bicilindri
Die hard MF'er
De 1980-er Harley "SPUTHE" Sportster??
Zie de site van http/www.sputhe.com/sputhe.htm in 1980 een Harley Sportster die 176MPH deed, oftewel 283km/h
Een zuster ervan heeft TWEE jaar lang de amerikaanse destijds superbike races gewonnen tegen de jappanse racers.
In 1980 werd een straat versie van deze Sportster (Harley dus nogmaals) uitgeroepen tot de snelste motor die het blad OOIT getest had door Cycle World.
Het originele artikel was "Aluminium Steamroller" genaamd, de motor in kwestie was Vance Reese's fiets die de japanner's verslagen had in de superbike races, zonder voorrem halverwege de race (met zijn STRAATFIETS), commentaar, als ik hem ECHT voor racen had geprepareerd dan had 'ie dubbele schijven voor gehad
Mocht ik mijn kopie terug krijgen dan zal ik kijken of ik het kan scannen
Het ding deed een goede 10 seconden over de 400 meter sprint (R6-R1 anyone??)
Tijdens de test werd er ook een dyno (meetbank) test gedaan, boven de 100pk stond de Sportster nog steeds het achterwiel door te slippen vanwege zijn koppel, geschat vermogen op het achterwiel was zo'n 118 pk, oftewel tussen een R6 en R1 in
Let wel, bijna 25 jaar geleden met een LUCHTGEKOELDE TWEE-CILINDER met TWEE kleppen per cilinder
Sputhe's V60 blok (60 graden blokhoek) lijkt door Harley overgenomen te zijn voor de V-Rod, Sputhe's variant leverde (zie ook de website) 143 pk en 192nm aan koppel, testrijders (van chopper bladen dus onafhankelijk hopelijk) claimden dat het ding in de eerste DRIE versnellingen op het achterwiel ging door het gas erop te gooien
Motor in kwestie voor deze laatste paragraaf is de Sputhe Spectre overigens.
Try that on a R1
Zie de site van http/www.sputhe.com/sputhe.htm in 1980 een Harley Sportster die 176MPH deed, oftewel 283km/h
Een zuster ervan heeft TWEE jaar lang de amerikaanse destijds superbike races gewonnen tegen de jappanse racers.
In 1980 werd een straat versie van deze Sportster (Harley dus nogmaals) uitgeroepen tot de snelste motor die het blad OOIT getest had door Cycle World.
Het originele artikel was "Aluminium Steamroller" genaamd, de motor in kwestie was Vance Reese's fiets die de japanner's verslagen had in de superbike races, zonder voorrem halverwege de race (met zijn STRAATFIETS), commentaar, als ik hem ECHT voor racen had geprepareerd dan had 'ie dubbele schijven voor gehad
Mocht ik mijn kopie terug krijgen dan zal ik kijken of ik het kan scannen
Het ding deed een goede 10 seconden over de 400 meter sprint (R6-R1 anyone??)
Tijdens de test werd er ook een dyno (meetbank) test gedaan, boven de 100pk stond de Sportster nog steeds het achterwiel door te slippen vanwege zijn koppel, geschat vermogen op het achterwiel was zo'n 118 pk, oftewel tussen een R6 en R1 in
Let wel, bijna 25 jaar geleden met een LUCHTGEKOELDE TWEE-CILINDER met TWEE kleppen per cilinder
Sputhe's V60 blok (60 graden blokhoek) lijkt door Harley overgenomen te zijn voor de V-Rod, Sputhe's variant leverde (zie ook de website) 143 pk en 192nm aan koppel, testrijders (van chopper bladen dus onafhankelijk hopelijk) claimden dat het ding in de eerste DRIE versnellingen op het achterwiel ging door het gas erop te gooien
Motor in kwestie voor deze laatste paragraaf is de Sputhe Spectre overigens.
Try that on a R1
Laatst bewerkt: