Suzuki GS500 topic #25 - Waar we doorknallen met die handel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo heren (en dames?)

Hier een mogelijk aankomende gs-rijder :) . Ik ga van de week kijken bij een motor die ik gevonden heb op speurders. Ik dacht laat ik de link hier plaatsen, misschien zien jullie als experts iets uit de advertentie dat niet helemaal klopt.

Bij het RDW is iig wel te zien dat hij niet verzekerd is op dit moment. Ik neem aan omdat de motor geschorst is. Dit lijkt mij niet vreemd als je er alleen maar aan wilt sleutelen zoals de verkoper al aangegeven heeft. Dit lijkt mij wel lastig met evt proefrijden?

Verder is het ook een mijlenteller ipv kilometers, dit moet mij geen probleem lijken bij het rijden. Helemaal niet voor die prijs.

Link naar advertentie

Alvast bedankt!

Je kan er niet mee proefrijden op de openbare weg. Wel doen = risico op de rest van je leven schuld afbetalen mocht er wat gebeuren.
 
Hey SAV,

Is dat mode ofzo dat die vrouwen de badkamer willen verbouwen, bij mij ook al. Ik ben ook zo iemand die al tevreden is als er water uit de douche komt. Ben nu alle tegels aan het hakken. Hopelijk blijft mijn auto het voorlopig doen :-)
Strakte verder man!
 
Hey SAV,

Is dat mode ofzo dat die vrouwen de badkamer willen verbouwen, bij mij ook al. Ik ben ook zo iemand die al tevreden is als er water uit de douche komt. Ben nu alle tegels aan het hakken. Hopelijk blijft mijn auto het voorlopig doen :-)
Strakte verder man!

Ik wilde de tegels niet er uit halen, ik ben niet zo goed in stuckwerk. Bovendien zitten de tegels op een kant op beton (makkelijk), op twee kanten op gasbeton (hak je van die heerlijk grote gaten in) en op gipsplaat (een ramp om ze daar af te halen).
Je kan de tegels ook opschuren en tegel op tegel lijmen en eerlijk gezegd was dat ook het plan.
Totdat moeders met het mooie idee kwam om gezaagde tegels te willen en daarvoor moet de ondergrond super vlak zijn. Bovendien wilde zij natuurstenen douche- en wasbak. Die bakken en twee dochters die de tandpasta bijna tegen het plafond weten te krijgen leken mij een zeer slechte combinatie. Tandpasta vreet in op natuursteen en natuurlijk waren de zwarte bakken het aller-super-mooist....

Wat dat betreft is het handig eerst te kijken wat mogelijk is en daarna pas te verbouwen. Die badkamerboeren doen aan eenmalige handel en autoverkopers hebben hun dubieuze reputatie te danken aan het karakter van eenmalige handel.

Over mijn auto: Wat heel naar was, was dat mijn auto "het prima deed" voor de keuring. Ik heb de breuk in de veer (er was maar een heel klein stuk afgebroken) nooit gemerkt en ik heb de optie "veren inkorten" ook als een soort achterdeur-oplossing in gedachten gehad. De veren waren wel behoorlijk roestig, dus als ik ze was blijven gebruiken waren vast vrij snel weer gebroken.

De scheiding loopt tot nu toe op rolletjes. We hebben geen ruzie of behoefte aan ruzie en ik help haar met het inrichten van haar flatje. We zijn het eens over de financieen en de verdeling van de spullen. Waar ik toch wel wat angst voor heb is de terugval in inkomen: Het gezamelijke inkomen blijft hetzelfde, alleen huren we er nu een flatje bij. Dat moet er toch in de lengte of breedte gaan inhakken.
 
Als we toch offtopic gaan en het over badkamerts gaan hebben, ik heb er vorig jaar ook een gezet. Random fotos:

10mivr7.jpg


Ik vond het eigenlijk best wel kutwerk maar misschien had ik ook wat minder eisen moeten stellen zoals leidingen en afvoeren de muur in, een hangtoilet waar dat eigenlijk niet kan :+ (geen stevige muur om hem aan vast te maken dus heb ik een stalen frame gemaakt en die in de muur verwerkt)
Ach ja het werkt en ziet er nog vrij aardig uit alzegikhetzelf.

Badkamer protips van kapiteinkoek: Gebruik grote tegels met tegelclips (lash clips, raimondi leveling system, ruby leveling system). Ik heb zelf lash clips gebruikt (laatste foto) want elke debiel kan op die manier een strak vloertje leggen. Verder doen mensen vaak moeilijk over gaten boren in tegels, ik vond het supermakkelijk met dit spul. Goedkoop maar superkwaliteit en ik heb geen een tegel gebroken terwijl ik op sommige plekken 1cm vanaf de rand heb geboord. Dit spul werkt ook perfect.


Ik wilde de tegels niet er uit halen, ik ben niet zo goed in stuckwerk. Bovendien zitten de tegels op een kant op beton (makkelijk), op twee kanten op gasbeton (hak je van die heerlijk grote gaten in) en op gipsplaat (een ramp om ze daar af te halen).
Je kan de tegels ook opschuren en tegel op tegel lijmen en eerlijk gezegd was dat ook het plan.

Stucwerk is een eitje als je het op de simpele manier doet namelijk met stucgeleiders. Dan kan je gewoon lomp de mortel tegen de muur gooien en dan afreien. Tegels van gasbeton halen is inderdaad moeilijk en van gipsplaat onmogelijk, alles was hier gips en ik heb alle muren moeten vervangen. Tegel op tegel was hier niet echt een optie want die dingen kwamen nogal makkelijk los. Ik heb zelf de muur vrij grof gelaten voordat ik ging tegelen maar dat is dom want dan is het moeilijker de lijm goed te verdelen. Volgende keer maak ik eerst spiegeltjes van de muren voordat ik ga tegelen.
 
Laatst bewerkt:
Met een mooie 25e editie wordt het misschien ook tijd voor een mooie tour ? Zelf ben ik op vakantie tot begin augustus maar wil eventueel daarna wel proberen wat op te zetten ( geen ervaring mee ) Of samen met iemand iets voorbereiden ;) *D

Zou er animo voor zijn ? Een mooie GS tour :]
 
Ja laat ik die maar eens proberen dan.
heb alleen die clipons nodig niet de stuurhelfden.
Ik zal je pb sturen.

Als je rechterop wilt zitten neem dan een superbike stuurtje.
Leun je niet op je polsen en zit je lekker breed.
Misschien heeft Bassie nog een wel een juiste kroonplaat liggen voor je????
 
Geweldig zo'n motor-forum waar je ook badkamer-tips krijgt !
Als je wil kan ik je ook nog relatieadvies geven. Met echte HOGO-garantie...

Hoek Om, Garantie Over

Met een mooie 25e editie wordt het misschien ook tijd voor een mooie tour ? Zelf ben ik op vakantie tot begin augustus maar wil eventueel daarna wel proberen wat op te zetten ( geen ervaring mee ) Of samen met iemand iets voorbereiden ;) *D

Zou er animo voor zijn ? Een mooie GS tour :]

Een toertje uitzetten in de buurt van het wonderschone Dordt? Van het gezegde: hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt?
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren (en dames?)

Hier een mogelijk aankomende gs-rijder :) . Ik ga van de week kijken bij een motor die ik gevonden heb op speurders. Ik dacht laat ik de link hier plaatsen, misschien zien jullie als experts iets uit de advertentie dat niet helemaal klopt.

Bij het RDW is iig wel te zien dat hij niet verzekerd is op dit moment. Ik neem aan omdat de motor geschorst is. Dit lijkt mij niet vreemd als je er alleen maar aan wilt sleutelen zoals de verkoper al aangegeven heeft. Dit lijkt mij wel lastig met evt proefrijden?

Verder is het ook een mijlenteller ipv kilometers, dit moet mij geen probleem lijken bij het rijden. Helemaal niet voor die prijs.

Link naar advertentie

Alvast bedankt!

Mijlenteller is even wennen maar werkt natuurlijk ook. Mijne had er ook een maar heb die omgewisseld met een kilometerteller (past allemaal 1 op 1) :Y

Haha Oeps ja inderdaad.
Was inderdaad bedoeld voor Corney28 ;)

Zal de tankdop van de donorfiets even overzetten van de week. Neem aan dat daar de ontluchting in zit?




En mag mijn GSje ook in de OP?

P7140059.JPG


- RVS Laser Deeptone uitlaat
- Puig ruitje
- RVS laag stuur (zelfbouw)
- Korter achterspatbord met smallere knipperlichten ('93 model)
 
Laatst bewerkt:
Als je rechterop wilt zitten neem dan een superbike stuurtje.
Leun je niet op je polsen en zit je lekker breed.
Misschien heeft Bassie nog een wel een juiste kroonplaat liggen voor je????


Hogere clipons ben ik zonder aanpassen voor 27,50 klaar.
Maar als het geen noemenswaardige verbetering geeft is dat ook weer zonde natuurlijk.

Redden de kabels etc het eigenlijk wel met een superbike stuur?
 
Hey gs'ers,

Na 2 maanden veel ge-&!@*#!# met kapot schroefdraad tot lekkende kraantjes, doet mijn tank dan toch eindelijk weer wat die moet doen. Carbs heb ik moeten schoonmaken door de roest.
Motor start nu wel direct, maar blijft lang hoog in de toeren hangen na gasgeven. Na het uitzetten komt er witte damp uit beide carbs (dit is zonder luchtfilter).
Ik weet niet echt hoe dit kan. Hebben jullie tips?
 
Met een mooie 25e editie wordt het misschien ook tijd voor een mooie tour ? Zelf ben ik op vakantie tot begin augustus maar wil eventueel daarna wel proberen wat op te zetten ( geen ervaring mee ) Of samen met iemand iets voorbereiden ;) *D

Zou er animo voor zijn ? Een mooie GS tour :]

Prima plan, ik geloof dat het noorden nu aan de beurt is :P
 
Hey gs'ers,

Na 2 maanden veel ge-&!@*#!# met kapot schroefdraad tot lekkende kraantjes, doet mijn tank dan toch eindelijk weer wat die moet doen. Carbs heb ik moeten schoonmaken door de roest.
Motor start nu wel direct, maar blijft lang hoog in de toeren hangen na gasgeven. Na het uitzetten komt er witte damp uit beide carbs (dit is zonder luchtfilter).
Ik weet niet echt hoe dit kan. Hebben jullie tips?

Vernevelde benzine? Komt bij mij ook uit de carbs, meestal zichtbaar als ik de synchronisatieslang van de carbdopjes haal.
 
Hey gs'ers,

Na 2 maanden veel ge-&!@*#!# met kapot schroefdraad tot lekkende kraantjes, doet mijn tank dan toch eindelijk weer wat die moet doen. Carbs heb ik moeten schoonmaken door de roest.
Motor start nu wel direct, maar blijft lang hoog in de toeren hangen na gasgeven. Na het uitzetten komt er witte damp uit beide carbs (dit is zonder luchtfilter).
Ik weet niet echt hoe dit kan. Hebben jullie tips?

Heb je de deo-test geprobeerd? Valse lucht van de inlaatrubbers wat je merkt door met draaiende motor deodorant (zeer brandbaar) op de aansluiting tussen rubber en carb te spuiten waardoor de motor op hol slaat? Remmenreiniger werkt ook en je motor gaat er niet vrouwelijk van stinken.
 
Haha ook wij hier in het noorden willen wel eens een thuiswedstrijd :P
Bovendien is nieuw Dordrecht nog niet eens echt in het noorden ;). Ik ben voor.
 
Het is voor mij ook 240 km tot nieuw Dordrecht.
Mijn tante woont daar op een boerderij.
Vorig jaar daar ook een lang weekend heen geweest en vanaf daar elke dag lekker Duitsland in voor mooie ritjes.
Hunnenbedden tour gedaan was erg leuk :P
Duitsland is een 15 minuten rijden vanaf daar.

Ik denk maar hardop hoor ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan