stuur scheef?

chimaera020

Die hard MF'er
2 jun 2013
630
1
Amsterdam
Hai

gisteren heb ik een VFR750F 1992 gekocht. Bij de testrit vond ik al dat het stuur scheef stond, maar mijn buddy die meer verstand heeft van motoren deed ook een testrit en zei dat niets hem opviel.

Nu ben ik heel erg visueel ingesteld en als iets scheef zit dan valt me dat continu op. Ook voelde het als dat mijn linkerhand verder van mijn afstond dan mijn rechterhand.

Bij stilstaan zie je het niet zo, echt minimaal, maar als je rijdt zie je het heel erg.
Ik kon er geen foto van maken tijdens het rijden dus ik heb ik even provisorisch een foto van een willekeurige dashboard/stuur gepakt en ff snel geknipt en plakt om te laten zien hoe het stuur eruit ziet als ik rijd.

Hopelijk kan iemand iets zinnigs zeggen.

ps. De voorband is ook wat scheef versleten.

zo zou een stuur er normaal uit moeten zien, recht (zie de verhouding van stuur en dashboard)

Schermafbeelding2013-09-24om145944.png


en zo staat ie bij mij als ik rijd.


Schermafbeelding2013-09-24om150219.png



Bij Reivilo zeiden ze dat ik moest beginnen met een andere voorband, maar ik betwijfel dat dit het probleem oplost. Iemand?
 
aan ts,

wat ook kan,

Dat het kuipframe ook een beetje scheef staat icm een scheef/getordeerde voorvork/stuur.

Als beiden een beetje scheef staan tov elkaar...is het bij elkaar opgeteld ook scheef.
Wellicht ook een krom kuipframe ve eerdere valpartij...
 
Zou idd allemaal kunnen. Nu kan ik of naar een garage waar ze me eerst een andere voorband verkopen en daarna gaan sleutelen a x euro per uur. Of ik kan/moet iemand zoeken die er ook verstand van heeft om eerst eens te bekijken wat er nou eigenlijk aan de hand is. Iemand? ;)

Hij rijdt overigens wel super fijn, gelukkig :)
 
Een stuur dat zo scheef staat komt waarschijnlijk door een valpartij.
Een kromme vork en/of een krom frame.
De motor kan hierdoor economisch total loss zijn.

bullshit...
Zet een voorvork maar eens in de kroonplaat en T-stuk scheef vast , dan staat ie ook scheef...
Dus geen voorbarige conclusies trekken en TS angst aanjagen
 
Zou idd allemaal kunnen. Nu kan ik of naar een garage waar ze me eerst een andere voorband verkopen en daarna gaan sleutelen a x euro per uur. Of ik kan/moet iemand zoeken die er ook verstand van heeft om eerst eens te bekijken wat er nou eigenlijk aan de hand is. Iemand? ;)

Hij rijdt overigens wel super fijn, gelukkig :)
Toen ik in 1982 mijn eerste motor had gekocht, zorgde ik dat ik er snel zelf verstand van kreeg. O-)
 
Als de fiets een keer op z,n zij is gevallen dan kunnen de poten door de klap torderen in de kroonplaten. Dit is eenvoudig op te lossen. Zet de fiets op een achter bok zodat die rechtstaat. Draai alle bouten en moeren los ook de as van het voorwiel en het spatboord. Behalve de bouten van de bovenste kroonplaat, anders schuiven de poten door de kroonplaten. Ga dan op de fiets zitten en dan met je gewicht de voorpoten een paar keer in de veren drukken. Als er voor de rest niks krom is dan richten de voorpoten zich zelf recht in de kroonplaten.
 
Laatst bewerkt:
allememachies wat een verhalen over kromme vorken hier. Ik zie alleen een foto van een kroonplat en een teller die een beetje scheef staat. Ik hoor niets over een fiets die één kant op trekt of slecht stuurt.... kromme bevestiging van de teller zou mijn gok zijn

een raar gesleten band kan wijzen op slechte uitlijning of een kromme vork ja, beste is dat even door iemand te laten controleren die er verstand van heeft, geeft je zelf ook een wat beter gevoel.
 
allememachies wat een verhalen over kromme vorken hier. Ik zie alleen een foto van een kroonplat en een teller die een beetje scheef staat. Ik hoor niets over een fiets die één kant op trekt of slecht stuurt.... kromme bevestiging van de teller zou mijn gok zijn

een raar gesleten band kan wijzen op slechte uitlijning of een kromme vork ja, beste is dat even door iemand te laten controleren die er verstand van heeft, geeft je zelf ook een wat beter gevoel.

Dat probeer ik idd voor elkaar te krijgen.
 
allememachies wat een verhalen over kromme vorken hier. Ik zie alleen een foto van een kroonplat en een teller die een beetje scheef staat. Ik hoor niets over een fiets die één kant op trekt of slecht stuurt.... kromme bevestiging van de teller zou mijn gok zijn

een raar gesleten band kan wijzen op slechte uitlijning of een kromme vork ja, beste is dat even door iemand te laten controleren die er verstand van heeft, geeft je zelf ook een wat beter gevoel.
Hij is al bij een motorzaak geweest en die hebben gezegd dat hij de band moet vervangen..
 
pvk t'salgeenhaarsnien wi mensjen, tschaap is de preute af wi, kzin noa me kip, jeak ken juste een zapschete gelaoten

Sorry, ik heb vroeger op de lagere school niet zo goed opgelet bij de lessen 'Klingon voor noobs'. Zou iemand het kunnen vertalen?? Google translate kan er niet zo veel mee.... :')


:X
 
Laatst bewerkt:
Hij is al bij een motorzaak geweest en die hebben gezegd dat hij de band moet vervangen..

maar er is mij ook verteld dat winkels je snel andere banden aansmeren en daarna pas verder kijken naar het probleem. Zo zei Reivoli ook dat we moesten beginnen met de band en dan later kijken of de vork niet scheef zat.

Ik wil, als het zou kunnen, liever dat er een ervaren persoon ernaar kijkt en wellicht met mij samen alles los maakt en weer vast maakt. Dit is een taak die voor mij nu nog te groot is, maar ik wil het wel leren en doen.
 
maar er is mij ook verteld dat winkels je snel andere banden aansmeren en daarna pas verder kijken naar het probleem. Zo zei Reivoli ook dat we moesten beginnen met de band en dan later kijken of de vork niet scheef zat.

Ik wil, als het zou kunnen, liever dat er een ervaren persoon ernaar kijkt en wellicht met mij samen alles los maakt en weer vast maakt. Dit is een taak die voor mij nu nog te groot is, maar ik wil het wel leren en doen.
Maar goed, die band is toch versleten? Als je die toko niet vertrouwd zou je even langs Postma motoren in Haarlem kunnen rijden. Is ook een bedrijf, maar daar durf ik redelijk mijn handen voor in het vuur te steken.
 
maar er is mij ook verteld dat winkels je snel andere banden aansmeren en daarna pas verder kijken naar het probleem. Zo zei Reivoli ook dat we moesten beginnen met de band en dan later kijken of de vork niet scheef zat.

Ik wil, als het zou kunnen, liever dat er een ervaren persoon ernaar kijkt en wellicht met mij samen alles los maakt en weer vast maakt. Dit is een taak die voor mij nu nog te groot is, maar ik wil het wel leren en doen.

Een goede motortoko vinden dan, 1 die wel serieus er is om je probleem op te lossen.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met een eenmansbedrijf, maar die zit nogal erg uit de buurt voor je.
 
Maar goed, die band is toch versleten? Als je die toko niet vertrouwd zou je even langs Postma motoren in Haarlem kunnen rijden. Is ook een bedrijf, maar daar durf ik redelijk mijn handen voor in het vuur te steken.

Nou of die versleten genoeg is om te vervangen is de vraag. Mijn motor buddy zegt dat ie zeker nog een seizoen mee kan. Het is ook een band met weinig profiel, van Dunlop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan