segway 300se vs bmw ce02m1

Nee, en weet niet of je actieradius er van achteruit holt. Alles boven 60km/u of tegenwind iig wel. Dus slechte aerodynamische schermpjes gok ik ook..
 
hou het niet zo exact bij en de software ook niet per lading. Zou zeggen tussen de 50 en 55 km. Ik heb dashboard op 'hoeveel te rijden' staan en die is best te gebruiken.
Gisteren leeg gereden en dan doet ie niet veel meer, maar dan is ie ook zuinig. Als ie dan vandaag van de lader komt, staat de teller op 79km te gaan. Maar zodra ik 5 minuten 70km/u rijd, zakt dat naar 60km te gaan.
Dus zolang je standje 1 in de stad rijdt, red je de 80km wel. Maar meer snelheid rijden ben je al gauw deel van je actieradius kwijt.

Ik zit af en toe te twijfelen of ik zoiets zou willen voor woonwerk. Ik kom er toch steeds op uit dat de actieradius te krap is van een scooter. En nu lees ik jou ervaring.
Ze geven 80 km op maar in jouw praktijk kom je dus maar op 2/3 van die afstand.

Ik ga 60 km per dag rijden, elke dag laden heb ik niks op tegen maar ik wil het wel makkelijk kunnen halen. Zelfs met de 3e accu gaat het dan wat krap worden als ik het zo lees toch?
Ik rijd voornamelijk op 60 en 80 wegen, niet op de snelweg. Met de huidige motor rijd ik gemiddeld meer dan 65 km/u.

Zijn er scooters wil wel al verder kunnen? Ik heb ze nog niet gevonden.

Voordelen zouden voor mij zijn:
- geen onderhoud meer. (alleen bandjes vervangen)
- niet meer hoeven te gaan tanken. Thuis de stekker erin is geen moeite. Hij kan altijd binnen staan.

Ik heb verder geen eisen, wegligging/ uiterlijk e.d. vind ik niet belangrijk.
Opbergruimte heb ik niet nodig.
100 km/u moet hij wel kunnen halen.
 
Ik zit af en toe te twijfelen of ik zoiets zou willen voor woonwerk. Ik kom er toch steeds op uit dat de actieradius te krap is van een scooter. En nu lees ik jou ervaring.
Ze geven 80 km op maar in jouw praktijk kom je dus maar op 2/3 van die afstand.

Ik ga 60 km per dag rijden, elke dag laden heb ik niks op tegen maar ik wil het wel makkelijk kunnen halen. Zelfs met de 3e accu gaat het dan wat krap worden als ik het zo lees toch?
Ik rijd voornamelijk op 60 en 80 wegen, niet op de snelweg. Met de huidige motor rijd ik gemiddeld meer dan 65 km/u.

Zijn er scooters wil wel al verder kunnen? Ik heb ze nog niet gevonden.

Voordelen zouden voor mij zijn:
- geen onderhoud meer. (alleen bandjes vervangen)
- niet meer hoeven te gaan tanken. Thuis de stekker erin is geen moeite. Hij kan altijd binnen staan.

Ik heb verder geen eisen, wegligging/ uiterlijk e.d. vind ik niet belangrijk.
Opbergruimte heb ik niet nodig.
100 km/u moet hij wel kunnen halen.
Vindt tot nu toe de bmw ce 02 veruit het leukst
 
Ik zit af en toe te twijfelen of ik zoiets zou willen voor woonwerk. Ik kom er toch steeds op uit dat de actieradius te krap is van een scooter. En nu lees ik jou ervaring.
Ze geven 80 km op maar in jouw praktijk kom je dus maar op 2/3 van die afstand.

Ik ga 60 km per dag rijden, elke dag laden heb ik niks op tegen maar ik wil het wel makkelijk kunnen halen. Zelfs met de 3e accu gaat het dan wat krap worden als ik het zo lees toch?
Ik rijd voornamelijk op 60 en 80 wegen, niet op de snelweg. Met de huidige motor rijd ik gemiddeld meer dan 65 km/u.

Zijn er scooters wil wel al verder kunnen? Ik heb ze nog niet gevonden.

Voordelen zouden voor mij zijn:
- geen onderhoud meer. (alleen bandjes vervangen)
- niet meer hoeven te gaan tanken. Thuis de stekker erin is geen moeite. Hij kan altijd binnen staan.

Ik heb verder geen eisen, wegligging/ uiterlijk e.d. vind ik niet belangrijk.
Opbergruimte heb ik niet nodig.
100 km/u moet hij wel kunnen halen.
Dit klinkt als een ce04 die kan precies wat je omschrijft.
 
Vindt tot nu toe de bmw ce 02 veruit het leukst

Die geven 90 km als actieradius, als ik daar 2/3 van pak dan is het dus te weinig.
Of zie ik dit niet goed?

Dit klinkt als een ce04 die kan precies wat je omschrijft.

Ja dit lijkt erop. Lijkt wel weer meteen een grote motor te zijn.
Verder vind ik de aanschafprijs dan echt wel stevig. Dan moet hij lang mee gaan.
Gebruikt staan er enkele, maar die hebben dan ook weer een lagere actieradius.
 
Ik denk dat je er een beetje de hobby van moet in zien met zo’n elektrische scooter
En je zou een proefrit kunnen maken met zo’n ding bij deze temperatuur ( ik denk niet dat je bij veel kouder weer op zo’n ding stapt )
En wat betreft de accu van een gebruikte , bij auto’s is hij na twee ton nog 95%
Ik ben net even op en neer geweest naar Den Bosch op mijn Vespa gtv en ik denk dat ik daar niet veel meer dan twee liter benzine voor nodig had ( 60 km ) en dat is provinciale weg en snelweg
 
Ik denk dat je er een beetje de hobby van moet in zien met zo’n elektrische scooter
En je zou een proefrit kunnen maken met zo’n ding bij deze temperatuur ( ik denk niet dat je bij veel kouder weer op zo’n ding stapt )
En wat betreft de accu van een gebruikte , bij auto’s is hij na twee ton nog 95%
Ik ben net even op en neer geweest naar Den Bosch op mijn Vespa gtv en ik denk dat ik daar niet veel meer dan twee liter benzine voor nodig had ( 60 km ) en dat is provinciale weg en snelweg

Ik bedoelde lagere actieradius omdat het oudere modellen zijn. (met andere specs)
Niet zozeer omdat de accu's minder zouden zijn.
Hobby heb ik geen problemen mee ;)

Ik rij ook in de kou, bij gladheid heb ik een zijspan.
 
Ik zit af en toe te twijfelen of ik zoiets zou willen voor woonwerk. Ik kom er toch steeds op uit dat de actieradius te krap is van een scooter. En nu lees ik jou ervaring.
Ze geven 80 km op maar in jouw praktijk kom je dus maar op 2/3 van die afstand.

Ik ga 60 km per dag rijden, elke dag laden heb ik niks op tegen maar ik wil het wel makkelijk kunnen halen. Zelfs met de 3e accu gaat het dan wat krap worden als ik het zo lees toch?
Ik rijd voornamelijk op 60 en 80 wegen, niet op de snelweg. Met de huidige motor rijd ik gemiddeld meer dan 65 km/u.

Zijn er scooters wil wel al verder kunnen? Ik heb ze nog niet gevonden.

Voordelen zouden voor mij zijn:
- geen onderhoud meer. (alleen bandjes vervangen)
- niet meer hoeven te gaan tanken. Thuis de stekker erin is geen moeite. Hij kan altijd binnen staan.

Ik heb verder geen eisen, wegligging/ uiterlijk e.d. vind ik niet belangrijk.
Opbergruimte heb ik niet nodig.
100 km/u moet hij wel kunnen halen.
ce02 wordt op max 90km/h gezet en de 90km actieradius zal ie ook alleen halen met 50km/h gebruik (gezien er ook gewoon 2x 2kwh accus in zitten)
Dus de hoeveelheid energie die je meeneemt is zelfde als segway, ongeveer zelfde vermogen (11 / 10 Kw).

ce04 is serieus grotere machine en prijs ook. Met 148Volt systeem blijkbaar ook hogere snelheden mogelijk.
 
Ik ga 60 km per dag rijden, elke dag laden heb ik niks op tegen maar ik wil het wel makkelijk kunnen halen. Zelfs met de 3e accu gaat het dan wat krap worden als ik het zo lees toch?
Ik rijd voornamelijk op 60 en 80 wegen, niet op de snelweg. Met de huidige motor rijd ik gemiddeld meer dan 65 km/u.
Zijn er scooters wil wel al verder kunnen? Ik heb ze nog niet gevonden.
zijn er wel, maar vaak stevig aan de prijs.
een Strada (e-broh) haalt tussen de 120 a 190km per acculading (mixed snelweg-stadsverkeer), maar wie telt er nu dik 9000,- pleuro neer voor zoiets?
Voordelen zouden voor mij zijn:
- geen onderhoud meer. (alleen bandjes vervangen)
- niet meer hoeven te gaan tanken. Thuis de stekker erin is geen moeite. Hij kan altijd binnen staan.
uit ervaring: naast de bandjes zit er toch nog wel onderhoud aan: met name de remmen.
sinds ik de remklauw van voor-rem (bij mn e-scooter, voor de duidelijkheid) heb moeten vervangen, omdat vuil etc. te lang zn werk kon doen (dacht toen ook nog dat alleen de bandjes onder onderhoud vielen), heb ik ong. een a twee keer in het jaar dat ik de boel wat extra aandachtig geef:
naast de remmen kijk ik ook naar bouten en moeren die losgetrilt kunnen zijn, maar ook (hangt af van model) het koellichaam van de controller.
deze zit bij mijn e-motor zodanig dat opgeworpen vuil van het voorwiel erbij kan.
effe schoonspuiten zodat het zn werk weer goed doet (vooral in de zomermaanden).
 
Laatst bewerkt:
zijn er wel, maar vaak stevig aan de prijs.
een Strada (e-broh) haalt tussen de 120 a 190km per acculading (mixed snelweg-stadsverkeer), maar wie telt er nu dik 9000,- pleuro neer voor zoiets?

uit ervaring: naast de bandjes zit er toch nog wel onderhoud aan: met name de remmen.
sinds ik de remklauw van voor-rem heb moeten vervangen, omdat vuil etc. te lang zn werk kon doen (dacht toen ook nog dat alleen de bandjes onder onderhoud vielen), heb ik ong. een a twee keer in het jaar dat ik de boel wat extra aandachtig geef:
naast de remmen kijk ik ook naar bouten en moeren die losgetrilt kunnen zijn, maar ook (hangt af van model) het koellichaam van de controller.
deze zit bij mijn motor zodanig dat opgeworpen vuil van het voorwiel erbij kan.
effe schoonspuiten zodat het zn werk weer goed doet (vooral in de zomermaanden).

Nog altijd goedkoper dan een bmw.
Dat een remklauw vast zit vind ik wel erg vlug.
Algehele controle/ schoonmaken zit er inderdaad wel bij, dat moet gewoon af en toe.

Wat voor iets heb jij?
 
Nog altijd goedkoper dan een bmw.
Dat een remklauw vast zit vind ik wel erg vlug.
Algehele controle/ schoonmaken zit er inderdaad wel bij, dat moet gewoon af en toe.
Wat voor iets heb jij?
excuses; dat van die remklauw was van een e-scooter (ook een hobbyprojectje van me)
maar wat is vlug?
na pakweg 3 jaar er niet naar omgekeken te hebben (terwijl velen toch minstens 1x per jaar servicebeurt doen, waarbij er naar gekeken word), begon het wel tijd te worden.
overigens bleek maar één van de zuigers vast te zitten, de andere deed het nog, maar daardoor waren de remblokken scheef afgesleten.
bij t uit elkaar halen bleek vuil de boosdoener, en zaten er in de andere zuiger putjes van hele kleine steentjes, waardoor ie begon te lekken (zo kwam ik er ook achter).

ik rij zelf geen strada, maar een Bravo GLE (ook van E-broh), welke niet alleen veel goedkoper was, maar ook een kleinere accu.
haalt max 120kmpu, maar heeft daardoor een max actieradius van ong. 55km.
rij je vooral tussen de 60 en 80kmpu, kan je (in de praktijk) op zn best 106km halen voor ie weer een stopcontact nodig heeft.
dit is voor motor maatstaven belachelijk weinig, maar i.c.m. laadpunten bij bijv. dat terrasje of bezienswaardigheid onderweg voor mijn doen wel voldoende.
er past simpelweg geen grotere accupack in dat frame...
 
Die geven 90 km als actieradius, als ik daar 2/3 van pak dan is het dus te weinig.
Of zie ik dit niet goed?



Ja dit lijkt erop. Lijkt wel weer meteen een grote motor te zijn.
Verder vind ik de aanschafprijs dan echt wel stevig. Dan moet hij lang mee gaan.
Gebruikt staan er enkele, maar die hebben dan ook weer een lagere actieradius.
Er zit geen verschil in bij de CE04 qua oudere en die van dit jaar. Allemaal zelfde accu en halen allemaal 130 km. Ik heb 1 van 2022 en die doet het echt prima, nu 7k gereden en haal nog steeds de maximale range. Met deze koude is het sowieso iets minder, nu zit ik ongeveer op 100 km ipv 120-130 km.
 
Er zit geen verschil in bij de CE04 qua oudere en die van dit jaar. Allemaal zelfde accu en halen allemaal 130 km. Ik heb 1 van 2022 en die doet het echt prima, nu 7k gereden en haal nog steeds de maximale range. Met deze koude is het sowieso iets minder, nu zit ik ongeveer op 100 km ipv 120-130 km.

Sorry ik was in verwarring met de C evolution.
Teveel motoren gekeken denk ik, ik begin ze door elkaar te halen. ;)
100 km is een mooie score en voldoende voor mij
 
Wat is nou de range waar ik aan moet denken die je altijd wel haalt met de Segway? Ik neem aan dat 130km niet realistisch is.
 
65 eerder ja, tenzij je in de stad max 45 km/u blijft rijden
Dat is jammer. Met een afstand van 32 km haal ik het heen en terug naar me werk. Maar daar zitten ook N-wegen bij. Ik zou dan nog ongeveer 30Km range overhouden... Dat vind ik echt nog te weinig.
 
Dat is jammer. Met een afstand van 32 km haal ik het heen en terug naar me werk. Maar daar zitten ook N-wegen bij. Ik zou dan nog ongeveer 30Km range overhouden... Dat vind ik echt nog te weinig.
Hoeveel km n weg ? Meer dan de helft ? Dan is terug reis wel.krap, wordt het lader meenemen om thuis te komen
 
Ik heb een Segway 300se en ben echt tevreden. Alleen ga ik een half jaar naar een andere werkplek en twijfel om een extra batterij te nemen of toch de Segway in te ruilen voor een andere motorscooter. Hebben jullie tips of aanbevelingen? Zat zelf een beetje te kijken naar 125cc of 155/160cc qua verbruik echt top, alleen hebben jullie ervaring met de topsnelheid?
 
Dat zal ik waarschijnlijk zijn. Ik heb een Yamaha NMAX 155. Fijn ding idd. Topsnelheid zo rond de 124 km/u, maar in de praktijk met de wind verkeerd haal je soms maar 110-115km/u en in slechte gevallen 105 km/u. Ga je er de snelweg mee op? Dan zou ik eerder iets van minstens 300cc kopen. Voor binnendoor is zo'n NMAX 155 echt wel fijn. De Segway is van 0 naar 50 a 60 wel net wat rapper.
 
Dat zal ik waarschijnlijk zijn. Ik heb een Yamaha NMAX 155. Fijn ding idd. Topsnelheid zo rond de 124 km/u, maar in de praktijk met de wind verkeerd haal je soms maar 110-115km/u en in slechte gevallen 105 km/u. Ga je er de snelweg mee op? Dan zou ik eerder iets van minstens 300cc kopen. Voor binnendoor is zo'n NMAX 155 echt wel fijn. De Segway is van 0 naar 50 a 60 wel net wat rapper.
Leuk dat je antwoordt! Ik zal voornamelijk binnendoor rijden en sommige stukken zijn N wegen waar je 100 mag. Ik twijfel om toch misschien voor een 125cc te gaan. De sym jet x en adx 125 spreken mij beide erg aan. Met een beetje opvoeren zullen ze denk ik net zo lopen als jouw nmax denk ik.

De adx heeft dan een grotere tank inhoud, maar ook zwaarder. Dus denk dat de jet x weer zuiniger is.

Iemand nog tips of ervaringen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan