Sportster Chopper (old school style)

Deze fiets heeft inderdaad in de ER gestaan / Jan 04.
Zadel is overigens niet geveerd. Als je frame al geveerd is wordt je daar alleen maar misselijk van.
Dan zouden Harleyrijders tussen 58 en 84 allemaal misselijk geworden zijn .Denk dat dat wel meevalt.
 
Dan zouden Harleyrijders tussen 58 en 84 allemaal misselijk geworden zijn .Denk dat dat wel meevalt.


Precies, allemaal misselijke mannetjes.
Ik wil nog wel het verschil aangeven tussen de door jou bedoelde vering in een framebuis en twee aparte veertjes links en rechts van het zadel. Geen eigen ervaring want ik heb het zelf niet geprobeerd.
 
Mijn Sporty moet zo'n 70 achterwiel pk hebben nu.
Ben afgelopen weken met een vriend met race licentie met onze motoren de Eiffel in gegaan.
Hij met een Aprilia RSV Mille en ik met mijn H-D Sportster.
Tot 6000 toeren op de RSV Mille bleef de Sporster op z'n kont hangen ondanks dat ik in z'n vier of vijf zat en hij maximaal in z'n derde en ik afentoe wat aan bochtsnelheid verloor.

De 2001 Aprilia RSV Mille heeft op de rollenbank (via www.motormaniacs.nl) 70pk bij 6000 toeren, een standaard H-D Sporster 1200 heeft 50 pk aan het achterwiel, dus dat zou 40% meer vermogen zijn voor mijn Sportster :)

Niet slecht voor mijn modificatie's heh?

Mijn maat zijn commentaar nadat hij ook de Sportster gereden had:

Ja, da's inderdaad niet slecht dacht ik zo !!! Ik denk dat die 70 PK's wel ongeveer zullen kloppen. Tot de 6000 toeren inderdaad kon jij het goed bijhouden (vanaf 6000 toeren begint de Mille inderdaad aan zijn powerband, dus vanaf daar zit 'm het verschil t.o.v. de sportster).
Ik vond de Sportster makkelijk te sturen en vooral het soepele oppakken, welke versnelling dan ook, en welk toerental dan ook was erg lekker. De voorrem was erg wennen (bijna geen remkracht, vergeleken met de Mille), maar de achterrem was daarentegen super (tegenover 0,0 remkracht van de achterrem van de Mille). Nee, ik vond het leuk om er even wat leuke bochten mee te rijden, en volgens mij kun je er heerlijk met een paar choppertjes toeren daar in Duitsland !!!!!!!!!!

Commentaar wat ontbreek was dat de Sportster versnellingsbak helemaal niet zo slecht schakeld als de vakpers schrijft,hij omschreef het als prettig met als enig nadeel een moeilijk te vinden neutraal/vrijloop ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook geen slechte ervaringen met vijfbakken,
vierbakken heb ik niet gereden.

maar mijn sporty heeft forward controls, en van die asjes en extra draaipunten, wordt het schakelen natuurlijk nooit soepeler als dat het direct op de schakelas zit
 
Ik rijd handgeschakeld (suicide clutch) 5 bak 1200 sport en heb geen enkel probleem. Ook de vrijstand is vanuit iedere versnelling zeer makkelijk te vinden.

Keep Bobbin'
 
Dit is mijn Sportster tijdens een 2000 rpm band opruw actie, was niet geinteresseerd in supersmoke plaatje's maar gewoon om de originele inmiddels 10 jaar oude achterband (origineel uit 1994) vanwege uitharding wat af te slijten, hopend op snel en simpel wat meer grip op de toertocht door de Eiffel ;)

Voor een spectacel show had ik wat meer gas moeten geven, of overschakelen naar de tweede versnelling ;)

full


Edit: Had al twee keer een lichtelijk wegglijdende achterkant gehad toen op nat wegdek, dus dit leek me een simpele goede actie om de harde buitenkant te slijten zonder teveel profiel te verliezen gezien ik dat nog nodig had in die regenachtige week in de Eiffel ;)

Ps. Die regenbroek is niet bepaald een fashion item maar werkte perfect in de regen daar ;)
 
Laatst bewerkt:
dit leek me een simpele goede actie om de harde buitenkant te slijten zonder teveel profiel te verliezen gezien ik dat nog nodig had in die regenachtige week in de Eiffel ;)


ja maar op deze manier haal je alleen van het midden van het loopvlak wat weg, heb je in de bochten weinig aan
 
Ik heb de Sportster ook wat van kant tot kant heen en weer gegooid alhoewel dat niet op de foto staat.
Niet genoeg want ik had daarna nog steeds 1 of twee keer een lichte aanzet tot uitbrekende achterkant gehad om die RSV Mille van mijn maat bij te houden op vochtig/nat wegdek.

Volgend seizoen komen er battleax banden op (harder op rechtuit loopvlak en zachter op overhellend bochten gedeelte) heb begrepen dat die er ook zijn in de maten van mijn Sportster, zij het wel dat ik binnenbanden nodig heb vanwege mijn spaakwielen.

Edit: ToT, het is nog steeds dezelfde tank die ik al had, maar nu met een magnetische kaarthouder erop ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan