Maximus Decimus
MF veteraan
En dan hop naar Rotterdam
Zal vast goedkomen, heb je ook al op de ZX10 gereden, hoe beviel die ?
Wil ik eigenlijk ook morgen doen die 10 proberen.
We zullen zien morgen..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En dan hop naar Rotterdam
Zal vast goedkomen, heb je ook al op de ZX10 gereden, hoe beviel die ?
Morgen proefrijden op een S1000rr
Ben benieuwd
ik vind de 10 echt zo ongekend lelijk maar ze doen het zo rete goed op het circuit!!! ik denk dat het zeker niet tegenvaltWil ik eigenlijk ook morgen doen die 10 proberen.
We zullen zien morgen..
gewoon met je s1000rr de baan op, paar goeie banden erop en rijden,... R6je,..zit geen porrie in als je een 200pk machine bent gewend (neemt niet weg dat je met een R6 ook 40ers kan rijden,...)Mooie teksten weer...
Het kriebelt, sinds een zwaar ongeluk van een heel erg goede bekende van me staat het op straat rijden me tegen...
R6'je voor mijn eerste circuitmeters dan maar? Ratio zegt ja, emotie zegt ja, de bank zegt nog ff nee
ligt misschien aan mij maar waarom wil je in de grindbak gaan liggen?! als je gewoon beetje les neemt en LANGZAAM progressie maakt val je niet, wil jij binnen 1 jr en 5 circuitdagen 30 sec op je rondetijd winnen dan zou ik alvast een sloper bestellenJe zou zeggen, goed plan
Maar toch, aangezien ik van plan ben wel een keer of wat in de grindbak te gaan liggen heb je met weinig schade al snel een flinke schadepost te pakken. Kortom, beter een dedicated fiets waar je maximaal 4k op afschrijft als ie total loss is dan een nieuwe S1000 parkeren in de bandenstapel...
Als ik het volste vertrouwen zou hebben niet te vallen dan kan ik net zo goed op mijn S1000 stappen. Het financiële risico is echter wel een stuk groter en dat wil ik niet dragen.
Uiteraard heb je gelijk dat je op een circuit niet hoeft te vallen, ben ik helemaal met je eens. Het is ook zeker niet de intentie om te vallen maar het risico is er altijd. Daarom is mijn straatfiets ook volledig casco verzekerd.
Het 'in de grindbak liggen' is ook meer gekscherend bedoeld
setje slicks, goeie vering en een goeie marshall/voorrijder doet ook wonderencircuitkuipje en valblokjes kunnen al wonderen doen
Wij mochten toch maar 3 sessie's vrij rijden Leon ,maarre die klap op je was het vast wel waardhey zoep, ja lekker gereden, de laatste sessie niet meer afgemaakt, was nummer 8 van die dag, ik was leeg. 4 sessies voorrijden en 4 sessies vrijrijden,...ik ging achter ferry aan maar was een soort van harmonika, heel langzaam kon ik het dicht rijden, was ik op een paar motorlengtes, verkeer...en dan verlies je weer wat meters.
Bram Appelo was de snelste met 47ers (oude ruskenhoek), dan ferry met 49 dan ik met 50.05 helaas de 49 niet aangeraakt,...(was wel me doelstelling.) Maar onder de geluidspaal doe ik even gas dicht/gas open dus laat dat 0.3 sec zijn zit je er wel onder.
ik begon de dag met 54ers, weinig grip en een bonk hard voorkant. 2de sessie 53érs en t lukt niet om harder rond te gaan, te weinig vertrouwen in de voorkant.
Troy Corser hing er ook rond, want die ging later die dag met maudie naar Gross Doln duitsland voor de Race Academy. Heb m nog ff gevraagd over de setting aan de voorkant, overall heeft ie m 1 mm minder veervoorspanning gegeven en de rebound en compressie 2 klikjes minder. scheelde direct 3,5 sec... Ik wist dat het niet goed zat maar ik durfde ook niet weer ff wild te draaien dus dan maar even vragen aan onze topper Troy
De rest ben ik de beperking, Bram appelo kwam me voorbij in stekkenwal, met 15 per uur verschil ofzo, bwroap vroeg op t gas en meteen had ie weer een paar meter, remmen, bochtensnelheid bult was gelijk maar hij gaat gewoon veel eerder op t gas als ik...duikersloot / mandeveel idem, dus ik heb weer huiswerk,.... Maar lekker dagje gehad, leuke cursisten en lekker zelf kunnen rijden. dus top !
setje slicks, goeie vering en een goeie marshall/voorrijder doet ook wonderen
@ruud, ik snap je punt wel hoor...maar als je in groep 1 of 2 begint, en je rijdt je bmw op race modes knappe jonge als je m afschrijft,...op straat rij je toch ook binnen je eigen kunnen/marges, is op circuit niet anders ruud
edit; kijk naar Gox, die had ook 2 valpartijen achter de rug en die is vanaf scratch af aan begonnen en kijk nu hoe hij rond gaat ten opzichte van hoe die begon na t ongeluk, hulde daarvoor gewoon veel oefenen en voorlopig met een marshall blijven rijden brengt veel zekerheid en groei
Late reactie ivm vakantie: maar wat een heerlijke motor zeg Heel veel vertrouwen, en je voelt je heel snel thuis.ik zou t niet doen,...gaat je geld kosten,..want je wilt er eentje...
Leuk even kennis gemaakt te hebben. Wat betreft het verhaal van Troy: het lijkt zo gemakkelijk als hij het uitlegt (en voordoet bij de demo op het circuit), maar het valt in de praktijk nog niet mee...Ben van 26 t/m 28 Juli geweest en heb veel geleerd.
Mooie teksten weer...
Het kriebelt, sinds een zwaar ongeluk van een heel erg goede bekende van me staat het op straat rijden me tegen...
R6'je voor mijn eerste circuitmeters dan maar? Ratio zegt ja, emotie zegt ja, de bank zegt nog ff nee