Sneeuwpret! Deel je ervaringen!

DaveXR

Die hard MF'er
22 mrt 2004
933
0
Bunde
Zooww vanmorgen d8 ik pak maar even de XR in plaats van de zxr, en jah hoor het was tering glad. Alles ging goed, alleen toen ik het parkeerterein op reed stond ik ineens achterstevoren haha.

Wie van jullie heeft nog meer leuke sneeuwervaringen gehad vanmorgen??

Iemand misschien ook op z'n bek gegaan? :(

Ik weet toch wel dat ik de xr pak met dit weer!
 
Met de FJR op stap geweest.

Kou viel mee maar het was wel gladjes. Kon bijna m'n eigen dorp niet in komen (stapvoets gereden en elders geparkeerd). Vizier schoonvegen was ook een kutklus toen ik op de snelweg in een sneeuwbui verzeild raakte (en ook nog file natuurlijk). Paar stapjes opzij gedaan maar ook dat overleefd. Wel pijn in m'n kaken van de concentratie ;)
 
zat me gisteravond mentaal voor te bereiden, vind ik vanmorgen de papieren en sleutels van m'n ouders hun auto op m'n bord met een briefje erbij "wij hoeven vandaag niet weg". :9

Wel medelijden gehad met die 2 motorrijders die ik onderweg ben tegengekomen. Allebei kregen ze een strooiwagen langs hun heen...
 
sneeuwpret?
wilde vandaag, eindelijk een vrije dag, een stukkie gaan rijden. ik ga wel met de bus :(
 
Nou ja, ik ben maar met de mini gegaan... het plein voor de garage en de weg het dorp uit waren compleet versneeuwd...

Alleen, ik reed het dorp uit, en meteen: Flitz! Nou ja, ik reed 55 waar ik 50 mocht... in een klein dorpje in Zuid Holland om 5 voor 7 's morgens... nou ja ik maak me er niet druk over :)

zag even later wel een brommer rijder die het hele stuk langs de Amstel aan het wandelen was, ook niet alles...

we zien morgen wel weer wat voor weer het dan is...
 
tjah ik heb geen keuze, alleen tussen xr en zxr :P

Ik heb geen koekblikrijbewijs, maarjah met zoeen weer als nu pak ik lekker de xr, was wel net een sneeuwpop toen ik aankwam op het werk haha, dikke sneeuwlaag op me. Maar de xr is stuk makkelijker onder controle te houden als je glijd dan de zxr.

En ik vind het altijd wel grappig om door de sneeuw te rijden op de xr, ding is lekker licht, dus kan je goed driften haha, alleen 9 van de 10 x onbedoeld O-)
 
Het probleem zat 'm in het vanuit de schuur naar de doorgaande weg zien te komen, en van de doorgaande weg de parkeerplaats op bij het werk.

Voor de rest was er goed gestrooid en was er altijd wel een stukje ijsvrij wegdek te vinden. Het was in ieder geval een stuk beter dan de vorige keer.
 
Had nog iemend voor me met een custom die niet door de file durfde. Kostte ff wat moeite om er langs te komen. Durfde me niet te volgen ondanks dat ik 2 keer zo breed ben.

Filerijden was ook wel wat rotter omdat de rijen dichter bij elkaar stonden. Zijkant van de linker rijstrook was niet gestrooid dus daar durfde niemand te rijden.
 
heel veel suc6 met je examen. Ik heb vanmorgen mijn vriendin maar weggebracht met het koekblik. het is normaal een ritje van net 5 min. ik heb er nu ongeveer 35 min over gedaan. Ik woon in een dorp he en dat slaapt s'nachts dus toen ik net terug kwam begonnen ze net met strooien op de hoofd wegen.


Grtzz en doe voorzichtig allen
 
Meest verschrikkelijke rit aller tijden. Het leek wel of ze helemaal niet gestrooid hadden. Zet je je voetjes aan de grond, voel je ijs. Effe remmen en je schuift gewoon nog ff door. Kom ik op de ventweg bij me werk, 1 grote ijsbaan. Dan maar het fietspad op. Niks gebeurd maar je hebt het gevoel dat je ieder moment op je waffel ken gaan.

Ben maar 1 motorrijder tegengekomen, allebei vol overgave zwaaien :)
 
tjah ik heb geen keuze, alleen tussen xr en zxr :P

Ik heb geen koekblikrijbewijs, maarjah met zoeen weer als nu pak ik lekker de xr, was wel net een sneeuwpop toen ik aankwam op het werk haha, dikke sneeuwlaag op me. Maar de xr is stuk makkelijker onder controle te houden als je glijd dan de zxr.

En ik vind het altijd wel grappig om door de sneeuw te rijden op de xr, ding is lekker licht, dus kan je goed driften haha, alleen 9 van de 10 x onbedoeld O-)
Pfoe, als ik dit zo lees ben ik blij dat ik pas vanmiddag een paar uur hoef te werken, is het ergste tenminste gesmolten.... :X
Heb helaas niet de keus tussen koekblik en motor, ik heb wel het bewijs maar geen koekblik.... B|
 
Almere-Nieuwegein: 60km
Alles OK, tot de een na laatste bocht.

Daar is niet gestrooid (kantorenpark, komt toch niet zoveel verkeer....)

En daar dus inderdaad onderuit.
Ik zag het aankomen, dus ging al goed langzaam, voetjes aan de grond enzo.
Rechterspiegel kapot, wat krassen op de koffer en de valbescherming.

Niet grappig. Wie kan ik aansprakelijk stellen?
En hoe doe je dat?

(Zeg nou niet dat ik gewoon niet had moeten rijden, heb geen alternatief,
geen auto, en OV doet er 3 uur over, als ik mazzel heb.
Trouwens, de overige km's waren prima te doen, dus echt een lokaal probleem.)
 
Was/ben vandaag gelukkig vrij.
Dus me moto staat nog lekker bij me in de tuin, aangezien ik ook geen autorbewijs heb.
Maar zelfs op de fiets was het glad.
Moest eff langs de supermarkt.
Dus ik heb recpect voor de mensen die op hun laten we maar zeggen non pekel moto gewoon de weg op gaan.Uiteraard ook voor de mensen die op ene pekelbike rijden want ik heb zelf ondervonden dat het nog een hele kunst is met gladheid rijden.
Hopelijk is het morge niet dit weer ,maar vrees het van wel
@ MotoMarz , denk niet dat je iemand aansprakelijk ken stellen.
Ik ben vorige winter onderuitgegaan om dat onze strooi ambtenaren niet gestrooid hadden.Dan zou je ten eerste getuigen moeten hebben en je moet de overheid ( de gemeente ofzo ) dan aansprakelijk stellen.
Dat eerste zal nog wel lukken, maar dat tweede weet ik nog niet zo net.
Dus ik heb het toen niet gedaan.
Veel sterkte met de afhandeling
 
Laatst bewerkt:
Almere-Nieuwegein: 60km
Alles OK, tot de een na laatste bocht.

Daar is niet gestrooid (kantorenpark, komt toch niet zoveel verkeer....)

En daar dus inderdaad onderuit.
Ik zag het aankomen, dus ging al goed langzaam, voetjes aan de grond enzo.
Rechterspiegel kapot, wat krassen op de koffer en de valbescherming.

Niet grappig. Wie kan ik aansprakelijk stellen?
En hoe doe je dat?

(Zeg nou niet dat ik gewoon niet had moeten rijden, heb geen alternatief,
geen auto, en OV doet er 3 uur over, als ik mazzel heb.
Trouwens, de overige km's waren prima te doen, dus echt een lokaal probleem.)

Ik vrees dat afgezien van je eventuele all-risks verzekering je weinig verhaalsmogelijkheden hebt. '(
Alleen bij overduidelijke nalatigheden (onderhoud; reeds bekende verontreiniging; etc.) is de wegbeheerder aansprakelijk te stellen met succes, maar in geval van weersomstandigheden wordt het alstig.

Evengoed wel k*t, MotoMarz. Sterkte met verdere afhandeling enzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan