Waar krijg je goed advies voor een nieuwe helm?

RickertMT

MF'er
5 apr 2007
123
130
Goedemorgen allemaal,

De Scorpion van mijn vriendin zit echt niet goed, drukt tegen haar voorhoofd met name op de snelweg. Dus we zoeken een nieuwe helm voor haar. Die van mij wordt in maart 7 jaar (Shoei NXR), is niet direct nodig, maar bij een goede deal ben ik ook bereid te kijken.
In 2017 ben ik enorm goed geholpen bij Hans van Wijk, volgens mij heette die man Ed. Maar die is vertrokken begreep ik van een oud-werknemer daar.

Nu ben ik een aantal keer in een winkel geweest van een grotere keten in Tilburg, maar je kan daar een kwartier bij de helmen staan zonder ze überhaupt naar je toe komen. Verkopen kunnen ze daar nog wel leren. Nu heb ik het idee dat er écht nog wel winkels zijn waar je echt goed geholpen kan worden wat betreft pasvorm, checken waar je op moet letten, hoe de helm zit etc.

We wonen in de regio van Breda, maar een uurtje rijden voor goede service is absoluut geen probleem hoor. Brabant, Zuid-Holland, Utrecht, Gelderland, we kunnen alle kanten op! Graag hoor ik dan ook ervaringen van anderen hier, waar we eventueel terecht kunnen.
 
Nu ben ik een aantal keer in een winkel geweest van een grotere keten in Tilburg, maar je kan daar een kwartier bij de helmen staan zonder ze überhaupt naar je toe komen. Verkopen kunnen ze daar nog wel leren.

Ik ken die winkel ook, nou is dat in eerste instantie een fysieke vestiging van een postorderbedrijf, dus de service in de winkel is wellicht wat lager dan bij een zaak die nog echt op fysieke verkoop is gericht. Maar ook daar geldt, als je hulp wilt hebben moet je er om vragen. Dus schiet volgende keer gewoon een medewerker aan en vraag of ze advies kunnen geven over een helm.

Persoonlijk heb ik er een hekel aan als ik meteen besprongen wordt door een verkoper. Dat geldt voor veel mensen, vandaar dat ze ook vaak een wat afwachtende houding aannemen. En sowieso helpt het om in de wat rustigere periode te gaan en dat is niet nu. Maar ook dan moet je even om hulp vragen.
 
Kijk eens wie er personal fitting heeft (Shoei).

Zal ongetwijfeld ook bij andere merken mogelijk zijn.

Wordt op je hoofd “afgesteld” middels extra padding etc.
 
Bedankt allemaal voor de reacties!

Nijmegen is ook geen probleem, dat is prima aan te rijden en nog een leuke regio om ergens te lunchen ook. Dus Termaat zetten we op de lijst erbij.
Shoei staat ook zeker hoog op het lijstje, zeker omdat ik daar gewoon al zo veel jaar lekker mee rond rijd. Ze gaat het liefste voor een systeemhelm (Dus kijken of de Neotec-II wat is)

Overigens; Shoei personal fitting, op mijn NXR ook zó veel profijt van gehad. Echt een top service van Shoei!

Ik ken die winkel ook, nou is dat in eerste instantie een fysieke vestiging van een postorderbedrijf, dus de service in de winkel is wellicht wat lager dan bij een zaak die nog echt op fysieke verkoop is gericht. Maar ook daar geldt, als je hulp wilt hebben moet je er om vragen. Dus schiet volgende keer gewoon een medewerker aan en vraag of ze advies kunnen geven over een helm.

Persoonlijk heb ik er een hekel aan als ik meteen besprongen wordt door een verkoper. Dat geldt voor veel mensen, vandaar dat ze ook vaak een wat afwachtende houding aannemen. En sowieso helpt het om in de wat rustigere periode te gaan en dat is niet nu. Maar ook dan moet je even om hulp vragen.

Dit is een andere winkel, maar ik weet welke jij bedoelt. Sowieso vind ik het enorm vervelend als ze je direct bespringen. Er is echter een verschil, ze komen niet naar je toe, maar we hebben ééns meer info gevraagd en er werd toen nou niet echt bepaald "goed" advies gegeven.
Ik zie graag dat iemand écht verstand ervan heeft. Want ik kan haar ook haar hoofd laten schudden en even aan haar helm zitten om te kijken of hij strak genoeg zit...

We hebben geen haast, dus we gaan ook na de zomer eens op pad, dan kunnen ze zeker beter de tijd voor ons nemen :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin en ik zijn goed geholpen bij voordeelhelmen.nl in Rijen. Ik wilde een Arai (moest speciaal besteld worden); ze hebben eerst een ‘gewone’ Arai van hetzelfde type laten komen om te passen, en toen ‘mijn’ uitvoering besteld. Mijn vriendin heeft daarna daar een Shoei gekocht; ook goed en deskundig advies gehad.
 
Mijn vriendin en ik zijn goed geholpen bij voordeelhelmen.nl in Rijen. Ik wilde een Arai (moest speciaal besteld worden); ze hebben eerst een ‘gewone’ Arai van hetzelfde type laten komen om te passen, en toen ‘mijn’ uitvoering besteld. Mijn vriendin heeft daarna daar een Shoei gekocht; ook goed en deskundig advies gehad.

Top, Rijen is vanaf ons helemaal goed aan te rijden. Daar gaan we dan zeker eens kijken! Zitten die nou inpandig bij MC Rijen?
 
Voordeelhelmen zit inderdaad in het pand van MC Rijen. Of is onderdeel van misschien wel.

Verder hebben kwamen deze nog in me op:
Chromeburner nieuwkuijk
Van Meel Made
MKC moto tilburg (of was je daar al geweest?)
Motorkledingstore Breda

Edit: gixxer-san was me net voor.
 
In breda zit toch ook MotorkledingStore? Heb daar wel goede ervaringen mee..
Zowel in Eindhoven.

En dat idee van "Een kwartier staan en niemand komt" ; dat vind ik altijd wel fijn.. kan je zelf rustig kijken zonder er meteen een verkoper zich op je stort. Je hebt een mond waar woorden uit komen (denk ik) ; gebruik die om hulp te vragen bij binnenkomst...

Als je momenteel bij bijv. Louis binnenloopt kan je geen service verwachten.. die hebben een personeelstekort. Die mogen überhaupt blij zijn dat ze de winkel draaiende houden (Tenminste de laatste keer dat ik daar kwam)
 
Ik ben al tot tweemaal toe enorm goed geholpen bij Motoport in Echt. En voor mijn vriendin bij MOKC in Venlo. Maar daar hebben ze geen Shoei volgens mij
 
Goedemorgen allemaal,

De Scorpion van mijn vriendin zit echt niet goed, drukt tegen haar voorhoofd met name op de snelweg. Dus we zoeken een nieuwe helm voor haar. Die van mij wordt in maart 7 jaar (Shoei NXR), is niet direct nodig, maar bij een goede deal ben ik ook bereid te kijken.
In 2017 ben ik enorm goed geholpen bij Hans van Wijk, volgens mij heette die man Ed. Maar die is vertrokken begreep ik van een oud-werknemer daar.

Nu ben ik een aantal keer in een winkel geweest van een grotere keten in Tilburg, maar je kan daar een kwartier bij de helmen staan zonder ze überhaupt naar je toe komen. Verkopen kunnen ze daar nog wel leren. Nu heb ik het idee dat er écht nog wel winkels zijn waar je echt goed geholpen kan worden wat betreft pasvorm, checken waar je op moet letten, hoe de helm zit etc.

We wonen in de regio van Breda, maar een uurtje rijden voor goede service is absoluut geen probleem hoor. Brabant, Zuid-Holland, Utrecht, Gelderland, we kunnen alle kanten op! Graag hoor ik dan ook ervaringen van anderen hier, waar we eventueel terecht kunnen.
Mijn man en ik zijn fantastisch geholpen bij de Motoport in Veldhoven. Ik moet zeggen: ik had niet heel veel positiefs gehoord en/of gemerkt van diverse Motoport filialen BEHALVE dat filiaal.

Een wat oudere vrouw (eigenaresse?) is degene die ons geholpen heeft.
 
Voordeelhelmen zit inderdaad in het pand van MC Rijen. Of is onderdeel van misschien wel.

Verder hebben kwamen deze nog in me op:
Chromeburner nieuwkuijk
Van Meel Made
MKC moto tilburg (of was je daar al geweest?)
Motorkledingstore Breda

Edit: gixxer-san was me net voor.

Chromeburner, check, gaat op het lijstje erbij!
MKC Tilburg ben ik dus al geweest.... Niet echt mijn winkel dus....
Motorkledingstore Breda zoals hierboven (en onder) vermeld, zet ik ook op het lijstje erbij.

In breda zit toch ook MotorkledingStore? Heb daar wel goede ervaringen mee..
Zowel in Eindhoven.

En dat idee van "Een kwartier staan en niemand komt" ; dat vind ik altijd wel fijn.. kan je zelf rustig kijken zonder er meteen een verkoper zich op je stort. Je hebt een mond waar woorden uit komen (denk ik) ; gebruik die om hulp te vragen bij binnenkomst...

Als je momenteel bij bijv. Louis binnenloopt kan je geen service verwachten.. die hebben een personeelstekort. Die mogen überhaupt blij zijn dat ze de winkel draaiende houden (Tenminste de laatste keer dat ik daar kwam)

Jammer om te horen van de fysieke winkel van Louis, zou toch mooi zijn wanneer je zo'n grote webshop hebt een mooie fysieke winkel mooi draaiend kunt houden.

Ik denk dat ik mijn opmerking / gevoel van destijds verkeerd overgebracht heb, want het is in mijn ogen zeker niet erg als je zelf gaat onderzoeken en er geen verkoper als Hyena op je duikt. Zéker waar. Alleen toen we wél om hulp gevraagd hadden, was de hulp gewoon niet zoals ik het zou willen. Maar ik had mijn opmerking over "kwartier staan en niemand komt" wat anders kunnen inpakken. Het is een kwestie van de wisselwerking tussen klant en verkoper, dus het kan ook bij mij of ons liggen. Niet zo zeer aan hen. Maar ik miste toen de deskundigheid van de hulp...

In de regio Breda is MC rijen een goede optie, maar pas morgen open.

Chromeburner in Nieuwkuijk heb ik ook heel goede ervaringen mee. Zij hebben een mega magazijn, dus enorm veel op voorraad. Ook op maandag open.

Chromeburner stond sinds zojuist al op de lijst, ook hun winkel is erg groot en compleet qua assortiment, plus magazijn is erg groot. Staat zeker hoog op het lijstje tezamen met MC Rijen / Voordeelhelmen.

Thanks allen!
 
Chromeburner, check, gaat op het lijstje erbij!
MKC Tilburg ben ik dus al geweest.... Niet echt mijn winkel dus....
Motorkledingstore Breda zoals hierboven (en onder) vermeld, zet ik ook op het lijstje erbij.



Jammer om te horen van de fysieke winkel van Louis, zou toch mooi zijn wanneer je zo'n grote webshop hebt een mooie fysieke winkel mooi draaiend kunt houden.

Ik denk dat ik mijn opmerking / gevoel van destijds verkeerd overgebracht heb, want het is in mijn ogen zeker niet erg als je zelf gaat onderzoeken en er geen verkoper als Hyena op je duikt. Zéker waar. Alleen toen we wél om hulp gevraagd hadden, was de hulp gewoon niet zoals ik het zou willen. Maar ik had mijn opmerking over "kwartier staan en niemand komt" wat anders kunnen inpakken. Het is een kwestie van de wisselwerking tussen klant en verkoper, dus het kan ook bij mij of ons liggen. Niet zo zeer aan hen. Maar ik miste toen de deskundigheid van de hulp...



Chromeburner stond sinds zojuist al op de lijst, ook hun winkel is erg groot en compleet qua assortiment, plus magazijn is erg groot. Staat zeker hoog op het lijstje tezamen met MC Rijen / Voordeelhelmen.

Thanks allen!
Goed om te weten van Chromeburner: in hun winkel zelf staat lang niet alles. Ze hebben een mooie grote wand met veel helmen, maar het kán zijn dat ze bijvoorbeeld op hun website helmen hebben die daar niet tussen hangen. Die halen ze Dan met alle liefde direct (!!) uit hun magazijn dus het kan lonen alvast een lijstje vanuit hun webshop te maken en mee te nemen.

Fijne winkel met fijne mensen.
 
Goedemorgen allemaal,

De Scorpion van mijn vriendin zit echt niet goed, drukt tegen haar voorhoofd met name op de snelweg. Dus we zoeken een nieuwe helm voor haar. Die van mij wordt in maart 7 jaar (Shoei NXR), is niet direct nodig, maar bij een goede deal ben ik ook bereid te kijken.
In 2017 ben ik enorm goed geholpen bij Hans van Wijk, volgens mij heette die man Ed. Maar die is vertrokken begreep ik van een oud-werknemer daar.

Nu ben ik een aantal keer in een winkel geweest van een grotere keten in Tilburg, maar je kan daar een kwartier bij de helmen staan zonder ze überhaupt naar je toe komen. Verkopen kunnen ze daar nog wel leren. Nu heb ik het idee dat er écht nog wel winkels zijn waar je echt goed geholpen kan worden wat betreft pasvorm, checken waar je op moet letten, hoe de helm zit etc.

We wonen in de regio van Breda, maar een uurtje rijden voor goede service is absoluut geen probleem hoor. Brabant, Zuid-Holland, Utrecht, Gelderland, we kunnen alle kanten op! Graag hoor ik dan ook ervaringen van anderen hier, waar we eventueel terecht kunnen.

Bij Termaat in Made kun je ook goed voor een helm kijken. Hebben er echt verstand van en doen ook personal fitting.
Dat is bijna om de hoek van uit Breda

Anders misschien nog bij louis.de in tilburg kijken, ik weet niet hoe hun service is.
 
Daar wordt je nog steeds goed geholpen, + personal fitting, zeker een aanrader.

Dat is fijn te horen. Ik had begrepen dat het helaas wel wat minder geworden is. Dus dan staat van Wijk nog steeds op het lijstje, wanneer we dichterbij huis niet slagen.

Ik heb gelukkig een simpel hoofd, Airoh, LS2 en Nolan/X-Lite perfect via internet.
Vroeger een AGV gehad die serieuze hoofdpijn gaf na twee uurtjes.
Not nice door de Eiffel.
Maar ja, hij was zo mooi. :')

Zo heb ik 4 jaar met een leren pak rondgereden waarbij mijn benen nogal begonnen te tintelen naar verloop van tijd, maar het zag er wel kicken uit op de Gixxer destijds. _O-
Voortaan is het dan ook pasvorm en functie voor looks.

Bij Termaat in Made kun je ook goed voor een helm kijken. Hebben er echt verstand van en doen ook personal fitting.
Dat is bijna om de hoek van uit Breda

Anders misschien nog bij louis.de in tilburg kijken, ik weet niet hoe hun service is.
Thanks! Je bedoelt Van Meel in Made gok ik. Dat is zeker dichtbij voor ons, nog dichterbij gezien ik "regio" Breda zei, we komen uit Made. :+
Qua prijs zitten die wel wat hoger dan anderen. Dus ik neig wel naar andere winkels.
 
Van te voren al even nadenken over welke helm je wilt scheelt al een hoop..

Stel je wilt een "Systeemhelm" in de kleur "Wit" van een "A merk" Dan vallen er al veel helmen af. En wordt het zoeken ook makkelijker dan dat je een winkel inloopt en zomaar een helm gaat zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan