Remklauw werkt niet goed (gs500e)

MotoChaly

MF'er
26 jun 2003
119
0
Leimuiden
Heb sinds een tijdje een Suzuki GS500E. Omdat ik nog geen rijbewijs heb stond die nu aantal weekjes stil in de garage. Alleen zat de remklauw nu helemaal vast (bleef al wel beetje hanger eerder). Dus die los gehaald en schoongemaakt en dat probleem is nu over. Maar wat me opviel is dat van de twee zuigers, maar 1 naar buiten komt wanneer ik de remhandle aantal keer inknijp. De andere zuiger kan vrij heen en weer bewegen, houdt ik de remklauw op zijn kop zie je de zuiger zo verschuiven. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen is? Voordat ik mijn rijbewijs heb wil ik wel graag mijn remmen in orde hebben...
 
ff uitelkaar slopen en reviseren, dit is niet goed... Er komt 1 kamer niet 'op druk', lijkt me dat er een kanaaltje verstopt zit.

Dus uitelkaar, goed schoonmaken, nieuwe keerringen & stofringen erin...

Het zijn immers je remmen, kunnen af en toe best handig zijn! :o
 
is toch logisch dat er maar een zuigertje beweegt?
degene met de minste weerstand komt in beweging maar als je die met een vinger tegenhoud dan moet wel die ander naarbuiten komen.
ze staan inwendig met elkaar in verbinding dus beide kamers hebben dezelfde druk.
je kunt nog beide zuigers zover mogelijk naarbuiten laten komen om het stukje droge wandje van olie te voorzien,daarna weer terug duwen/draaien met tang en het glijd weer gesmeerd. :}
 
Laatst bewerkt:
Achter de ene zuiger staat gewoon GEEN druk. De ene zuiger zit er zogezegt los in. En de zwaartekracht bepaald welke kant die opgaat, afhankelijk van hoe je de remklauw dus houd glijdt die zo naar binnen of naar buiten.

Ik zal eens kijken hoe ik hem open kan maken en vervolgens schoonmaken. Hoop dat dat gaat lukken. Iemand nog meer onderdelen naast stofringen en keerringen die ik dan maar beter direct kan vervangen? Remblokken zijn in ieder geval nog wel goed...
 
Achter de ene zuiger staat gewoon GEEN druk. De ene zuiger zit er zogezegt los in. En de zwaartekracht bepaald welke kant die opgaat, afhankelijk van hoe je de remklauw dus houd glijdt die zo naar binnen of naar buiten.

Ik zal eens kijken hoe ik hem open kan maken en vervolgens schoonmaken. Hoop dat dat gaat lukken. Iemand nog meer onderdelen naast stofringen en keerringen die ik dan maar beter direct kan vervangen? Remblokken zijn in ieder geval nog wel goed...

L :+ L

Ik ben benieuwd wat je verprutst hebt.
 
Achter de ene zuiger staat gewoon GEEN druk. De ene zuiger zit er zogezegt los in. En de zwaartekracht bepaald welke kant die opgaat, afhankelijk van hoe je de remklauw dus houd glijdt die zo naar binnen of naar buiten.

Ik zal eens kijken hoe ik hem open kan maken en vervolgens schoonmaken. Hoop dat dat gaat lukken. Iemand nog meer onderdelen naast stofringen en keerringen die ik dan maar beter direct kan vervangen? Remblokken zijn in ieder geval nog wel goed...

Er is dus echt iets mis, je hoort gewoon druk op beide kamers te hebben. Uitelkaar die hap! Denk dat er kanaaltje verstopt zit, moet haast wel. Maak de bussen die eruit komen ook goed schoon, anders gaan je keerringen snel lekken. Voor de rest zitten er niet zoveel onderdelen in. Gebruik wel nieuwe remvloeistof en ontlucht de handel goed.

Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan