Remklauwen piston seals

Disaster-Master

Vuâh Meistâh sins ‘9-23
Donateur
26 feb 2009
30.182
104.520
Ik ben opzoek naar een setje seals voor een remklauw revisie.
Iemand enig idee waar ik dat kan vinden voor een beetje normale prijs ?

Het is voor een SV1000 remklauw, dat is links en rechts een vierzuiger remklauw, Tokico, worden ook gebruikt op diverse GSXR600/750 modellen... Volgens het boek moet ik daar part nummer 59100-29830 hebben voor alleen de seals of voor een complete set met ook de pistons zou ik 59100-35870 moeten hebben.
Echter hebben de GSXR weer andere type nummers voor de complete set met de cups..
Maar de seals hebben dan wel weer het zelfde partnummer.. beetje verwarrend zo..

Ik vind deze seals her en der voor 25 dollar ofzo per set, ik moet er dan 2 hebben.
Maar dan is de verzending weer zo achterlijk hoog, 44 USD bijv bij partzilla..

Maar hier in NL zijn ze echt 50/60 euro per kant..
Beetje duur geintje zo voor 16 rubbertjes..

Iemand tips waar ik deze goedkoper kan vinden ?
Op ebay kom ik ze ook niet echt tegen als ik op het part nummer zoek..
 
Laatst bewerkt:
Iedereen dank voor de hulp..
Heb deze set besteld met dus originele zuigers en O-ringen voor pakweg 5 tientjes..

Alternatief niet oem suzuki zat ook op 5 tientjes met de verzending..
Heb ik liever dit :Y

Al met al dus de helft goedkoper als bij de dealer :]
 
Ja idd :Y

Als ik bij het partnummer van deze kit de motor erbij zoek, en ik kijk daar dan weer naar het partnummer voor alleen een setje seals is dat het zelfde partnummer als bij de SV1000 klauwen dus ik verwacht geen problemen

En daarbij is het even duur; 5 tientjes voor imitatie ringen of 5 tientjes voor originele remzuigers en ringen.. uiteindelijk geen moeilijke keuze..
 
Meende even dat je de binnendiameter van de "O" ringen bedoelde, en hoop nu dat ik het niet goed gelezen heb, en je de binnendiameter van de zuiger bedoeld hebt ;)
dat denk ik :)

Gelijke seals/rubber ringen, alleen de zuigertjes zelf zijn dikker uitgevoerd. En wss ander metaal.

Het zal dus gaan passen.

Ik vind het zelf wel interessant om te weten waarom een merk bij twee modellen dezelfde remklauw gebruikt, maar andere rem-zuigers toe past. Iemand een idee?
 
Ik ben opzoek naar een setje seals voor een remklauw revisie.
Iemand enig idee waar ik dat kan vinden voor een beetje normale prijs ?

Het is voor een SV1000 remklauw, dat is links en rechts een vierzuiger remklauw, Tokico, worden ook gebruikt op diverse GSXR600/750 modellen... Volgens het boek moet ik daar part nummer 59100-29830 hebben voor alleen de seals of voor een complete set met ook de pistons zou ik 59100-35870 moeten hebben.
Echter hebben de GSXR weer andere type nummers voor de complete set met de cups..
Maar de seals hebben dan wel weer het zelfde partnummer.. beetje verwarrend zo..

Ik vind deze seals her en der voor 25 dollar ofzo per set, ik moet er dan 2 hebben.
Maar dan is de verzending weer zo achterlijk hoog, 44 USD bijv bij partzilla..

Maar hier in NL zijn ze echt 50/60 euro per kant..
Beetje duur geintje zo voor 16 rubbertjes..

Iemand tips waar ik deze goedkoper kan vinden ?
Op ebay kom ik ze ook niet echt tegen als ik op het part nummer zoek..

kijk eens wat er onder Zot staat.
 
dat denk ik :)

Gelijke seals/rubber ringen, alleen de zuigertjes zelf zijn dikker uitgevoerd. En wss ander metaal.

Het zal dus gaan passen.

Ik vind het zelf wel interessant om te weten waarom een merk bij twee modellen dezelfde remklauw gebruikt, maar andere rem-zuigers toe past. Iemand een idee?

Omdat het andere klauwen zijn ;)

Maar waarschijnlijk zal het wel goed gaan, gok ik.
Heb ik gehoord/gelezen... Me laten vertellen.

Het is ook maar een 0.5mm per kant van de seal, of was het in de diameter :? :? :?

Bestel ook maar gelijk remblokken in het ene geval, en remvloeistof in het andere _O-
 
Omdat het andere klauwen zijn ;)

Maar waarschijnlijk zal het wel goed gaan, gok ik.
Heb ik gehoord/gelezen... Me laten vertellen.

Het is ook maar een 0.5mm per kant van de seal, of was het in de diameter :? :? :?

Bestel ook maar gelijk remblokken in het ene geval, en remvloeistof in het andere _O-
Oh, dan heb ik niet goed gelezen :)

Ik ging even uit van gelijke klauwen, maar andere zuigers :)
 
Snap eigenlijk niet zo goed waarom je uitgerekend daar risico mee wil nemen voor een paar euro minder... :N

Bestel gewoon origineel bij de dealer en wees gegarandeerd van fatsoenlijke kwaliteit én werking!


Nou wil ik hier wel even op inhaken;
Originele seals bij de dealer zijn per set, per remklauw, 60 euro.
Dus dat maakt 120 euro voor alleen 2 setjes met seals.

De inmiddels bestelde seal en zuiger set voor 2 remklauwen a 55 euro hebben exact dezelfde seals, originele seals van suzuki en geen namaak spul, de seals in deze set hebben dezelfde partnummer als de seals die ik oorspronkelijk zou moeten hebben..

Dus risico nemen?
Nee dat denk ik niet...
Neem aan dat je het toch wel met me eens bent dat 120 euro voor 2 setjes rubberen ringentjes a 16 stuks een beetje aan de prijzige kant is vin je ook nie ?
 
Nou wil ik hier wel even op inhaken;
Originele seals bij de dealer zijn per set, per remklauw, 60 euro.
Dus dat maakt 120 euro voor alleen 2 setjes met seals.

De inmiddels bestelde seal en zuiger set voor 2 remklauwen a 55 euro hebben exact dezelfde seals, originele seals van suzuki en geen namaak spul, de seals in deze set hebben dezelfde partnummer als de seals die ik oorspronkelijk zou moeten hebben..

Dus risico nemen?
Nee dat denk ik niet...
Neem aan dat je het toch wel met me eens bent dat 120 euro voor 2 setjes rubberen ringentjes a 16 stuks een beetje aan de prijzige kant is vin je ook nie ?

Als het werkelijk 120 euro voor enkel de 16 seals is dan is dat erg duur. Weet ook niet of je deze prijs daadwerkelijk moet aftikken of dat we het hier hebben over de 'adviesprijs'.

Echter haakte ik in toen er gesproken werd over "aftermarket" en "misschien niet passen" en dan ben ik van mening dat je moet afvragen of de meerwaarde van veilig remmen niet belangrijker is dan goedkope onderdelen. Meer niet... ;)

(zag net met teruglezen dat jou voorkeur idd ook naar kwaliteit uitging :Y )
 
Laatst bewerkt:
Ah ok..
Ja die seals zijn echt 120 euro.. flinke prijs..
De set bestaat uit 8 seals en 1 ringentje waar de klauwen tegen elkaar aan zitten..

Bij CMSNL kost dat ex verzending 52,50 per set en bij de dealert (motoport) waren ze 58 nog wat per set.. Ik had ze ook wel gevonden in de US, bij partzilla bijv, maar dan kwam er 44 dollar verzending bij. Seals zelf waren 25 dollar een set. Scheelt flink met de NL prijzen voor precies het zelfde artikel..

Zal wel heul specieul rubber wezen voor die remzuigertjes ;)
Anyway..

Nu nog wachten op andere delen en dan kan de boel weer (weer...) in elkaar gezet worden..
 
dat denk ik :)

Gelijke seals/rubber ringen, alleen de zuigertjes zelf zijn dikker uitgevoerd. En wss ander metaal.

Het zal dus gaan passen.

Ik vind het zelf wel interessant om te weten waarom een merk bij twee modellen dezelfde remklauw gebruikt, maar andere rem-zuigers toe past. Iemand een idee?
Enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat alu zuigers (iets) lichter zijn en dus een lager onafgeveerd gewicht.

En het zijn exact dezelfde klauwen, op de zuigers na.
 
Laatst bewerkt:
Enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat alu zuigers (iets) lichter zijn en dus een lager onafgeveerd gewicht.

En het zijn exact dezelfde klauwen, op de zuigers na.
dat kan.

Kan ook een bewuste keuze zijn is sport of toer, en dus ander gebruik (ivm belasting van het materiaal).
Of een andere subleverancier.
Of klachten nav eerder gebruikt materiaal.
Of....
 
Die hebben wel wat te lijden ja... :X

Zorg ervoor dat je remmenvet gebruikt met het terugplaatsen van de cupjes want anders is de kans groot dat je je nieuwe seal(s) meteen verkloot!


Dat is een hele goeie tip. Ik had zoiets al bedacht door dat met remvloeistof te doen..
Maar na even zoeken kom ik castrol red rubber grease tegen wat ik hiervoor kan gebruiken..
Tast metalen delen en rubber niet aan.. en beter geschikt dan remvloeistof..

Maar wat mij nou onduidelijk is of ik daar nu alleen de seals moet insmeren daar waar de remzuiger langs de seal gaat, lijkt mij wel; dus seals in de remklauw, likje smeermiddel en dan de remzuiger erin... Hoef het niet op de remzuiger zelf te smeren toch?
Ik zag plaatjes op het net van iemand die dat wel deed toen ik er een beetje op ging zoeken maar volgens mij is dat niet de bedoeling en dat wordt 1 bende denk ik... elk vuil deeltje blijft er dan aan plakken..... :/
post-4110-0-42622600-1335912967.jpg


Dan de stof seal; hier zit een groefje in.. dat hoort zo :)
Neem aan dat ik die niet moet insmeren dan denk ik? anders zit dat vet daarin die groef te zitten..
 
Seals en zuigertjes licht insmeren met remolie, is puur voor het monteren, of met ATE vet. Ben daar zelf geen liefhebber van, hou het liever schoon en droog, vet verzameld mij teveel viezigheid.
 
:Z

Weer wat geleerd;
Je seals dus NIET insmeren met remvloeistof als "smeermiddel"
Waarom; er blijft een restant remvloeistof aan de buitenkant van de seal zitten welke in contact staat met de buitenlucht. En gezien de meeste wel weten dat remvloeistof water aan trekt gaat dat dus op termijn problemen geven; corrosie. Daarbij verouderd het water wat wordt aangetrokken door de remvloeistof je rubbere seals..

en dus alleen de seals insmeren en niet de hele zuiger zoals die kerel op het plaatje heeft gedaan..
idd ATE of Red Rubber Grease..
Staat er ook groot op :Y
Red_Rubber_Grease.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan