Simpele vraag: Waar lagers bestellen?

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.722
987
Almere
Ik heb diverse lagers nodig, 6 naaldlagers en wellicht nog wat kogellagers voor de velgen.

Waar kan ik ze voordelig bestellen? Cmsnl of msp maakt ze van goud denk ik, voor 6 naaldlagers ben ik al 140 euro kwijt.
 
Vooralsnog kan ik de benodigde maten niet in de webshops van de bovenstaande bedrijven vinden.
Ik zal dus sowieso moeten mailen. De lagers zijn, als ik de gemiddelde maten zo bekijk, bijzonder lang.

1 voorbeeld is al gegeven, maar dat is dus 17x24x25. deze is 1mm smaller dan dat 'ie lang is.

Imitatie kom je helaas overal tegen, maar ik zal het extra navragen ;)
 
Heb gegoogled maar veelal geen prijzen of geen voorraad (zoals bij bovenstaande) maar ik ga wel even contact opnemen :)

Eigenlijk is het mooi om 1 bestelling te plaatsen en dan achterbrug, balhoofd en wiellagers te vervangen. Dan heb je het belangrijkste aan de buitenkant wel gehad denk ik.

Gaat om een gsx600f uit '91.
Dacht al, hoe kom jij aan 6 naaldlagers in je achterbrug? maar je hebt het over een link-syteem.
 
In het Engels: Cushioning rod. De verbindende link naar dogbones, brug en schokdemper bevat al 4 lagers.

Dan de dogbones 2 stuks, achterbrug 2 stuks, voor en achterwiel 4 stuks.

In totaal dus zeker 6 nodig en indiej nodig komen er nog 6 bij. En dat met 30 euro p.s. is het niet leuk meer.



Andere optie is een andere nieuwere achterbrug op de kop tikken waar nog goede lagers in zitten, maar dat is een erg grote gok.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit in de gaten houden, meer lijt mij geen probleem denk ik zo.

Zolang de afmetingen maar kloppen.

het is altijd moeilijk om problemen te zien in iets waar je totaal geen ervaring mee hebt. tot zover klopt het wat je schrijft.

maar het 2de deel klopt dus van geen kanten. maar hey, het is jouw fiets, wat maakt mij het uit dat je nu wat ervaring op doet met het vervangen van naaldlagers zodat je het binnenkort nog eens opnieuw kan doen ... :')


je correcte antwoord had moeten zijn : ik zie het verschil niet direct, kan je me uitleggen waarom dit zo is ?
 
Gelukkig was dit niet wat ik bedoelde met die zin. Ik ga het in de gaten houden maar ik denk dat het geen probleem is om dat te leveren. Zo staat het er zoals ik bedoelde.
 
Vooralsnog kan ik de benodigde maten niet in de webshops van de bovenstaande bedrijven vinden.
Ik zal dus sowieso moeten mailen. De lagers zijn, als ik de gemiddelde maten zo bekijk, bijzonder lang.

1 voorbeeld is al gegeven, maar dat is dus 17x24x25. deze is 1mm smaller dan dat 'ie lang is.

Imitatie kom je helaas overal tegen, maar ik zal het extra navragen ;)
Bij apartere lagers, zoals de naaldlagers in linksysteem, is het lastig om typenr laat staan maten te vinden.
En ik denk dat een webshop je die ook niet kan geven.

Zijn ze allemaal stuk?
 
Van de cushioning rod zijn ze alle 4 gaar, als ze goedkoper te vinden zijn, kan ik ze beter preventief allemaal vervangen. De achterbrug en 2 dogbones hoeven niet perse. Wiellagers moet ik nog checken.
 
Laatst bewerkt:
Van de cushioning rod zijn ze alle 4 gaar, als ze goedkoper te vinden zijn, kan ik ze beter preventief allemaal vervangen. De achterbrug en 2 dogbones hoeven niet perse. Wiellagers moet ik nog checken.

Wiellagers zal je wss wel voor <5,- ps kunnen vinden.

De andere zijn lastiger.
 
Ik ben bang van wel, zal wel moeten dan. Het is een projectje waar redelijk wat aan mankeert, goedkoop gekocht maar geen groot budget om het te fixen. Een hoop kan ik zelf en met sommige dingen heb ik geen ervaring.

In hoeverre kan je 2 lagers van bijv. 12mm lang combineren? Fus 2 van 12 maakt 24?

Denk even hardop he.
 
Ik ben bang van wel, zal wel moeten dan. Het is een projectje waar redelijk wat aan mankeert, goedkoop gekocht maar geen groot budget om het te fixen. Een hoop kan ik zelf en met sommige dingen heb ik geen ervaring.

In hoeverre kan je 2 lagers van bijv. 12mm lang combineren? Fus 2 van 12 maakt 24?

Denk even hardop he.
Lagers achter elkaar zetten zou kunnen. Ik denk alleen dat het niet goedkoper eordt.
 
Dank ;) komt uiteindelijk wel goed!

Na de lagers kan de achterbrug terug, voor die tijd het frame vanaf het midden naar achter even behandelen tegen roest en een beetje overspuiten. Dan is er nog genoeg te doen zoals remmen (klauwen, leidingen, vloeistof) voorvering (olie en keerringen) alle delen los en schoonmaken, elektra uitvogelen en opknappen, banden en velgen, kuipdelen lijmen en wellicht zelf een andere kleur geven, hoeft niet professioneel. Gewoon allemaal op een zo laag mogelijk budget, want uit een ander topic bleek al dat deze fiets geen drol meer waard is en daarnaast heb ik per maand niet zo veel te besteden.

het moet vooral leuk blijven en ik kan weer wat ervaring opdoen.

En ik heb tot 5 april 2018 want dan loopt de schorsing af.
 
Laatst bewerkt:
Alleen da's voor de dl1000 waarbij het niet nodig is ;) ik ben nu bezig met een gsx600f uit '91.

De dl1000 rijd gewoon en ongeveer een half jaar geleden waren alle lagers nog dik in orde.
 
Die is mij idd aangeraden ;) vergeet ik te vermelden. Ik denk ga een beetje vergelijken :)

Wel lastig zoeken en ik heb bijv. geen idee of ik HK lagers nodig heb. Wellicht maar even contact opnemen.

Waarom zijn de lagers bij dealers en motorzaken zo duur? Heeft dat weer alles te maken met "motorrijden is een luxe"?

Motorrijden zou eens goedkoper moeten worden :+


Beter duur dan niet te koop.
 
Jij wordt niet zenuwachtig bij een lager dat maar 2 euro kost? Dat ksn geen goed lager zijn...

Uhh nee, want dat is gewoon de gemiddelde prijs van een lager. Duur is niet altijd beter he. Het is gewoon een INA lager.

Helaas is er niet meer te lezen wat er op de oude lagers stond, maar ik vermoed dat deze origineel zijn en daarmee 80.000 km ervaring hebben.
 
"Simpele vraag: Waar lagers bestellen."


Het antwoord is eigenlijk nog simpeler dan de vraag. ;)
Lagers worden "all over the world" verkocht.
Dus............ gewoon zoeken op het internet. :Y
Mwua zal ze niet zomaar overal bestellen.
Voor je het weet heb je nep spul.

Kan mme best voorstellen dat er een betrouwbaar adres gezocht word.
 
Jup, dat doe ik ook wel, voor zover je dat kan beoordelen dan. Ik bestel ze in ieder geval niet bij aliexpres of ebay vanuit china.

Zolang er een afdruk met merk en typenr op staat en het er niet geheel gammel uit ziet zal het wel meevallen.

Enige wat ik zie is dat ze geen seal hebben, dat is een dealbreaker...

Ik zal ook pivotworks gewoon eens een mail sturen ;)

Gelukkig heb ik er geen haast mee en kan ik rustig vergelijken
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan