Schubert helm advies gewenst

ga er bij schubert maar van uit dat deze 8 jaar veilig mee kan, deze zijn van glasfiber gemaakt.

Het gaat niet alleen om de buitenkant maar vn om de binnenzijde: het schokabsorberende materiaal. Hierin zitten weekmakers die aan het verouderingsproces onderhevig zijn.
 
Heb al 5 jr een Concept en redelijk stil (met Alpine oordoppen),en dat voor een systeemhelm. En 2jr een S1 gehad,fenomenaal stil :} .
Snap eerlijk niet dat er toch nog veel mensen last hebben van windruis met een schuberth.De stilste helmen ter wereld op hebben en nog last van wind :? .
 
van fiber helmen word gezegd dat ze meer dan 10 jaar veilig zijn. En dan nog wie draagt er nu 10 jaar dezelfde helm(zomer rijders niet mee gerekend). Ik heb een Concept gehad, ligt er nog wel eentje van mijn flatgenoot en heb nu een S1 voor 299 bij louis gekocht. Heel gelukkig mee en stukken stiller dan de concept.
 
Het kan zijn dat de ruit van je motor er net voor zorgt dat de luchtstroom
vlak over de helm gaat. Met turbulentie bij de luchtgaten tot gevolg.

Misschien kun je de ruit verstellen? Op een lagere of juist hogere stand monteren?
Groot kans dat het dan over is!

De ruit heeft twee standen: hoog of heel laag. En met mijn oude Shoei helm heb ik er helemaal geen last van. In die review die ik gelezen heb, stond dat het door de air-vents kwam; als je die met je hand bedekt is het luide gebulder weg; ik heb het getest en het is ècht zo.
Ben net terug geweest bij de motorzaak; ik mag hem ruilen voor een S1 Pro; helaas niet voorradig dus nog even tot donderdag wachten.
Mijn man heeft deze ook en nergens last van... we wachten het af.
 
Heb al 5 jr een Concept en redelijk stil (met Alpine oordoppen),en dat voor een systeemhelm. En 2jr een S1 gehad,fenomenaal stil :} .
Snap eerlijk niet dat er toch nog veel mensen last hebben van windruis met een schuberth.De stilste helmen ter wereld op hebben en nog last van wind :? .

Ik snap het ook niet maar het is toch echt zo; het doet gewoon pijn aan mijn oren. Lees anders hier het stukje maar eens:
SCHUBERTH S1 Review - webBikeWorld
 
Nou, zojuist even een review gelezen over de S1, en het ligt niet aan mij dat ik zo veel lawaai hoor, maar door de twee air-vents die bovenop zitten. Ik hoop dat ik hem nog om kan ruilen voor een andere.
M'n man heeft de S1 Pro aangeschaft en die heeft idd nergens last van..
Ook niet als hij op jouw motor? Het geluidsniveau/gebulder van de wind verschilt namelijk enorm per motor ;)
 
Niets mis met overjarige helmen, en Schuberth is één van de betere merken.

Voor de mensen die over de aanschaf van een systeemhelm zitten te denken, begin volgend jaar komt de Schuberth C3 uit. Grote kans dat de C2's dan met flinke kortingen de deur uitgaan.

full
 
Ook niet als hij op jouw motor? Het geluidsniveau/gebulder van de wind verschilt namelijk enorm per motor ;)

Ik weet niet of het uit maakt; met mijn Shoei heb ik er namelijk helemaal geen last van.
Maar ik mag hem omruilen voor de S1 Pro; hopelijk gaat dat beter.
Waarom een nieuwe helm dan, als ik er met mijn Shoei geen last van heb? Nou.. die is al wat jaartjes oud en aan vervanging toe.
 
Heb al 5 jr een Concept en redelijk stil (met Alpine oordoppen),en dat voor een systeemhelm. En 2jr een S1 gehad,fenomenaal stil :} .
Snap eerlijk niet dat er toch nog veel mensen last hebben van windruis met een schuberth.De stilste helmen ter wereld op hebben en nog last van wind :? .

Kul.
Zelfs met de stilste helm ter wereld heb je windruis. Bij tests is gebleken dat zelfs met de stilste helmen er al gehoorschade optreedt als je langer dan een kwartier met snelheden boven de 80 km/u rijdt.
 
Kul.
Zelfs met de stilste helm ter wereld heb je windruis. Bij tests is gebleken dat zelfs met de stilste helmen er al gehoorschade optreedt als je langer dan een kwartier met snelheden boven de 80 km/u rijdt.

Lees!!;Met de concept nooit zonder doppen!Geen een systeemhelm is stil -O- .

Met de S1 binnen de kom en korte ritjes met max 60/70 km. p/u niet echt nodig.(en toch ook met korte ritjes :Y )
Maar bij langere ritten gaan er echt wel doppies(autoplasten)in m'n oortjes.
Weet wat lawaai (ook windruis) betekend voor je gehoor.Sluipt er langzaam in en met je gehoor gaat het NOOIT meer beter worden.......WAT ZEG JE. :( ............NOOIT :X .


Nu zullen er wel veel zijn die zeggen ,ach,dat valt wel mee ik hoor nog steeds goed hoor.
Of gemakzucht,gedoe met die doppen,vallen steeds en schoonmaken .
Maar dan ook niet janken als je wel minder gaat horen...
 
Nou luitjes, hier ben ik weer.. de S1 Pro was binnen dus ik er naar toe. Was hij eigenlijk nog te groot, en bij mijn kaken redelijk strak. Een maat kleiner zou betekenen: wel goed, maar bij de kaken nog strakker (het klemde gewoon zeg maar). Zucht... ik denk dat een Schuberth helm gewoon niet geschikt is voor mijn hoofd. Toch maar weer een Shoei genomen, de RAID; het gaat goed; nog wel windgeruis uiteraard maar geen gebulder meer aan mijn oren. Ik ga er denk ik nog wel de whisperkit op zetten.
Iemand hier ervaring mee toevallig?
 
Ik heb vandaag de S1 Pro binnengekregen. Pasvorm is goed, maar vooral aan de linkerkant komt er wind binnen aan de onderkant bij m'n oor. Dat geeft boven de 100km/u nog steeds gebulder. Vreemd genoeg is het links stukken erger dan recht. Helm zit wel recht op m'n hoofd en volgens mij heb ik best een symmetrische kop. Was bij m'n vorige helm en motor ook al zo, dus zal toch wel aan mij liggen...
 
Niets mis met overjarige helmen, en Schuberth is één van de betere merken.

Voor de mensen die over de aanschaf van een systeemhelm zitten te denken, begin volgend jaar komt de Schuberth C3 uit. Grote kans dat de C2's dan met flinke kortingen de deur uitgaan.

[afbeelding]

Volgens mij komt de C3 dit jaar, en waarschijnlijk al volgende maand, das over een paar daagjes :W http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/651146/a841d05e0bcff17ec2edbd464fc155e9

Lijkt het nu zo dat de Duitse uitvoering een ander zonneviezier heeft (Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit) welke vlak loopt t.o.v. een opstaande verandering rond de neus bij de Nederlandse uitvoering?
 
Laatst bewerkt:
Nou luitjes, hier ben ik weer.. de S1 Pro was binnen dus ik er naar toe. Was hij eigenlijk nog te groot, en bij mijn kaken redelijk strak. Een maat kleiner zou betekenen: wel goed, maar bij de kaken nog strakker (het klemde gewoon zeg maar). Zucht... ik denk dat een Schuberth helm gewoon niet geschikt is voor mijn hoofd. Toch maar weer een Shoei genomen, de RAID; het gaat goed; nog wel windgeruis uiteraard maar geen gebulder meer aan mijn oren. Ik ga er denk ik nog wel de whisperkit op zetten.
Iemand hier ervaring mee toevallig?

Die kit is zeker een aanrader! kost nog geen 40 euro en je hebt er zeker meer stilte voor terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan