Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb het eens meegemaakt dat mijn accu 12 volt gaf maar toch echt overleden was en onvoldoende power had voor starten.
Als je een accuklem los maakt kan je zien of hij dan nog leeg loopt.
Bij stationair levert de gemiddelde dynamo maar amper genoeg hoor sammie
Bij stationair levert de gemiddelde dynamo maar amper genoeg hoor sammie. als dan je accu al niet te best is kan het zomaar zijn dat bij licht aan/stationair de accu zichzelf leeg laat trekken door de verbruikers.
Maar ook hier geldt, meten is weten.
benno
Het is een gelaccu'tje...van een accu van 10 cm hoog, kan bv de bovenste helft niet goed meer zijn (ooit eens te lang droog gestaan ofzo). die onderste helft kan dan nog perfect werken en de accu kan normale waardes geven, maar heeft dan wel nog maar de capaciteit van een accu van 5cm hoog.
véél voorkomend probleem bij heftrucks bij firma's waar chauffeurs te lui zijn om het waterniveau te controleren of bij te vullen.
Wel, de verbindingen tussen de fasen van de dynamo naar de gelijkrichter zijn prima, ook plus- en massaverbindingen van-naar gelijkrichter en regelaar (zo'n hella 5-DR ding) zijn prima.
Als 1 van de fasen minder 'toll'zou zijn zou je verschil in weerstand meten, dat doe ik niet.
Over de rotor ben ik niet 100%.
Maar de beide sleepringen maken geen contact met massa, en tussen de beide sleepringen meet ik de voorgeschreven weerstand.
Rustspanning nog steeds 12,6V, maar zodra je het contact aan zet(zonder verlichting) duikt hij onder de 8 Volt..
Ik ben geen expert op dit gebied (vandaar ook dit topic)
..maar ik denk gare accu?
Als je accu zelf de accu leeg trekt zal hij dat ook doen als hij niet aangesloten zit.Ik begrijp je denk ik niet goed, Als je een klem losmaakt kan hij ook niet aan het circuit leveren?
Ik ga vandaag nog wat voor de zekerheid nameten. Als ik niets vind zal ik de accu uitwisselen.
-Voor de nieuwschierigen;
12V 150Watt AC dynamo
-accu loopt leeg/motor slaat af na tijdje stationair met licht aan.(wil dan alleen nog starten met licht uit)
-Normaliter moet de dynamo-net-voldoende vermogen leveren om de accu op spanning te houden.
-kan geen defect vinden/meten in de dynamo/laadsysteem verder..
Vandaar mijn vraag.
Nu snap ik je!Als je accu zelf de accu leeg trekt zal hij dat ook doen als hij niet aangesloten zit.
Als je accu geladen is en je maakt de accuklem los weet je zeker dat je geen lekstroom hebt. Loopt hij dan snel leeg dan weet je zeker dat het de accu zelf is.
Om even dit Topic te kapen en in te haken om een vraag te stellen: Ik lees op dit Forum wel eens dat er mensen zijn die zeggen dat als een motor accu constant aan een druppellader ligt voor maanden en maanden (winterperiode) en daarna tijdens het rij-seizoen ook nog eens elke dag, dit slecht is voor de accu.
Ik kan geen enkele onderbouwing lezen daarvoor en praat nu over mijn eigen ervaring met een Optimate druppellader die elke dag hangt aan mijn motoraccu.
Ik heb met vrijwel elke motor het zo gedaan en meegemaakt dat een accu zelfs dik 6 jaar meeging en nog steeds puik werkte.
Dus wat is nou waarheid?
Want mijn ervaring is dat het totaal NIET slecht is voor een accu om elke dag aan de druppellader te liggen omdat die druppellader de accu als het ware onderhoudt.
De druppellader ( welliswaar een goede uiteraard zoals een Optimate lader ), ontlaad iets de accu om em daarna weer vol te laden, en zo weer het riedeltje van voor af aan.
Mijninziens lijkt de accu dan te denken constant in bedrijf te zijn, en dat vinden accu's alleen maar fijn is een feit.
Wie heeft de waarheid in pacht???
Vr Gr Erwin