stotteren gsxr750w

emielduine

MF'er
31 mrt 2010
93
0
surhuizum
hoi ik ben vandaag een stukje gaan rijden niks aan de hand .
todat ik terug reed ,als ik plankgas doortrok in de eerste en tweede versnelling was er niks aan de hand en als je dan plankgas de rest van de versnellingen afwerkt begint het feest ??????
het lijkt net of de motor de vlotterkamers eerder leeg heeft dan dat ze gevuld kunnen worden ,dit was mijn eerste reactie op dat moment.

ik dacht even naar de motorado in leeuwarden eens horen wat zij ervan zeggen, een praatje met de klachten en een paar dingen die ik na kon kijken. ik heb nieuwe bougies gehaald en inmiddels vervangen het luchtfilter schoon geblazen carbs erachter weg gehaald en vlotterbakjes schoon gemaakt inclusief de sproeiers even doorgeblazen met de compressor,en het vacuum van mijn brandstof tank even gecheckt dit was wel in orde .

dit alles mag niet baten want de motor heeft het nog steeds .

als ik de motor start dan loopt ie prachtig stationair als je dan in een keer de gashendel helemaal opent dan hoort de motor in een keer tot aan de begrenzer door te lopen qua toeren ,als ik dit dus doe dan begint de motor te stotteren bij de vier a vijf duizend toeren tot een duizend of zeven en daarna gaat deze vrolijk door tot aan de begrenzer .
als ik bij het stotterende toerental zit dan hoor ik een ploffend geluid uit de demper komen net alsof de motor niet op vier cilinders doorloopt maar klinkt alsof ie op drie cilinders draait,als deze stationair draait zijn ze er wel alle vier !

wie o wie kan mij helpen met wat het nou nog kan zijn.

ik heb alle vacuumslangen gecheckt en dit zit allemaal gewoon aangesloten .

bobinekabels heb ik al visueel gecontroleerd op schuren of blootliggen tegen het frame of blok i.v.m doorslaan kon ik niks aan zien

ik hoop dat jullie iets weten wat het eventueel kan zijn

alvast bedankt
 
hoi unruled het verschijnsel is zo plotseling verschenen dus lijkt mij onwaarschijnlijk dat het dat is maar wat x7 zegt bobines en een cdi dan lijkt het mij dat het in het gehele toeren gebied moet plaatsvinden of niet ?
 
Laatst bewerkt:
x7 ik weet niet of het een ontstekingsprobleem is of niet maar wat moeten de bobines en de cdi opleveren en waar moet het vandaan komen ?het lijkt mij overigens dat wanneer de bobines of de cdi de boosdoener is het het gehele toeren gebied problemen moet geven toch ?
 
Laatst bewerkt:
Vergis je niet, kunnen zo een stukje omhoog gaan vanaf de kraan.
Maar zal dan waarschijnlijk niet zo zijn, ik hoop dan maar voor je dat je het euvel snel vind.
Succes met de verdere zoektocht.
 
hoogst waarschijnlijk heb ik het euvel al gevonden
x7 mailde mij dat hij nog een setje bobines en een cdi had liggen voor weinig
ik daarheen om het spul op te halen blijkt dat de cdi van mijn motor en van zijn motor niet hetzelfde is afijn ik alles meenemen voor een zacht prijsje en proberen toch?
bobines gewisseld en voila het loopt weer als vergif
heeft denk ik een doorgeslagen bougiedop of kabel geweest
in ieder geval allemaal bedankt voor de snelle reacties en tot horens
 
Terug
Bovenaan Onderaan