Stroomlijnen gesloten motoraanhanger

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
22.493
970
Hoogezand
Heb een redelijk hoge (1,8mtr hoog + onderstel) motoraanhanger welke dus een redelijk stukje boven de auto uit steekt.
Dit geeft nogal wat weerstand van de wind. Had al even geïnformeerd naar zo'n polyester koepel, maar die zijn behoorlijk prijzig (zo'n 600 eurie!)

Wie heeft er ooit al zoiets zelf gemaakt en van welk materiaal (gezicht icm stevigheid) en moet ook beetje lijken natuurlijk ;)
 
en niet om nu de doemdenker te willen zijn, maar zou je je deurkruk ook niet anders monteren, staat zo lullig als je met deze stand iemand meesleurt... ( als je hem naar beneden zet beweegt hij ook nog eens naar achteren als er iemand aan blijft haken)


vind de cone wel mooier staan zoals jij hem hebt gemonteerd... maar andersom waarschijnlijk wel efficiënter.
 
ghehe, ik was dus toch niet de enige die dacht dat het ding er ondersteboven aan zat...

maar aangezien ik er geen eigen ervaringen mee heb, die mening maar even achterwege gelaten. Het kán natuurlijk zijn dat ie door een of ander aerodynamisch effect zo wel degelijk het beste werkt
 
verkeerd om.... bhmzzzzz. heb ding in de folder zien staan (ook zo) en de dealer heeft hem gemonteerd. mag toch hopen dat ie goed zit _O-


die klink dat klopt... heb hier nog zon inbouw/caravan ding liggen, maar heeft iets met tijd te maken dat ie er nog niet aan zit :)
 
verkeerd om.... bhmzzzzz. heb ding in de folder zien staan (ook zo) en de dealer heeft hem gemonteerd. mag toch hopen dat ie goed zit _O-


die klink dat klopt... heb hier nog zon inbouw/caravan ding liggen, maar heeft iets met tijd te maken dat ie er nog niet aan zit :)
Ik zou er 1 aan de achterkant ook maken
 
Heb een redelijk hoge (1,8mtr hoog + onderstel) motoraanhanger welke dus een redelijk stukje boven de auto uit steekt.
Dit geeft nogal wat weerstand van de wind. Had al even geïnformeerd naar zo'n polyester koepel, maar die zijn behoorlijk prijzig (zo'n 600 eurie!)

Wie heeft er ooit al zoiets zelf gemaakt en van welk materiaal (gezicht icm stevigheid) en moet ook beetje lijken natuurlijk ;)

Gewoon die van € 600,= neuro's kopen. Als je het zelf gaat doen dan betaal je zoveel leergeld en gaat er zoveel tijd in zitten dat die € 600, = al op zijn voor een redelijke koepel hebt.

Meer ook met zo'n aerodynamische bult heb je weerstand. Het scheelt iets in de orde van 10 procent op het geheel.
 
Laatst bewerkt:
verkeerd om.... bhmzzzzz. heb ding in de folder zien staan (ook zo) en de dealer heeft hem gemonteerd. mag toch hopen dat ie goed zit _O-


die klink dat klopt... heb hier nog zon inbouw/caravan ding liggen, maar heeft iets met tijd te maken dat ie er nog niet aan zit :)

Apart... maar dan zal het idd wel goed zitten. :)

Gewoon die van € 600,= neuro's kopen. Als je het zelf gaat doen dan betaal je zoveel leergeld en gaat er zoveel tijd in zitten dat die € 600, = al op zijn voor een redelijke koepel hebt.

Meer ook met zo'n aerodynamische bult heb je weerstand. Het scheelt iets in de orde van 10 procent op het geheel.

Iets met hele topics lezen? :P
 
Denk dat de vorm van die pukkel zo is, en de pukkel zo gemonteerd is om het vacuum tussen auto en aanhanger op te heffen. Bij andersom monteren zou je waarschijnlijk een vacuum houden die aan de achterkant van de auto trekt.
 
Laatst bewerkt:
HOKA chassis. Zie ik een HOKA embleem achter? Wat zijn de afmetingen? Prijs inclusief btw 3 mille? En wat zijn de nadelen die je anders had gewild. Ik wil er twee motoren naast elkaar in kunnen zetten voor vakantie.
 
Laatst bewerkt:
HOKA chassis. Zie ik een HOKA embleem achter? Wat zijn de afmetingen? Prijs inclusief btw 3 mille? En wat zijn de nadelen die je anders had gewild.

300 x 150 x 180 binnenwerkse maten
• 1600 kg (teruggekeurd) geremd RDW gekeurd met kenteken, 2x 1350 kg as vv terugrijautomaat, oploop-,parkeer-en losbreekrem
• Wielen 185/70R13
• Eigen gewicht ca. 600 kg
• Volledig gelast chassis met 17 mm witte panolit panelen verlijmd in aluminium profielen
• Dakplaat van carbo-light lichtgewicht paneel
• Neergaande achterklep vv aluminium tranenplaat, gasveren en containersluiting
• Rechtsvoor een zijdeur ca. 60 cm breed vv containersluiting
• Verlichting conform eisen RDW, 13-polig aangesloten
• Binnenverlichting met schakelaar aangesloten op constante stroomdraad
• Zwart kunstof spatborden gemonteerd
• Spatbordbeschermers voor en achter het spatbord
• Dissel 125 cm vooruit
• Handgrepen aan voorzijde
• Zwaar opklapbaar neuswiel
• Alko safety slot, scm/tno gekeurd
• LOS ERBIJ; 2x combirail + 10 sjorogen, 2x motorsteun
 
 
Prijs is iets dat ik overeengekomen ben, maar niet openbaar
 
180 binnenwerkse maat is breed genoeg voor twee motoren? Of had je liever 2 meter breed gewild.

Wat bedoel je met teruggekeurd?

En die motorsteunen? Zijn dat van die steunen waar je met je voorwiel in rijdt en dat ie zelf lockt.
Binnenverlichting op eigen accu of op de auto via de stekker?

Tips voor aankoop?

Ik zit er over te denken om er een te kopen.
 
Teruggekeurd zodat ik geen E nodig heb... Tja formaat, hij zit inmiddels zo vol, dat groter altijd beter is, je gaat steeds meer meuk meeslepen.... Ik heb er eigenlijk altijd maar 1 motor instaan. Gereedschapskar, tenten, wielen, banden, jerrycans, etc etc etc ik heb ervoor gekozen alles met spanbanden aan de wanden te zetten en geen vaste bakken of schappen

Met deze breedte kun je nog normaal door elk verkeer wringen...

Verder gewoon eric ff mailen hij maakt alles op wens, heeft al veel van die dngen gebouwd...

Binnenverlichting op accu van de auto, maar externe aansluiting is ook zo te maken natuurlijk...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan