Rijbewijs vandaag aangevraagd, spoed ja/nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fully, Dit houdt dus in dat als ik via de normale manier m'n rijbewijs had aangevraagd en het een paar werkdagen zou duren, ik onder de nieuwe regeling val?


Bedankt voor de felicitaties trouwens :) wordt gewaardeerd.
Zoals ik het lees is de datum van het besluit tot afgifte bepalend. En volgens mij is dat het moment dat je met je bewijs van rijvaardigheid en je pasfoto's bij de balie van de gemeente staat. Dat je hem dan later ophaalt maakt niet uit.
 
De datum tot besluit van afgifte is dé bepalende datum. In deze situatie zou ik echter ook op zeker spelen en het rijbewijs met spoed aanvragen.
Mocht er iets fout gaan dan zit je aan een extra examen vast om over 2 jaar vol vermogen te mogen rijden, is toch wat duurder als een paar tientjes voor een spoed aanvraag.
 
Laatst bewerkt:
Fully, Dit houdt dus in dat als ik via de normale manier m'n rijbewijs had aangevraagd en het een paar werkdagen zou duren, ik onder de nieuwe regeling val?


Bedankt voor de felicitaties trouwens :) wordt gewaardeerd.

Bij mij staat gewoon de datum van aanvraag op mn pas. 6 juni geslaagd (2011), 8 juni aangevraagd en pas de 16e ofzo opgehaald. De 8e staat gewoon als datum op mn rijbewijs.. Dus al had je hem nu aangevraagd en over 3 weken pas opgehaald, dan nog staat gewoon de datum van aanvraag op je rijbewijs en hoor je dus in de oude regeling te vallen.


(had tentamens en toch nog geen motor, dus maakte niet uit wanneer ik hem ophaalde :+ )
 
Gefeliciteerd!! *O*

Zoals ik het lees is de datum van het besluit tot afgifte bepalend. En volgens mij is dat het moment dat je met je bewijs van rijvaardigheid (dit gaat tegenwoordig automatisch) en je pasfoto's bij de balie van de gemeente staat. Dat je hem dan later ophaalt maakt niet uit.

:^
 
Als je zo begint, heb je gelijk al mijn hart gewonnen. :Y


Daar doen we het voor :)

Uit de reacties blijkt dat het dus inderdaad niet nodig was geweest. Naja, van die drie tientjes ga ik niet dood ;)


Bedankt voor de felicitaties!!
enneeh het wordt een f2 dus een redelijk oude. Ik heb niet zo heul veul geld te besteden en f4 wordt eigenlijk net ff te gek.

Ik heb trouwens afgereden in een heel rustig gebied van Nederland (West-Friesland) rond Hoorn en Enkhuizen. Nu vraag ik me af in hoeverre dit verschilt met bijvoorbeeld Amsterdam of een andere grote stad. Zou ik me daar veilig een weg door het verkeer kunnen banen of kom ik dan te overlijden?
Ik vrees namelijk dat de mensen daar iets minder geduld/begrip zullen hebben voor mijn 'gestuntel' als beginneling _O-

Ik zal het meemaken, héh. Heb geen autorijbewijs namelijk. En redelijk weinig lessen op m'n motor (20-25) dus echt veel ervaring heb ik niet.

edit : honderd miljoen miljard spelfouten
 
Laatst bewerkt:
Daar doen we het voor :)

Uit de reacties blijkt dat het dus inderdaad niet nodig was geweest. Naja, van die drie tientjes ga ik niet dood ;)


Bedankt voor de felicitaties!!
enneeh het wordt een f2 dus een redelijk oude. Ik heb niet zo heul veul geld te besteden en f4 wordt eigenlijk net ff te gek.

ik heb een f2 uit 1991 ik zeg prima keuze.
 
Daar doen we het voor :)

Uit de reacties blijkt dat het dus inderdaad niet nodig was geweest. Naja, van die drie tientjes ga ik niet dood ;)


Bedankt voor de felicitaties!!
enneeh het wordt een f2 dus een redelijk oude. Ik heb niet zo heul veul geld te besteden en f4 wordt eigenlijk net ff te gek.

Ik heb trouwens afgereden in een heel rustig gebied van Nederland (West-Friesland) rond Hoorn en Enkhuizen. Nu vraag ik me af in hoeverre dit verschilt met bijvoorbeeld Amsterdam of een andere grote stad. Zou ik me daar veilig een weg door het verkeer heen kunnen banen of kom ik dan te overlijden?
Ik vrees namelijk dat de mensen daar iets minder geduld/begrip zullen hebben voor mijn 'gestuntel' als beginneling _O-

Ik zal het meemaken, héh. Heb geen autorijbewijs namelijk. En redelijk weinig lessen op m'n motor (20-25) dus echt veel ervaring heb ik niet.

Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs. Ja zal een van de weinigen zijn die gisteren heeft afgereden haha. Die F2 heeft trouwens 73kw, die zou je dus niet als 35kw mogen rijden.

Ikzelf heb afgereden in Zaandam, wat vergeleken met Amsterdam ook erg rustig is. Maar het rijden in Amsterdam, als beginnend rijder, is goed te doen hoor. Maar er is weinig aan om daar te gaan rijden vind ik. Maar als je daar ergens wezen moet, dan moet dat wel lukken.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs. Ja zal een van de weinigen zijn die gisteren heeft afgereden haha. Die F2 heeft trouwens 73kw, die zou je dus niet als 35kw mogen rijden.

Ikzelf heb afgereden in Zaandam, wat vergeleken met Amsterdam ook erg rustig is. Maar het rijden in Amsterdam, als beginnend rijder, is goed te doen hoor. Maar er is weinig aan om daar te gaan rijden vind ik. Maar als je daar ergens wezen moet, dan moet dat wel lukken.

Haha, Het was gister misschien wat koud maar de wegen waren gewoon goed hoor. Geen sneeuw gezien (op de weg dan). En inderdaad die cbr600 gaat hem niet worden op 35. Naja dat zal me eigenlijk een worst wezen, 25 is mans zat. En tjah af en toe moet ik nog wel eens naar Amsterdam vind ik zelf, en tot nu toe altijd de trein gepakt maar als het met de motor zou kunnen zou dat natuurlijk mooi zijn. Only one way to find out :)



Ze zeiden voor het examen begon nog iets over 'als het te koud is moet je een seintje geven dan leg ik het examen stop'. Nou dan mag koningin van de vrieskou wel heul erg d'r best doen. Ik had nog wel één grote blunder, ik ging de snelweg af en de bocht was vele malen scherper dan ik had verwacht. Dus ik ging helemaal naar de buitenbocht inplaats van mooi naar binnen. woops.


Misschien dat ik nog mensen tegen kom in de kop van Noord-Holland met een MF sticker. Is er nog een geheime handgroet die ik moet doen om te laten weten dat ik ook op MF zit (ook al is het nog maar sinds kort, telt wel al, toch? :P)

Bedankt voor het reageren trouwens. Ik had niet zoveel reacties verwacht! :}
 
Laatst bewerkt:
Oh top, is het ook jouw eerste motor?

ja 1e motor heb m sinds november 8-) probeer er zo veel mogelijk mee terijden nu vind ik het net te trikkie om tegaan maar vanaf zoon 7 graden rij ik weer rond.
dit is ie: (slechte foto van mobiel :/ ).

cbr002.jpg
 
Haha, Het was gister misschien wat koud maar de wegen waren gewoon goed hoor. Geen sneeuw gezien (op de weg dan). En inderdaad die cbr600 gaat hem niet worden op 35. Naja dat zal me eigenlijk een worst wezen, 25 is mans zat. En tjah af en toe moet ik nog wel eens naar Amsterdam vind ik zelf, en tot nu toe altijd de trein gepakt maar als het met de motor zou kunnen zou dat natuurlijk mooi zijn. Only one way to find out :)



Ze zeiden voor het examen begon nog iets over 'als het te koud is moet je een seintje geven dan leg ik het examen stop'. Nou dan mag koningin van de vrieskou wel heul erg d'r best doen. Ik had nog wel één grote blunder, ik ging de snelweg af en de bocht was vele malen scherper dan ik had verwacht. Dus ik ging helemaal naar de buitenbocht inplaats van mooi naar binnen. woops.


Misschien dat ik nog mensen tegen kom in de kop van Noord-Holland met een MF sticker. Is er nog een geheime handgroet die ik moet doen om te laten weten dat ik ook op MF zit (ook al is het nog maar sinds kort, telt wel al, toch? :P)

Bedankt voor het reageren trouwens. Ik had niet zoveel reacties verwacht! :}


Psst Het Honda CBR600F/FS Topic deel 97 "Captain Slow" Kunnen we doorgaan over je (toekomstige) CBR :X *O*
 
Laatst bewerkt:
Oh het gaat zeker te erg off-topic :P


Nou dan closen we dit maar? moet een modje waarschijnlijk doen want ik zie geen close of sluiten knop


Hartstikke bedankt voor de reacties iedereen.

Kusjes timo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan