S1000rr Deel 4:Laat remmen en vroeg op t gas, omdat het kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rockystar

full
 
hé Napo, ik was ff aan het kijken naar de live timing vanmiddag, paar bekenden reden, je ging lekker rond 1:50, maar in één keer was je weg... toch niets gebeurd?
 
hey zoep, ja lekker gereden, de laatste sessie niet meer afgemaakt, was nummer 8 van die dag, ik was leeg. 4 sessies voorrijden en 4 sessies vrijrijden,...ik ging achter ferry aan maar was een soort van harmonika, heel langzaam kon ik het dicht rijden, was ik op een paar motorlengtes, verkeer...en dan verlies je weer wat meters.

Bram Appelo was de snelste met 47ers (oude ruskenhoek), dan ferry met 49 dan ik met 50.05 helaas de 49 niet aangeraakt,...(was wel me doelstelling.) Maar onder de geluidspaal doe ik even gas dicht/gas open dus laat dat 0.3 sec zijn zit je er wel onder.

ik begon de dag met 54ers, weinig grip en een bonk hard voorkant. 2de sessie 53érs en t lukt niet om harder rond te gaan, te weinig vertrouwen in de voorkant.

Troy Corser hing er ook rond, want die ging later die dag met maudie naar Gross Doln duitsland voor de Race Academy. Heb m nog ff gevraagd over de setting aan de voorkant, overall heeft ie m 1 mm minder veervoorspanning gegeven en de rebound en compressie 2 klikjes minder. scheelde direct 3,5 sec... ;) Ik wist dat het niet goed zat maar ik durfde ook niet weer ff wild te draaien dus dan maar even vragen aan onze topper Troy ;)

De rest ben ik de beperking, Bram appelo kwam me voorbij in stekkenwal, met 15 per uur verschil ofzo, bwroap vroeg op t gas en meteen had ie weer een paar meter, remmen, bochtensnelheid bult was gelijk maar hij gaat gewoon veel eerder op t gas als ik...duikersloot / mandeveel idem, dus ik heb weer huiswerk,.... Maar lekker dagje gehad, leuke cursisten en lekker zelf kunnen rijden. dus top !:)
 
Mooie teksten weer...

Het kriebelt, sinds een zwaar ongeluk van een heel erg goede bekende van me staat het op straat rijden me tegen...

R6'je voor mijn eerste circuitmeters dan maar? Ratio zegt ja, emotie zegt ja, de bank zegt nog ff nee :P
 
ongelofelijk, Bram rijdt maar een paar dagjes per jaar, maar toch zo vegen :} jammer dat zijn carrière geen geluk kende destijds
 
Mooie teksten weer...

Het kriebelt, sinds een zwaar ongeluk van een heel erg goede bekende van me staat het op straat rijden me tegen...

R6'je voor mijn eerste circuitmeters dan maar? Ratio zegt ja, emotie zegt ja, de bank zegt nog ff nee :P
gewoon met je s1000rr de baan op, paar goeie banden erop en rijden,... *O* R6je,..zit geen porrie in als je een 200pk machine bent gewend (neemt niet weg dat je met een R6 ook 40ers kan rijden,...)
 
Je zou zeggen, goed plan ;)

Maar toch, aangezien ik van plan ben wel een keer of wat in de grindbak te gaan liggen heb je met weinig schade al snel een flinke schadepost te pakken. Kortom, beter een dedicated fiets waar je maximaal 4k op afschrijft als ie total loss is dan een nieuwe S1000 parkeren in de bandenstapel...
 
Je zou zeggen, goed plan ;)

Maar toch, aangezien ik van plan ben wel een keer of wat in de grindbak te gaan liggen heb je met weinig schade al snel een flinke schadepost te pakken. Kortom, beter een dedicated fiets waar je maximaal 4k op afschrijft als ie total loss is dan een nieuwe S1000 parkeren in de bandenstapel...
ligt misschien aan mij maar waarom wil je in de grindbak gaan liggen?! als je gewoon beetje les neemt en LANGZAAM progressie maakt val je niet, wil jij binnen 1 jr en 5 circuitdagen 30 sec op je rondetijd winnen dan zou ik alvast een sloper bestellen :)
 
Als ik het volste vertrouwen zou hebben niet te vallen dan kan ik net zo goed op mijn S1000 stappen. Het financiële risico is echter wel een stuk groter en dat wil ik niet dragen.

Uiteraard heb je gelijk dat je op een circuit niet hoeft te vallen, ben ik helemaal met je eens. Het is ook zeker niet de intentie om te vallen maar het risico is er altijd. Daarom is mijn straatfiets ook volledig casco verzekerd.

Het 'in de grindbak liggen' is ook meer gekscherend bedoeld ;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik het volste vertrouwen zou hebben niet te vallen dan kan ik net zo goed op mijn S1000 stappen. Het financiële risico is echter wel een stuk groter en dat wil ik niet dragen.

Uiteraard heb je gelijk dat je op een circuit niet hoeft te vallen, ben ik helemaal met je eens. Het is ook zeker niet de intentie om te vallen maar het risico is er altijd. Daarom is mijn straatfiets ook volledig casco verzekerd.

Het 'in de grindbak liggen' is ook meer gekscherend bedoeld ;)


circuitkuipje en valblokjes kunnen al wonderen doen
 
Laatst bewerkt:
circuitkuipje en valblokjes kunnen al wonderen doen
setje slicks, goeie vering en een goeie marshall/voorrijder doet ook wonderen ;)

@ruud, ik snap je punt wel hoor...maar als je in groep 1 of 2 begint, en je rijdt je bmw op race modes knappe jonge als je m afschrijft,...op straat rij je toch ook binnen je eigen kunnen/marges, is op circuit niet anders ruud *D

edit; kijk naar Gox, die had ook 2 valpartijen achter de rug en die is vanaf scratch af aan begonnen en kijk nu hoe hij rond gaat ten opzichte van hoe die begon na t ongeluk, hulde daarvoor *O* gewoon veel oefenen en voorlopig met een marshall blijven rijden brengt veel zekerheid en groei :)
 
Laatst bewerkt:
hey zoep, ja lekker gereden, de laatste sessie niet meer afgemaakt, was nummer 8 van die dag, ik was leeg. 4 sessies voorrijden en 4 sessies vrijrijden,...ik ging achter ferry aan maar was een soort van harmonika, heel langzaam kon ik het dicht rijden, was ik op een paar motorlengtes, verkeer...en dan verlies je weer wat meters.

Bram Appelo was de snelste met 47ers (oude ruskenhoek), dan ferry met 49 dan ik met 50.05 helaas de 49 niet aangeraakt,...(was wel me doelstelling.) Maar onder de geluidspaal doe ik even gas dicht/gas open dus laat dat 0.3 sec zijn zit je er wel onder.

ik begon de dag met 54ers, weinig grip en een bonk hard voorkant. 2de sessie 53érs en t lukt niet om harder rond te gaan, te weinig vertrouwen in de voorkant.

Troy Corser hing er ook rond, want die ging later die dag met maudie naar Gross Doln duitsland voor de Race Academy. Heb m nog ff gevraagd over de setting aan de voorkant, overall heeft ie m 1 mm minder veervoorspanning gegeven en de rebound en compressie 2 klikjes minder. scheelde direct 3,5 sec... ;) Ik wist dat het niet goed zat maar ik durfde ook niet weer ff wild te draaien dus dan maar even vragen aan onze topper Troy ;)

De rest ben ik de beperking, Bram appelo kwam me voorbij in stekkenwal, met 15 per uur verschil ofzo, bwroap vroeg op t gas en meteen had ie weer een paar meter, remmen, bochtensnelheid bult was gelijk maar hij gaat gewoon veel eerder op t gas als ik...duikersloot / mandeveel idem, dus ik heb weer huiswerk,.... Maar lekker dagje gehad, leuke cursisten en lekker zelf kunnen rijden. dus top !:)
Wij mochten toch maar 3 sessie's vrij rijden Leon ;) ,maarre die klap op je :$ was het vast wel waard _O-

Het was een heerlijk dagje Assen met goed raceweer en een geweldige sfeer :Y
 
setje slicks, goeie vering en een goeie marshall/voorrijder doet ook wonderen ;)

@ruud, ik snap je punt wel hoor...maar als je in groep 1 of 2 begint, en je rijdt je bmw op race modes knappe jonge als je m afschrijft,...op straat rij je toch ook binnen je eigen kunnen/marges, is op circuit niet anders ruud *D

edit; kijk naar Gox, die had ook 2 valpartijen achter de rug en die is vanaf scratch af aan begonnen en kijk nu hoe hij rond gaat ten opzichte van hoe die begon na t ongeluk, hulde daarvoor *O* gewoon veel oefenen en voorlopig met een marshall blijven rijden brengt veel zekerheid en groei :)

Veel oefenen ja ik, kan het beamen, heb op Ales bij RA les genomen en heb vandaag op Assen gewoon even een dikke 5 seconden van mijn PR afgereden en rij nu vrij eenvoudig onder de 2 munuten met een beste tijd van 1:57,5!! :Y
Wel de Bult uit bijna een maga highsider gehad, fiets brak achter uit tot ie bijna helemaal dwars stond. Ik hing helemaal over mijn kuip toen ie zich met een slinger rechttrok (toch de DTC die me gered heeft??) Toen ik de volgende ronde de Bult pakte stond een hele dikke zwarte streep met een lengte van een meter of 25 denk ik. Dat was even schrikken maar ik al met al toch een heel geslaagde dag!! *O*
 
Natuurlijk hebben jullie gelijk dat ik net zo goed met de S1000 het circuit op kan. Circuitkuipjes en wat valblokken en je bent klaar, zeker in groep 1/2 achter een marshall..

Maar dat zit nu al niet goed tussen de oren, kun je nagaan als ik op t circuit rijd...
 
Goed punt Ruud.
Het moet tussen je oren goed zitten, anders ga je juist de fouten maken die je vreest te maken.
Ik begrijp je punt wel over een goedkope circuit fiets. Je gaat er niet van uit dat je je dure fiets af gaat schrijven. Maar als dat een punt is (en ik kan dat punt heel goed begrijpen vanuit financieel oogpunt), koop dan op zijn minst een 1000 als circuit fiets. een 600 is echt niet te vergelijken met een 1000 met oog op koppel en PK's.
 
Overigens, gisteren een dagje met een S1000RR mogen proefrijden. :]
Geen woorden voor.. wat een vermogen, wat een acceleratie en wat een remmen.
Ik ben verkocht :Y .... aleen de WAF staat nog in de weg. :$
 
Laatst bewerkt:
ik zou t niet doen,...gaat je geld kosten,..want je wilt er eentje... _O-
Late reactie ivm vakantie: maar wat een heerlijke motor zeg :9~ Heel veel vertrouwen, en je voelt je heel snel thuis.

Ben van 26 t/m 28 Juli geweest en heb veel geleerd.
Leuk even kennis gemaakt te hebben. Wat betreft het verhaal van Troy: het lijkt zo gemakkelijk als hij het uitlegt (en voordoet bij de demo op het circuit), maar het valt in de praktijk nog niet mee...
 
Mooie teksten weer...

Het kriebelt, sinds een zwaar ongeluk van een heel erg goede bekende van me staat het op straat rijden me tegen...

R6'je voor mijn eerste circuitmeters dan maar? Ratio zegt ja, emotie zegt ja, de bank zegt nog ff nee :P

Mmm, om ook nog maar eens in dit topic te reageren:

Laatst met de S1000 het circuit op geweest. Ik zat ook voorheen steeds te verkondigen dat ik het niet ging doen, financieel onverstandig, etc. Uiteindelijk zat het zo te kriebelen dat ik toch ben gegaan. Reed met de S1000 slechts 1 sec sneller als met de 848 vorig jaar. 2 weken later toch maar een circuitmotor gekocht (600rr) en daarmee was ik weer (tot nu toe hoop ik) 1 sec sneller als met de S1000. Verschil is toch een 60 pk ongeveer.

Dus op de beemert doe je (ik dan) automatisch toch wat rustiger, neemt niet weg dat ik me kapot geamuseerd heb erop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan