Schapenvacht tegen zadelpijn ?

TBone

Die hard MF'er
21 jan 2004
599
0
Delft
Ik weet het .... er zijn beter methoden om zadelpijn tegen te gaan. Nieuw zadel (corbin) zou waarschijnlijk het beste zijn, maar zowel gebrek aan geld als tijd (vertrek over anderhalve week voor 2-weekse motor vakantie richting noord-italie) zorgen ervoor dat ik die optie nu niet heb.

Vandaar dat ik op zoek ben naar andere tips om het rijden iets comfortabeler te maken. Ik rijd een dragstar 1100 classic en na >300 km krijg je echt een houten kont.

Nou hoor je wel eens dat een schapenvacht zou helpen. Het ziet er vast niet uit, maar als het helpt wil ik het wel proberen.

Iemand ervaringen hiermee ? Werkt het ? Zo ja, waar koop je zoiets en leg je zoiets gewoon los op je zadel of zijn er speciale "overtrekken" te koop voor motorzadels ?
 
_O- _O- :o

Edit:

Toch nog even serieus reageren, ik denk dat elk zadel wel pijn gaat doen na verloop van tijd als je maar lang genoeg op de motor zit. Zelfs een autostoel gaat als beton aanvoelen als je er langer dan twee uur in zit. Oplossing is gewoon vaak genoeg rust houden.

Maareh misschien kun je beter een paard kopen ipv. een motor, dan is de massage een stuk beter.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me onverstandig om iets los op je zadel te leggen en daar dan op te gaan zitten. Bedenk eens wat er gebeurt als je hard moet remmen? ;)
 
Ik heb het ook geprobeerd maar vond het waardeloos want je schuift iedere keer als je gas geeft of remt. Toch zijn er mensen die erbij zweren. Te koop bij de IKEA.

Andere oplossing, voorkomen dat je lang op dezelfde manier zit, dus veel binnendoor en zoveel mogelijk bochten.
 
Cruisers zit je gewoon niet goed op, teveel onderuit en dat is slecht voor je rug.. Doe je, denk ik, niet veel aan...

Gewoon geen haast hebben en niet al te lange afstanden willen rijden zal wel helpen.
 
Cruisers zit je gewoon niet goed op, teveel onderuit en dat is slecht voor je rug.. Doe je, denk ik, niet veel aan...

Gewoon geen haast hebben en niet al te lange afstanden willen rijden zal wel helpen.
sorry, maar na 300 km krijg ik op een sporttoer toch ook echt een houten reet. Doe je niets aan... Ik hoor trouwens wel goede verhalen over vervangingszadels (Corbin) e.o. speciale lucht zadels.

Ik weet niet of die er zijn voor de dragstar trouwens.
 
spaar gewoon voor een corbin. op mn vorige motor had ik er ook 1. eerst had ik mn twijfels, omdat dat ding keihard is. maar na 800 km op een dag te hebben gereden weet ik wel beter.
 
Misschien moet je ook eens een kidneybelt proberen, als je die al niet hebt.
Toen ik nog een kawa vulcan had heb ik daar heel veel aan gehad. Het ondersteunt je rug en je zit automatisch wat rechter en kost minder energie. Misschien heeft dat ook gelijk effect op je zadelpijn. Kost ook maar een paar tientjes.

Ik gebruik hem nu nogsteeds op langere afstanden.
 
@ Tbone

zou dit niet helpen? ;)

full
 
Laatst bewerkt:
sorry, maar na 300 km krijg ik op een sporttoer toch ook echt een houten reet. Doe je niets aan... Ik hoor trouwens wel goede verhalen over vervangingszadels (Corbin) e.o. speciale lucht zadels.

Ik weet niet of die er zijn voor de dragstar trouwens.
Je krijgt wel een houten reet, maar heb laastst op vakantie even een paar dagen op een cruiser rondgereden omdat mijn gereserveerde huurmotor er niet was, en dan doet echt alles pijn.. rug, nek, armen, benen..
 
laat je zadel opnieuw opvullen met bredere hardere vulling.
heb ik ook gedaan , het draagvlak is breder en groter geworden.
kosten 70,00euro.

tigerleathers in den haag.
 
Ik neem als ik kreupel gezeten ben gewoon een pauze.
Heb wel eens last van m'n schouder en knieën bij lange snelwegritten.
Even van de motor af en een stukje op en neer lopen, dat brengt de doorbloeding weer op gang.
Als het nodig is even tanken, en effe lekker iets drinken en een peuk opsteken.
Dan kan ik er weer minstens 100 km tegen. :]
 
Bij motozoom,wel duur
full


AIRHAWK buddykussen
 
Laatst bewerkt:
Airhawk kussen is inderdaad prima! Ik maak regelmatig lange tochten -- was dit jaar weer naar Corsica -- op mijn Kawa GTR. De Airhawk is super comfortabel, een aanrader.
 
Ja, een schapenvacht werkt echt tegen zadelpijn!

Mijn ouders zijn vorig jaar naar Polen gereden, beiden op 1 motor met een schapenvacht: Veel beter dan enkel je gewone zadel!

Dit jaar hebben ze op de motor 11 Europeesche landen aangedaan op de motorfiets, wederom met schapenvacht, wederom zweert men erbij!

Echter, bij dagen waarop meer dan 650 km wordt gereden begint de pijn volgens hun wel door te zetten naar je derriere...
 
Ik vind persoonlijk dat die losse dingen niet helpen tegen zadelpijn. De motor van mijn vriendin heeft een matig zadel (R1200R) en zij had er last van. Schaap geprobeerd en Airhawk, beiden gaven geen vermindering van de klachten. Nu heeft ze iets Corbin achtigs, dat is wel effectief. Het schaap heb ik zelf ook uitgeprobeerd tijdens een tocht van 2500 km in 5 dagen. Ik vond het geen geen verschil uitmaken of het er wel of niet op lag. Van verschuiven bij remmen had ik overigens geen last. Als ik mijn leren broek aan heb, schuif ik toch altijd wat met de kroonjuwelen richting de tank als er stevig geremd wordt. Ik denk TS dat jouw Dragstar ook niet direct gebouwd is om lange afstanden op te rijden. Daarvoor hang je teveel op je onderrug op dat soort motoren. Wil je echt leuk doorrijden dan moet je dat wel bij de aanschaf overwegen. Ik rij op mijn motor relaxed meer dan 1000 km per dag en heb vanaf 7-800 km wel de nijging om vaker te stoppen. Maar dan zegt mijn lief: If you'r gonna stop every hour, you're not getting anywhere. En ja dan rij ik maar weer door :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan