Sjiefke
MF veteraan
48 zijn er dit jaar blijkbaar op kenteken gezet. Niet verkeerd denk ik...
Motorverkoopcijfers 2023 - Bakker Motors Zaandam
Motorverkoopcijfers 2023 - Bakker Motors Zaandam
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hou het niet zo exact bij en de software ook niet per lading. Zou zeggen tussen de 50 en 55 km. Ik heb dashboard op 'hoeveel te rijden' staan en die is best te gebruiken.
Gisteren leeg gereden en dan doet ie niet veel meer, maar dan is ie ook zuinig. Als ie dan vandaag van de lader komt, staat de teller op 79km te gaan. Maar zodra ik 5 minuten 70km/u rijd, zakt dat naar 60km te gaan.
Dus zolang je standje 1 in de stad rijdt, red je de 80km wel. Maar meer snelheid rijden ben je al gauw deel van je actieradius kwijt.
Vindt tot nu toe de bmw ce 02 veruit het leukstIk zit af en toe te twijfelen of ik zoiets zou willen voor woonwerk. Ik kom er toch steeds op uit dat de actieradius te krap is van een scooter. En nu lees ik jou ervaring.
Ze geven 80 km op maar in jouw praktijk kom je dus maar op 2/3 van die afstand.
Ik ga 60 km per dag rijden, elke dag laden heb ik niks op tegen maar ik wil het wel makkelijk kunnen halen. Zelfs met de 3e accu gaat het dan wat krap worden als ik het zo lees toch?
Ik rijd voornamelijk op 60 en 80 wegen, niet op de snelweg. Met de huidige motor rijd ik gemiddeld meer dan 65 km/u.
Zijn er scooters wil wel al verder kunnen? Ik heb ze nog niet gevonden.
Voordelen zouden voor mij zijn:
- geen onderhoud meer. (alleen bandjes vervangen)
- niet meer hoeven te gaan tanken. Thuis de stekker erin is geen moeite. Hij kan altijd binnen staan.
Ik heb verder geen eisen, wegligging/ uiterlijk e.d. vind ik niet belangrijk.
Opbergruimte heb ik niet nodig.
100 km/u moet hij wel kunnen halen.
Dit klinkt als een ce04 die kan precies wat je omschrijft.Ik zit af en toe te twijfelen of ik zoiets zou willen voor woonwerk. Ik kom er toch steeds op uit dat de actieradius te krap is van een scooter. En nu lees ik jou ervaring.
Ze geven 80 km op maar in jouw praktijk kom je dus maar op 2/3 van die afstand.
Ik ga 60 km per dag rijden, elke dag laden heb ik niks op tegen maar ik wil het wel makkelijk kunnen halen. Zelfs met de 3e accu gaat het dan wat krap worden als ik het zo lees toch?
Ik rijd voornamelijk op 60 en 80 wegen, niet op de snelweg. Met de huidige motor rijd ik gemiddeld meer dan 65 km/u.
Zijn er scooters wil wel al verder kunnen? Ik heb ze nog niet gevonden.
Voordelen zouden voor mij zijn:
- geen onderhoud meer. (alleen bandjes vervangen)
- niet meer hoeven te gaan tanken. Thuis de stekker erin is geen moeite. Hij kan altijd binnen staan.
Ik heb verder geen eisen, wegligging/ uiterlijk e.d. vind ik niet belangrijk.
Opbergruimte heb ik niet nodig.
100 km/u moet hij wel kunnen halen.
Vindt tot nu toe de bmw ce 02 veruit het leukst
Dit klinkt als een ce04 die kan precies wat je omschrijft.
Ik denk dat je er een beetje de hobby van moet in zien met zo’n elektrische scooter
En je zou een proefrit kunnen maken met zo’n ding bij deze temperatuur ( ik denk niet dat je bij veel kouder weer op zo’n ding stapt )
En wat betreft de accu van een gebruikte , bij auto’s is hij na twee ton nog 95%
Ik ben net even op en neer geweest naar Den Bosch op mijn Vespa gtv en ik denk dat ik daar niet veel meer dan twee liter benzine voor nodig had ( 60 km ) en dat is provinciale weg en snelweg
ce02 wordt op max 90km/h gezet en de 90km actieradius zal ie ook alleen halen met 50km/h gebruik (gezien er ook gewoon 2x 2kwh accus in zitten)Ik zit af en toe te twijfelen of ik zoiets zou willen voor woonwerk. Ik kom er toch steeds op uit dat de actieradius te krap is van een scooter. En nu lees ik jou ervaring.
Ze geven 80 km op maar in jouw praktijk kom je dus maar op 2/3 van die afstand.
Ik ga 60 km per dag rijden, elke dag laden heb ik niks op tegen maar ik wil het wel makkelijk kunnen halen. Zelfs met de 3e accu gaat het dan wat krap worden als ik het zo lees toch?
Ik rijd voornamelijk op 60 en 80 wegen, niet op de snelweg. Met de huidige motor rijd ik gemiddeld meer dan 65 km/u.
Zijn er scooters wil wel al verder kunnen? Ik heb ze nog niet gevonden.
Voordelen zouden voor mij zijn:
- geen onderhoud meer. (alleen bandjes vervangen)
- niet meer hoeven te gaan tanken. Thuis de stekker erin is geen moeite. Hij kan altijd binnen staan.
Ik heb verder geen eisen, wegligging/ uiterlijk e.d. vind ik niet belangrijk.
Opbergruimte heb ik niet nodig.
100 km/u moet hij wel kunnen halen.
zijn er wel, maar vaak stevig aan de prijs.Ik ga 60 km per dag rijden, elke dag laden heb ik niks op tegen maar ik wil het wel makkelijk kunnen halen. Zelfs met de 3e accu gaat het dan wat krap worden als ik het zo lees toch?
Ik rijd voornamelijk op 60 en 80 wegen, niet op de snelweg. Met de huidige motor rijd ik gemiddeld meer dan 65 km/u.
Zijn er scooters wil wel al verder kunnen? Ik heb ze nog niet gevonden.
uit ervaring: naast de bandjes zit er toch nog wel onderhoud aan: met name de remmen.Voordelen zouden voor mij zijn:
- geen onderhoud meer. (alleen bandjes vervangen)
- niet meer hoeven te gaan tanken. Thuis de stekker erin is geen moeite. Hij kan altijd binnen staan.
zijn er wel, maar vaak stevig aan de prijs.
een Strada (e-broh) haalt tussen de 120 a 190km per acculading (mixed snelweg-stadsverkeer), maar wie telt er nu dik 9000,- pleuro neer voor zoiets?
uit ervaring: naast de bandjes zit er toch nog wel onderhoud aan: met name de remmen.
sinds ik de remklauw van voor-rem heb moeten vervangen, omdat vuil etc. te lang zn werk kon doen (dacht toen ook nog dat alleen de bandjes onder onderhoud vielen), heb ik ong. een a twee keer in het jaar dat ik de boel wat extra aandachtig geef:
naast de remmen kijk ik ook naar bouten en moeren die losgetrilt kunnen zijn, maar ook (hangt af van model) het koellichaam van de controller.
deze zit bij mijn motor zodanig dat opgeworpen vuil van het voorwiel erbij kan.
effe schoonspuiten zodat het zn werk weer goed doet (vooral in de zomermaanden).
excuses; dat van die remklauw was van een e-scooter (ook een hobbyprojectje van me)Nog altijd goedkoper dan een bmw.
Dat een remklauw vast zit vind ik wel erg vlug.
Algehele controle/ schoonmaken zit er inderdaad wel bij, dat moet gewoon af en toe.
Wat voor iets heb jij?
Er zit geen verschil in bij de CE04 qua oudere en die van dit jaar. Allemaal zelfde accu en halen allemaal 130 km. Ik heb 1 van 2022 en die doet het echt prima, nu 7k gereden en haal nog steeds de maximale range. Met deze koude is het sowieso iets minder, nu zit ik ongeveer op 100 km ipv 120-130 km.Die geven 90 km als actieradius, als ik daar 2/3 van pak dan is het dus te weinig.
Of zie ik dit niet goed?
Ja dit lijkt erop. Lijkt wel weer meteen een grote motor te zijn.
Verder vind ik de aanschafprijs dan echt wel stevig. Dan moet hij lang mee gaan.
Gebruikt staan er enkele, maar die hebben dan ook weer een lagere actieradius.
Er zit geen verschil in bij de CE04 qua oudere en die van dit jaar. Allemaal zelfde accu en halen allemaal 130 km. Ik heb 1 van 2022 en die doet het echt prima, nu 7k gereden en haal nog steeds de maximale range. Met deze koude is het sowieso iets minder, nu zit ik ongeveer op 100 km ipv 120-130 km.
65 eerder ja, tenzij je in de stad max 45 km/u blijft rijdenWat is nou de range waar ik aan moet denken die je altijd wel haalt met de Segway? Ik neem aan dat 130km niet realistisch is.
Dat is jammer. Met een afstand van 32 km haal ik het heen en terug naar me werk. Maar daar zitten ook N-wegen bij. Ik zou dan nog ongeveer 30Km range overhouden... Dat vind ik echt nog te weinig.65 eerder ja, tenzij je in de stad max 45 km/u blijft rijden
Hoeveel km n weg ? Meer dan de helft ? Dan is terug reis wel.krap, wordt het lader meenemen om thuis te komenDat is jammer. Met een afstand van 32 km haal ik het heen en terug naar me werk. Maar daar zitten ook N-wegen bij. Ik zou dan nog ongeveer 30Km range overhouden... Dat vind ik echt nog te weinig.
Extra batterij kopen?Dat is jammer. Met een afstand van 32 km haal ik het heen en terug naar me werk. Maar daar zitten ook N-wegen bij. Ik zou dan nog ongeveer 30Km range overhouden... Dat vind ik echt nog te weinig.
Is ook optie, wel dure en je raakt behoorlijk bagage ruimte kwijt. Zal.heel persoonlijke.keuze zijnExtra batterij kopen?
Leuk dat je antwoordt! Ik zal voornamelijk binnendoor rijden en sommige stukken zijn N wegen waar je 100 mag. Ik twijfel om toch misschien voor een 125cc te gaan. De sym jet x en adx 125 spreken mij beide erg aan. Met een beetje opvoeren zullen ze denk ik net zo lopen als jouw nmax denk ik.Dat zal ik waarschijnlijk zijn. Ik heb een Yamaha NMAX 155. Fijn ding idd. Topsnelheid zo rond de 124 km/u, maar in de praktijk met de wind verkeerd haal je soms maar 110-115km/u en in slechte gevallen 105 km/u. Ga je er de snelweg mee op? Dan zou ik eerder iets van minstens 300cc kopen. Voor binnendoor is zo'n NMAX 155 echt wel fijn. De Segway is van 0 naar 50 a 60 wel net wat rapper.