Route Zuid-Holland naar Spa Francorchamps

bliksem

Die hard MF'er
19 jun 2006
950
0
Beste lui,

Binnenkort ga ik naar Spa Francorchamps voor een dagcursus circuitrijden. Ik ben van plan een dag eerder te gaan en een hotelletje te pakken zodat ik er een relaxte dag van kan maken.

Nou wil ik graag een mooie route naar Spa rijden en eventueel ook terug naar huis. Alleen ik kan hier wel wat hulp gebruiken. Het lukt mij namelijk niet om met huidige routeplanners die ik op internet kan vinden, om een route te kiezen met zo min mogelijk snelweg. Het liefst helemaal geen snelweg natuurlijk. Wie kan me hierbij helpen? Ik zou graag een 'toeristische' route willen. Alle tips zijn welkom.

Greetzzz.
 
Ja maar dan zit ik al bijna op me bestemming. Het gaat mij juist om die reis naar Spa en niet om de omgeving daar. Maar je hebt wel gelijk, ik heb al op google earth gekeken en genoeg tourroutes daar.
 
Pak een Michelinkaart en neem de weggetjes die groen aangegeven zijn, dan komt het helemaal goed ;)
 
vanuit maatricht naar de plank, bij margraten rechtsaf, st martensvoeren, aubel, battice, jalhay, hockai, en dan spa...
zoek maar es op de kaart
 
Na een beetje zoeken in oude topics op 't forum, ben ik op Map24 gestuit. Met deze routeplanner kan ik een route plannen met verschillende opties. Zo heb ik dus een route nu, zonder snelweg, alleen dat ding is wel 18 a4tjes groot. Dat werkt dus niet zo goed op de motor.

Op de andere site motorvision ben ik niet veel verder gekomen. Het wordt dus een paar uur goed puzzelen om een mooie route te maken en anders ga ik gewon richting Maastricht.

:]
 
Neem het advies van Spider aan. Koop een michelinkaart. De wegen met een groen lijntje d'rneffe zijn mooie routes en worden door michelin geadviseerd voor een ritje.

Have fun in spa!
 
Ja ik geloof dat je die kaarten bij ANWB kan kopen. Of vergis ik mij? Morgen ff langs ANWB tjekken voor een kaart.
 
Heb je geen vrienden die het programma OnRoute hebben? Daarmee kun je dit soort routes maken en dan afdrukken als roadbook. Dat doet nooit iemand omdat iedereen upload naar zijn GPS, maar het kan wel.
 
Laatst bewerkt:
ouuuuuu die was ik helemaaaaal vergeten. Ik heb hem pas geleden nog gedownloadt. O-)
 
langs de Lek Kinderdijk- Arnhem - Nijmegen (Berg en dal) -
langs de Maas richting Venlo - Roermond (mooie vesting stad) - Maastricht - Spa. :]
 
Zo ik heb de route met OnRoute uitgestippeld en ik heb een TOMTOM Rider gereserveerd bij een bedrijf die navigatiesystemen verhuurt. Dat wordt dus twee dagen touren en één dag circuit. Lekker een beetje van me vakantie genieten.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan