasten en serverruimten ook te maken






Een Casemodder is geen ICT-er maar een computerhobbyist.

Ik installeer nog weleens patchkasten (dus de andere kant van de connectoren en verder het pand in) en het is inderdaad jammer als je dan een mooie installatie hebt opgeleverd, inbedrijf gesteld en gecertificeerd en dat de klant vervolgens gewoon lukraak maar wat snoeren gaat patchen..

Of dat men perse een cat 6a installatie wil (compleet met certificering) en dat ze vervolgens gewoon met droge ogen durven te zeggen dat ze cat 5e patchsnoeren besteld hebben :')
 
Dan zal ik wel een autist zijn denk ik, Ik ben installateur en dat soort fratsen haal ik thuis ook niet uit hoor! :+

Ik ben inspecteur arbeidsmiddelen volgen de richtlijnen van de Arbowet, zal de eerste keer zijn dat ik mijn elektrische gereedschappen, klimmateriaal etc. nog ga
keuren.:z
 
Dan zal ik wel een autist zijn denk ik, Ik ben installateur en dat soort fratsen haal ik thuis ook niet uit hoor! :+

Klopt.

Bij een bouwvakker is het huis vaak een bouwval, geen tijd.
Bij een Schilder net zo.
Misschien is het ook een kwestie van prioriteiten stellen!?:+
 
Ik ben inspecteur arbeidsmiddelen volgen de richtlijnen van de Arbowet, zal de eerste keer zijn dat ik mijn elektrische gereedschappen, klimmateriaal etc. nog ga
keuren.:z

Klopt, dat is vaak een onzinnig klerewerk.
Ik zou dat werk trouwens ook niet kunnen, ik zou me kapot schamen.
Hardstikke goede hijsbanden kapotsnijden omdat er een klein beschadigingetje aanzit8)7

Het geld word je als bedrijf gewoon uit de zak gesneden.
 
Dan zal ik wel een autist zijn denk ik, Ik ben installateur en dat soort fratsen haal ik thuis ook niet uit hoor! :+


Ik denk het... Ik heb ook dat ouwe TSI, maar fratsen haal ik wel uit. Ik moet wel
 
Ik denk het... Ik heb ook dat ouwe TSI, maar fratsen haal ik wel uit. Ik moet wel
In het bedrijfsleven kun je je geen fratsen meer veroorloven.
Grote bedrijven zijn wel zo op veiligheid gebrand en het scoren van zo min mogelijk ongevallen.
Als ze je daar als werknemer of contractor betrappen op het overtreden van de veiligheids- en huisregels betrappen kun je gelijk het terrein verlaten. Bij kleinere bedrijven, technische diensten en service diensten/storings monteurs wordt er heus nog wel geïmproviseerd. Je moet wel maar als er wat gebeurt zijn de rapen gaar.
 
Nee, thuis. Maar ik vertik het om in een ziekenhuis dat nog niet opgeleverd is met brandvrije kleding, veiligheidsschoenen, een helm en valbeveiligingsharnachement een ekauhau meting uit te gaan voeren. Dat gaat lekker met een voedingswagentje in korte broek op gympies...
 
Arme TS komt niet meer terug zo. Heeft hij zo een goed begin gemaakt om zijn motor te beveiligen, duiken we allemaal de NEN-normen in...

Ik vind het (leek) top! Kan je niet iets verzinnen om de schuur/motor onder spanning te zetten als de bewegingsmelder signaal geeft?
Heb je ook meteen geen kattenpoten meer op je zadel of egels in de schuur. Ook de kleine medemens onder de meter heeft dan geen kans...
 
Arme TS komt niet meer terug zo. Heeft hij zo een goed begin gemaakt om zijn motor te beveiligen, duiken we allemaal de NEN-normen in...
Het zal je buurman zijn die potentieel brandgevaarlijk bezig is. Nou maak ik me daar niet druk om; mijn buurman zal het niet zijn. Er is niemand die een postzegel met drie graspollen 'erf' noemt.
 
Arme TS komt niet meer terug zo. Heeft hij zo een goed begin gemaakt om zijn motor te beveiligen, duiken we allemaal de NEN-normen in...

Ik vind het (leek) top! Kan je niet iets verzinnen om de schuur/motor onder spanning te zetten als de bewegingsmelder signaal geeft?
Heb je ook meteen geen kattenpoten meer op je zadel of egels in de schuur. Ook de kleine medemens onder de meter heeft dan geen kans...
Een alarminstallatie die aan de kleurcodering voldoet is natuurlijk een lachertje, dan is het enkel het rode gekrulde draadje doorknippen en de twee zwarte met elkaar doorverbinden. Sjees, we moeten het de dieven niet te gemakkelijk maken.
 
Klopt, dat is vaak een onzinnig klerewerk.
Ik zou dat werk trouwens ook niet kunnen, ik zou me kapot schamen.
Hardstikke goede hijsbanden kapotsnijden omdat er een klein beschadigingetje aanzit8)7

Het geld word je als bedrijf gewoon uit de zak gesneden.

Niet helemaal waar.
Een instantie hoort niet het materiaal van de klant 'kapot te snijden'.
De keurende instantie keurt het wel of niet goed, is het niet goed dan gaat het ongecertificeerd
terug naar de klant (klant is immers nog altijd eigenaar van het spul).



Stel:

VB1:
Een van je hijsbanden, heeft een heel klein rafeltje.
Aaahjoh, ken geen kwaad, snij af dat rafeltje..
Vervolgens wordt de band gebruikt bij een last (en dus 'stress' veroorzaakt op de band), het kleine rafeltje, wordt in mum van tijd groot
en KLAP!!!! Daar lig je last op de grond aan diggelen met je collega er onder..
Dan heeft je werkgever (of jij zelf) toch wat uit te leggen aan iemand...

VB2:
De band is 'bevuild' met bv wat verf/smurrie/iets ish achtigs...
Je kan niet wat voor chemische reactie dit kan veroorzaken icm de hijsband (onder 'stress').

Echter, is het wel weer zo, dat in beide gevalen de banden niet goed gekeurd worden,
jou werkgever jou voorziet van nieuwe, en de oude afgevoerd moeten worden..
Dan mag jij ze wel weer thuis voor prive gebruiken...

Dat is dan wel weer krom, (afhankelijk van het eigen gezonde verstand en staat van de banden uiteraard..)
 
Laatst bewerkt:
Het gebeurt wel. Ik heb het al vaak genoeg gezien, zo'n groot formaat stanleymes in mooie paarse en groene hijsbanden zetten omdat op 1 plaats een sneetje zit in de buitenmantel wat niets doet. (Daar binnenin zit dat witte koord wat niet beschadigt mag zijn).
Je kunt van alles zeggen, oké veiligheid voor alles, maar zulke bedrijven als Mennis die keuren doen het er ook naar.

Ik heb ook meegemaakt met een cursus heftruck op 1 van de 4 vestigingen, dat aan de cursusgever werd gevraagd of zo'n dure bak met hydrauliekbediening verplicht was. Dat is er voor dat als de chauffeur onwel word, de man in de bak de lepels kan laten zakken.
Dat waren 2 personen van een andere vestiging die twijfelden aan de verplichting, en zo'n bak was bij onze vestiging afgekeurd tijdens een veiligheidskeuring dus er "moest" een nieuwe komen.
De cursusleider hield bij hoog en laag vol dat hydraulische bediening verplicht was maar je proefde wel dat hij wat onzeker werd.
Een maand later was een andere vestiging aan de beurt met hefyruchcursus en er was een andere cursusgever.
Dezelfde vraag werd gesteld en deze man was er absoluut van overtuigt dat dit niet verplicht was.
Dus je mocht gewoon de goedkope bak aanschaffen.

Hetzelfde bedrijf dat de cursussen gaf en 2 verschillende antwoorden:?:r
 
Sorry hoor maar als er geen noodvoorziening in zo'n hijsbak voor mensen zit mag er geen personen mee verplaatst worden.
Moet iig een noodstop in en een goede borging om de bak vast te zetten aan het hefbord.

Ff opgezocht. Moet een elektrisch/hydraulisch vrijgave systeem op zitten zodat de bak alleen verplaatst kan worden als de persoon in de bak daar vrijgave/toestemming voor geeft.
En nog wat randvoorwaarden zoals incidenteel gebruik, goede borging/bevestiging, goede communicatie, jaarlijks keuren enz. Is allemaal te vinden in de arbo regelgeving
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat van dat bakkie al wel een jaar of 7 à 8 geleden is. Het zou kunnen dat het al weer aangescherpt is. Toch waren die 2 collega's aardig op de hoogte, waren echt geen domme boeren.
De bedoeling is eigenlijk ook dat je een hoogwerker gebruikt en geen heftruck met bak.
Maar zo vaak hoef je per jaar ook niet in de bak, dus om daarvoor speciaal een hoogwerker aan te schaffen.

Het leek mij toen allemaal nogal willekeur.
Was in de technische dienst van een productiebedrijf.
1 keer per jaar komt er voor een paar weken een mannetje langs om alle hijsmiddelen te keuren.
Is niks mis mee maar je kunt ook overdrijven.
Ik ben bij genoeg bedrijven geweest en als je het materiaal bij sommige bekijkt word er zo te zien niets gekeurt. Toch heb ik eigenlijk nooit rare dingen gezien met iets beschadigde hijsbanden en ook niet met erger beschadigde hijsbanden.

Enigste was met 4 takells en 4 stroppen die gehuurd waren van een verhuurbedrijf.
De nieuwe hijsbanden waren helemaal overbelast en ingescheurt omdat het plafond aan de lage kant was en de machine héél zwaar.
De hijsbanden waren gewoon te licht voor de hoek waaronder gehesen werd.
Dat had falikant mis kunnen gaan.

Is trouwens wel aardig off topic dit:$:P
 
Ik denk dat dat van dat bakkie al wel een jaar of 7 à 8 geleden is. Het zou kunnen dat het al weer aangescherpt is. Toch waren die 2 collega's aardig op de hoogte, waren echt geen domme boeren.
De bedoeling is eigenlijk ook dat je een hoogwerker gebruikt en geen heftruck met bak.
Maar zo vaak hoef je per jaar ook niet in de bak, dus om daarvoor speciaal een hoogwerker aan te schaffen.
Ik zag dus vorige week onderweg op de fiets een dubbele schaarbak/hoogwerker en die hadden ze met de heftruck opgetild met twee man erin(!)
De heftruck stond op de hoogste stand en de bak zat helemaal op de voorkant van de lepels.
Ze waren iets aan de gevel van het bedrijfspand aan het slijpen. Ik moest even een paar keer kijken. :?:?_O-:X
 
YMvK en vergelijkbaar (VMvK en Vult) heeft geen beschermende aardmantel maar mag wel in de grond gelegd worden, onbeschermd op zo'n 60 cm maar mag ook ondieper mits de kabel in een beschermende buis gelegd wordt (Hostaliet slagvaste pijp of in metalen buis)

Dit is effe nieuw voor mij, dat met die stalen buis vind ik plausibel maar de overige opties gaan gewoon niet gebeuren, niet bij mij... wat een ander doet. Vind het maf hoor, dat het zo mag
 
Laatst bewerkt:
Je mag al niet meer op een ladder staan _O-
Dat mag wel maar daar zijn een paar regels aan verbonden. Je moet een harnasgordel dragen met een middenrailwagentje en de ladder moet voorzien zijn van een middenrail. Verder moet je een positioneringshaak gebruiken en dient de ladder goedgekeurd zijn door een bevoegde instantie. De ladder moet wel gezekerd zijn en niet om kunnen vallen natuurlijk. En je moet goeie instructies gehad hebben en naleven. En een mobiele telefoon bij je hebben met daarin voor geval van nood het nummer van gebouwbeheer. Werkschoenen S3 en een helm op.
 
Dat mag wel maar daar zijn een paar regels aan verbonden. Je moet een harnasgordel dragen met een middenrailwagentje en de ladder moet voorzien zijn van een middenrail. Verder moet je een positioneringshaak gebruiken en dient de ladder goedgekeurd zijn door een bevoegde instantie. De ladder moet wel gezekerd zijn en niet om kunnen vallen natuurlijk. En je moet goeie instructies gehad hebben en naleven. En een mobiele telefoon bij je hebben met daarin voor geval van nood het nummer van gebouwbeheer. Werkschoenen S3 en een helm op.


Ik mis in dit verhaal eigenlijk alleen 'een beetje het gezond verstand aanzetten' ... :+
 
Ik mis in dit verhaal eigenlijk alleen 'een beetje het gezond verstand aanzetten' ... :+
Dan vul ik aan;

...maar je kunt ook gewoon je gezonde verstand gebruiken en niet die ladder op gaan, dan kun je er ook niet vanaf vallen. Vermijd dan ook andere klim, hef of hijsmiddelen. De gevaren die je riskeert op het moment dat je een lift betreed kun je niet overzien aangezien je niet weet hoe een lift werkt en alles zit dicht dus je ziet ook nog eens niets, onnodig gevaarlijk. Dan heb je nog glazen liften, glas kan dan wel alles laten zien maar dan kun je nog niet beoordelen of het allemaal (on)veilig is en bovendien kan glas breken en komen er splinters bij de situatie, extra gevaar dus. Het beste wat je kunt doen om elke vorm van gevaar te bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.....
 
Dan vul ik aan;

...maar je kunt ook gewoon je gezonde verstand gebruiken en niet die ladder op gaan, dan kun je er ook niet vanaf vallen. Vermijd dan ook andere klim, hef of hijsmiddelen. De gevaren die je riskeert op het moment dat je een lift betreed kun je niet overzien aangezien je niet weet hoe een lift werkt en alles zit dicht dus je ziet ook nog eens niets, onnodig gevaarlijk. Dan heb je nog glazen liften, glas kan dan wel alles laten zien maar dan kun je nog niet beoordelen of het allemaal (on)veilig is en bovendien kan glas breken en komen er splinters bij de situatie, extra gevaar dus. Het beste wat je kunt doen om elke vorm van gevaar te bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.....


Véél beter zo! _O- Ik wilde eerst zodadelijk op de motor stappen (want sodeju wat een mooi weer!) maar nu blijf ik maar op de bank zitten, denk ik.
 
Véél beter zo! _O- Ik wilde eerst zodadelijk op de motor stappen (want sodeju wat een mooi weer!) maar nu blijf ik maar op de bank zitten, denk ik.

Elke dag begeef ik me in dergelijke situaties, hef en hijsmiddelen zijn er om ervoor te zorgen dat je je op een relatief comfortabele manier kunt bewegen en objecten kunt verplaatsen zonder je te bezeren of blesseren. Deze installaties zijn onderhevig aan richtlijnen en de gebruiker zal wanneer hij zich aan de instructies houd die in de handleiding vermeld staan in staat zijn normaal te werken zonder ellende. Daarom mogen wij ook zelf niet keuren, een slager die zijn eigen vlees keurt, daar zijn verschillende instanties voor. Ik onderhoud, repareer en modificeer meer niet. Misschien is het niet te vinden omdat het niet openbaar is maar bijna 100% van de “ongemakken” die gebeuren zijn wat wij noemen “gebruikersfouten” welke door het niet lezen en naleven van de handleiding zijn ontstaan.
Het gebruik van gezond verstand is nodig want anders zou ik elke dag...
1956306E-F73C-4DC7-9F68-B36313D33C2F.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan