SM/Endurorijders uit omg Roosendaal??

op de motor? als in op het zadel? :] hehe lagge
ik was het niet, heb vandaag mn blok kurt gereden, schakelt niet meer
balen met zulk goei weer en dan geen rijdende motor
Hey Rene, post eens een foto van de SM. Ben wel benieuwd naar dat ding gezien je verbouwingen aan brommers ed.

BTW, remember me ;)
 
misschien is het leuk een keer bij stuivezand af te spreken,ligt voor de meeste wel gunstig,heb alleen wel het idee dat ik de enigste ben op een 2-takt :]
 
hej, ja daar via het pannekoekehuiske rechtdoor is een mooi padje eej :9
ben er vorige week ook doorgeweest. Zo rond die omgeving heb je echt mooie
zandpadjes :] en zandpadjes zijn :9~

He dave, het valt mee hoor, ik moest nog beginnen hehe
hier zoals ik rondreed, maar dan met een dikke broap demper
aik.sized.jpg


Momenteel staat ie er echter zo bij:
akk.sized.jpg


En nee, blok ligt er niet onderuit omdat ik er dan beter bijkon.
Zoals ik al zei reed ie niet meer. Dat ding waar je mee schakeld schoot niet meer
terug. Jammer dat daar het hele blok voor open moet. Nog jammerder is dat
je als je zoiets doet altijd meer dingen ontdekt die eigenlijk vervangen moeten
worden. Word beetje te duur grapje, dus voorlopig zul je me met deze niet meer
zien rondrijden. Of ik moet ergens een blok zien te vinden voor onderdelen.
Maarja, zondag kijken voor een andere :+ beetje zonde maar 6 maanden rijden,
maarja leven is hard :z
 
is zeker wel keer leuk om te doen maar dan moet er wel genoeg voluk op af kommen


agge meej un paor man een pilske of wa anders ken drinken,en daorna de gas een bietje los ken gooien is het al snel goed heej,bietje netwerken... :9
ik sie ze igg nooit rijden ben wel benieuwd :]
 
agge meej un paor man een pilske of wa anders ken drinken,en daorna de gas een bietje los ken gooien is het al snel goed heej,bietje netwerken... :9
ik sie ze igg nooit rijden ben wel benieuwd :]


owja das zeker wel leuk maar bij stuivenzand ken de niet echt gassen meej al die flits palen maar maat van mijn gaat ook wel meej dan rijd op xl 500

meschien ken de hem wel erik buis ?
 
owja das zeker wel leuk maar bij stuivenzand ken de niet echt gassen meej al die flits palen maar maat van mijn gaat ook wel meej dan rijd op xl 500

meschien ken de hem wel erik buis ?
ben niet zo van de namen,misschien ken ik wel ja,kom oorspronkelijk uit princenhage,maar daar kende echt wel goed oew gasje losgooien hoor,lekker door het bos...
 
hej, ja daar via het pannekoekehuiske rechtdoor is een mooi padje eej :9
ben er vorige week ook doorgeweest. Zo rond die omgeving heb je echt mooie
zandpadjes :] en zandpadjes zijn :9~

He dave, het valt mee hoor, ik moest nog beginnen hehe
hier zoals ik rondreed, maar dan met een dikke broap demper
(Afbeelding)

Momenteel staat ie er echter zo bij:
(Afbeelding)

En nee, blok ligt er niet onderuit omdat ik er dan beter bijkon.
Zoals ik al zei reed ie niet meer. Dat ding waar je mee schakeld schoot niet meer
terug. Jammer dat daar het hele blok voor open moet. Nog jammerder is dat
je als je zoiets doet altijd meer dingen ontdekt die eigenlijk vervangen moeten
worden. Word beetje te duur grapje, dus voorlopig zul je me met deze niet meer
zien rondrijden. Of ik moet ergens een blok zien te vinden voor onderdelen.
Maarja, zondag kijken voor een andere :+ beetje zonde maar 6 maanden rijden,
maarja leven is hard :z
Aan de foto's te zien veranderd er ook niks bij jou. Jij bent echt altijd aan het verbouwen.

Btw, jaimie is ook bezig met zijn motorrijbewijs en arie gaat daar in Juni mee beginnen. Jamie heeft al een motor staan. Een kawa GPZ500.
 
@ Richard
Nee, ik zal het wel niet geweest zijn die van mij is gif groen met zwart ,daar kun je niet omheen kijken.
Wat wel kan is dat het dukerider geweest is, die komt van Wuustwezel en rijdt soms ook hier in de omtrek.

@All
Wie gaat de kar trekken om ergens eens wat af te spreken? :}
Waar maakt me niet uit,maar ik ben wel van mening als het ergens in R'daal is er misschien meer op af komen.

Groeten
Dick
 
hmmm m,n vriendin woont in bergen op zoom dus ben daar vrij vaak
kheb een 300cc ktm sm maar die staat voorlopig even stil
 
@ ReneSM:

Zondag voor een andere kijken hoor ik wel,..by the way, ruig man met die andere tank en zadel!!
Ben je nog wel van plan deze rijklaar te maken???
Stond van de week ook een XR600R te koop van hetzelfde bouwjaar als de mijne, met kapot blok, maar verder in super staat voor 300 euri!!!
Ik gelijk bellen en mailen, maar heeft nog geen 2 uur op de site gestaan, was al verkocht, wel jammer, altijd handig.
maargoed ik hoor het nog wel.

@ All SM-ers:
Volgens mij maakt het niet echt uit waar het is als er een meeting gehouden word, de liefhebber komt toch wel ;) .
En wie de kartrekker word of moet worden, maakt niet uit, wil altijd de helpende hand zijn, of als er suggesties zijn voor iets laat maar weten via dit forum of mail.

Groeten, Richard :] .
 
nou dan horen we het wel als het zover is he richard :+

houdoe.


 
Laatst bewerkt:
Misschien zit hier iemand in de buurt die mij wil helpen met mijn fietsje :+ : Kleppen stellen

Is er iemand die weet hoe je kleppen moet stellen (die het zelf al zo vaak gedaan heeft :} ) van een husky TE610 en die mij wil helpen/bijstaan hiermee? Ik woon in zevenbergen en ben eraan begonnen maar loop tegen het probleem aan van gebrek aan kennis/ervaring. B|
 
Hallo Yakko,

Uit een ander forum-topic begrijp ik dat je ook het werkplaatshandboek in je bezit hebt.
Zoniet dan heb ik dat op cd-rom en is snel genoeg gekopieerd natuurlijk.
Ook voelermaatjes in je bezit???
Heb je deze 2 dan kom je al een heel eind!
Vliegwiel( ontsteking ) zit achter het rechter zijdeksel van het blok ( omdat je niet zeker wist waar de ontsteking zat ).
Verder is het dus, bougie eruit, zuiger in bovenste dode punt ( BDP ), dit doormiddel met vliegwiel ( wel het gemakkelijkste )!
En de rest kan je ook zien op wat je gedownload of gekopieerd had.
Inlaatkleppen zitten aan de achterzijde, dus de carburateurkant en de uitlaatkleppen vóórzijde.
Mocht het niet lukken wil ik best een keer komen, klote is dat ik altijd vrij druk ben, maar dat hoor ik dan nog wel.

Groeten, Richard :] .
 
Hallo Yakko,
etc etc
Groeten, Richard :] .


Aha, eindelijk ik begrijp, mijn dank is zeer groot voor deze gedetailleerde uitleg!!!! Ik heb een kopie van het werkplaatshandboek van een zekere "Montgommery Burns" en voelermaatjes hebbik ook gekocht!
Dus als ik het goed begrijp zijn dit alleen de uitlaatkleppen? Ik heb dus 2 inlaat en 2 uitlaat kleppen! Dan hebbik nu dus alleen maar de uitlaatkleppen open liggen |(

pff en ik maar denken: welke is nu de inlaat en welke is nu de uitlaatklep van die voorste twee?? :X
 
Hahahahahaa, komt alles toch nog goed zie je wel :) .
Kunt het ook beter vragen als je iets niet weet, zou echt zonde zijn dat je iets verknoeid door onwetendheid, terwijl er genoeg mensen zijn die je kunnen en willen helpen.
Daar is dit forum ook voor bedoeld natuurlijk ;) .
Horen nog wel hoe het afloopt,

Groeten, Richard :] .
 
zijn er mensen die veel verstand van verlichting en dergelijke hebben in de omgeving,word helemaal lijp ervan krijg het niet voor elkaar,kan de lichtspoel nog niet eens vinden,graag wat tips :}
 
zijn er mensen die veel verstand van verlichting en dergelijke hebben in de omgeving,word helemaal lijp ervan krijg het niet voor elkaar,kan de lichtspoel nog niet eens vinden,graag wat tips :}


dit is meestal de grootsten spoel van de 3 ik weet niet wat voor draden er op zitten maar dat kun je wel meten met spanning zoeker
 
dit is meestal de grootsten spoel van de 3 ik weet niet wat voor draden er op zitten maar dat kun je wel meten met spanning zoeker

de plaats van de spoelen heb ik nog niet eens gevonden
-O- ,heb de kabelboom wel geprobeerd te volgen,die zit toch niet in het blok :?
 
uhm waarvoor heb je die nodig dan?
want als je t zo zegt zal het wel een hele taak worden voor je hehehe
 
uhm waarvoor heb je die nodig dan?
want als je t zo zegt zal het wel een hele taak worden voor je hehehe

je zit me toch niet uit te lachen he :+ ,tussen al deze kenners zit er toch wel eentje die mij de helpende hand wil toesteken,heb ook geen goede tekening van dat ding en dat is volgens mij essentieel...
 
de plaats van de spoelen heb ik nog niet eens gevonden
-O- ,heb de kabelboom wel geprobeerd te volgen,die zit toch niet in het blok :?


spoel zit achter het vliegwielkapje (aan de andere kant van de koppeling) waar je vliegwiel achter zit en daar achter zitten je spoel

maar je zult wel poelie trekker nodig hebben om het vliegwiel te verwijderen dit zit meestal goed vast

maar waarom zoek je je licht spoel ?
 
spoel zit achter het vliegwielkapje (aan de andere kant van de koppeling) waar je vliegwiel achter zit en daar achter zitten je spoel

maar je zult wel poelie trekker nodig hebben om het vliegwiel te verwijderen dit zit meestal goed vast

maar waarom zoek je je licht spoel ?


nou omdat mijn licht misschien niet werkt :( ,komt hooguit 4 volt uit de kabel net voor het voorlicht,en daar baal ik echt van
 
Terug
Bovenaan Onderaan